g

238 22 1
                                    

dan malam terakhir kem pun tiba.

setelah beberapa hari duduk dengan budak2 spm ni beserta kawan2 fasiku, jadi sedih pula bila tahu dah di penghujung aktiviti.

tema aktiviti malam ni ; bebas.

bebas nak buat apa. tapi disebabkan aku tahu keadaan akan jadi chaotic, so aku dan kawan2 fasiku dah pun plan yang setiap kumpulan pelajar perlu buat persembahan. tak kisahlah diorang nak berlakon ke nak menyanyi ke, asalkan bersembah kat atas pentas tu.

"time given, 30 minutes only. handphone masing2 ada so dipersilakan guna untuk cari idea." kata rayyan, selaku pembantu pak penghulu fasi kita. haziq gi membuang kejap.

"saya ada soalan!" aku memandang ke arah suara tersebut. akmal arfan, budak paling bising sepanjang program ni. ada je dia nak kenenkan aku dengan haziq. ni semua kerana si rayyan dan syeera. dasar taguna punya member.

"ha apa dia?" jawab aku dengan nada annoying. adalah tu benda pelik2 nak mintak tu.

kau tahu, ada ke lepas aku dah bengkak kaki luka pebende masa first night tu, esoknya dia suruh si haziq gendong aku masuk dalam hutan untuk aktiviti mendaki gunung? tak ke gilaaaa

"fasi ada perform tak?" dan ketika tu aku, rayyan dan syeera saling berpandangan. tak pernah terfikir pula akan kami bahawa kami kena perform.

"ada. sila stay tuned." suara yang keluar dari toilet membuat aku dan yang lain tergamam manakala si anak2 spm bersorak keriangan.

"weh kau gila ke? nak perform apa ni?" tanya si rayyan, gelabah. yelah, mentang2 dia tok ketua dia buat pulak keputusan sesuka hati.

"aku nak nyanyi. kau dengan syeera nak buat apa?" nyanyi?

"hah? kenapa kena aku dengan syeera? habistu sarah? tak, kenapa kita kena pecah2? saing je kenapa?" tanya rayyan, kebingungan. haah, aku pun pelik. dah dia nyanyi, syeera dengan rayyan sesama habistu ak--

"sarah dengan akulah. aku nak duet dengan dia." terus melopong mulut aku. belum sempat habis aku fikir, dia dah potong. siap buat aku terkedu lagi.

"wei gila ka?! kau ingat suara aku macam siti nurhaliza ke?" protes aku. suka hati atok dia je buat keputusan sendiri.

"eh sedaplah suara kau. aku pernah dengar."

"BILA?!" tanya aku, terkejut. heiiiii bukan calang2 orang dapat dengar suara aku bila menyanyi tauuuu!

"tak ingat. tapi masatu kau nyanyi lagu ariana grande tu. ala pebende tah tajuk dia."

jap. jap jap jap jap

bukan ke aku nyanyi dalam toilet masatu? aku memandang syeera, dan syeera memandang aku.

"EIII STALKERR!!" serentak aku dan syeera bersuara.

"apaaaaa manadaaaa! aku terdengar je kan! habistu nyanyi sedap sangat dalam toilet, terus jatuh cinta aku tau!"

"eiiiiiiiiiiiii benci kau!!"

"jangan benci sangat! lama2 suka!"


mamat bengongWhere stories live. Discover now