Seminggu Kemudian
"Twenty. Twenty-one. Twen-
"William!"
Kecil besar sahaja mata Ben memandang Will yang sedang menggelakkanya. Sedang dia melakukan push-up, belakangnya dipijak pula oleh Will membuatkan dia jatuh tersembam mencium lantai.
"Arghh! Help me! Arghh!"
Will dan Ben laju menoleh. Kelihatan Hanz dan Franz sedang berlari masuk ke dalam kawasan rumah lalu menyorok di sebalik tiang-tiang di garaj rumah.
"A pair of idiot." Kutuk Will lalu tergelak kecil. Matanya memandang lama ke arah pagar rumah. Cuba untuk mencari tahu apa punca dua orang jejaka itu berlari bagai tak cukup tanah sahaja.
"Hanz! Check it now!" Arah Franz. Kakinya menendang-nendang kaki Hanz dari tepi.
"Hell no!" Kaki Franz yang menendangnya ditolak.
Will dan Ben yang sedari tadi hanya menjadi pemerhati dua orang itu. Mereka menoleh memandang satu sama lain lalu serentak kepala digeleng kecil.
"That's your friends." Ujar Ben perlahan lalu melangkah masuk ke dalam rumah.
"That's your friends too." Balas Will kembali. Dia turut masuk ke dalam rumah.
Dari pintu sliding, dapat mereka lihat Ken dan Airel Farhan yang sedang ralit membuat workout bersama.
"Farhan's body is so damn good." Puji Will sebelum dia melangkah ke dapur dan meninggalkan Ben di situ.
"So damn good.." Ujar Ben pula lalu turut melangkah ke dapur bersama Will.
"One week already passed." Terjongket kening kiri Airel Farhan mendengarkan ujaran Ken.
"Then?" Soalnya. Sudah lebih seminit dia melakukan plank bersama Ken di sebelahnya.
"Are you ready to leave Malaysia again?" Soal Ken. Kepalanya menoleh memandang Airel Farhan yang sedang memandangnya.
"Even if I'm not ready, still I have to leave Malaysia for good.." Bibirnya menarik senyuman nipis.
Tit! Tit! Tit!
Airel Farhan laju memandang telefonnya. Sudah cukup dua minit! Dia bangun dari kedudukam plank dan diikuti dengan Ken. Tuala kecil yang diletakkan di atas sofa diambil oleh Ken lalu sehelai dihulurkan pada Airel Farhan.
Tangan mereka lincah mengelap peluh di tubuh mereka. Lagi-lagi di bahagian abdomen.
"Ibu told me that she was worried about you." Airel Farhan laju memandang Ken.
"Why?"
"It's normal, isn't it?" Airel Farhan mengangguk-anggukkan kepalanya tanda setuju.
"Arghh! Hanz stop! Damn you hurt me!" Ken dan Airel Farhan serentak menoleh ke arah pintu sliding yang terbuka luas. Dari tempat mereka duduk, jelas di mata mereka pertengkaran dua orang lelaki itu.
"I'm hungry. You wanna eat something?" Ken menoleh pula pada Airel Farhan yang sudah berdiri. Ken menghulurkan tangannya lalu ditarik oleh Airel Farhan.
"Let's go cook something together." Ken memahut bahu Airel Farhan lalu mereka berjalan ke dapur bersama.
°°°••°°°••°°°••°°°••°°°
YOU ARE READING
[IN EDITING] Suamiku Si King Pick-up Line | New Version
FanfictionPemergian Irine jelas memberikan impak yang besar kepada ahli keluarganya, termasuk tunangnya sendiri. Kematiannya yang secara tiba-tiba benar-benar mengejutkan mereka semua. "Adik nak kakak.." Irshah si adik bongsunya adalah antara yang paling terk...