3.

188 16 2
                                    

-...на запад сенките не могат да отидат, щатовете Калифорния,Орегон,Ню Мексико, Аризона,Юта,Айдахо, Уайсминг,Монтана и Вашингтон за защитени от голяма стена, която хората издигнаха. Стената се охранява от единствените свръхестествени хора,които обикновените са допуснали в техните запазени региони. Затова и не можем да прекосим стената,няма да ни пуснат.
-Затова и отиваме в Канада?
-Точно така,Нова.
Марко и Нова говореха относно бъдещите действия,той беше отпред,а малките все още стояха зад мен. Но къде беше...
-Тук съм.
Каза тихо и махна с ръка.
Мейсън се беше свил и облегнал на дясната врата на мини вана.
Не бях забелязала,че и този ван няма прозорци.
-Защо?-посочих липсвашите прозорци.
-Така усещаме по бързо дали има сенки наоколо.
Заогледах наоколо. Нямаше жива душа, нито хора,нито животни.
-Всичко от Тексас,покрай Аркансас ,Мисури и Айова чак до Минесота е...пусто.
-Минавали са сенките?
-Не. Хората от Минесота,Айова и Илинойс са отдавна евакуирани в западните части.
Марко се обърна назад към мен и ме погледна доста странно.
-На запад не се делим на цветове,както тук, а на клас. А на север...Аляска и Канада ни делят просто по дарби.
-Канада...
-Южна Канада и Аляска,ако трябва да сме по точни. Там има хора като нас...
-Хора,които ще ни помогнат да стигнем до Калифорния.
-Калифорния ли?
Мей се обади зад мен. Беше застана до Лео и караше един молив да се движи и да пише по лист хартия,без да го докосва с ръце.
Изумително.
-Да. Там е градът на хората с дарби.
-Шейдтаун.
-Шейд ли?
Погледнах Мейсън. Марко проследи погледа ми и после ме погледна недоумяващо.
Да.
Те не знаеха,че е Черен.
-Сенчест град?
-Не точно. Черните са правели там опити,но са напуснали западната част на страната, защото са открили,че в източната има повече надарени като нас. Превзехме града и сега той е нашето убежище. Сенките няма да се докопат до нас толкова лесно.

Роджи и Мейсън бяха най мълчаливи. През целия път чак до границата на щата с Мисури не се обадиха,явно Сивите са такива по природа.
Но Мейсън вече не е Сив...
Видях я. Видях Вилда.
Знаех ,че е тя. Бих я познала.

За първи път виждах сянка толкова отблизо ,че да я огледам добре. Всъщност явно слуховете са били верни.
Черните са отделили сенките от телата си и са ги направили самостоятелни , управлявайки ги като оръжия. Вилда беше сянката на някоя доста красива и стройна жена.
Сенките изглеждаха точно така,както биха изглеждали, ако бяхме застанали пред слънцето.
Измамно големи,с издължени крака,ръце и глава.

Първата и Последната в сенкитеWhere stories live. Discover now