Bab 9

882 60 8
                                    

"Ninty-nine."

"Ninty-nine and half."

"Nin—"

"Hundred!" Franz ketawa terbahak-bahak melihat wajah kegeraman Airel Farhan. Dia bangun daripada posisi push-up nya lalu tuala yang diletakkan di atas sofa diambil. Peluh yang membasahi muka, leher dan badannya dilap.

"Gosh! Our Farhan look so damn hot! I should keep this as a memory." Dengan segera Ken mengambil gambar Airel Farhan yang hanya memakai short pants ketika itu.

"Can I post this on the internet?" Soal Ken. Tidak berkata apa, Airel Farhan hanya merenung kedua-dua mata biru Ken dengan tajam.

"Alright. I won't." Lalu Ken tersengih. Garang naww..

"Where's the others?" Hairan juga dia. Setelah mereka selesai bersarapan tadi, dia sibuk untuk menyuci lalu menjemur pakaiannya. Setelah selesai semua pekerjaannya, dia tersedar yang rumahnya terasa sunyi.

"Left already after had breakfast." Balas Will yang baru keluar daripada dapur.

"You guys.. Don't wanna go home?" Soal Airel Farhan. Wajah Ken, Franz dan Will dipandang.

"Nope. It's such an honour to accompany you here." Balas Ken. Dia mendekati Airel Farhan yang masih duduk di ruang tamu.

"You like it, right?" Soal Ken.

"Like what?" Airel Farhan bertanya kembali. Jari Ken yang menyucuk absnya dialihkan. Namun, lelaki itu tetap mengusiknya juga.

"We accompany you here." Airel Farhan mencebik sikit.

"Not that much." Balasannya membuatkan Ken memasamkan mukanya. Tangannya memeluk tubuhnya lalu kepala dipalingkan daripada terus memandang ke arah Airel Farhan.

"You look so ugly, Ken." Bukan dipujuk, malah dihina oleh Airel Farhan. Bertambah masam wajah Ken jadinya.

"I hate you so much bro." Kata Ken dalam nada merajuknya.

Airel Farhan tergelak kecil. "I hate you too bro." Lalu gelakannya bertambah kuat. Tidak lama kemudian, Franz dan Will juga turut menggelakkan Ken.

"Damn! I hate three of you!" Lalu Airel Farhan bangun daripada duduknya. Kepala Ken diusapnya kasar.

"I'm just kidding. Let's go and talk a walk outside."

"Good idea.." Lalu tiga orang jejaka yang lain itu mengangguk setuju dengan cadangan Airel Farhan.

"Give me 10 minutes to wash up."  Lalu Airel Farhan masuk ke dalam biliknya. Telefonnya yang berada di atas tilam diambil. Skrin dihidupkan dan sebuah post Instagram diteliti lama.

Gambar Irshah bersama beberapa orang model wanita.

"Irshah?" Caption post itu dibaca dengan teliti. Lalu bibirnya menarik senyuman. Ternyata gadis itu sudah berjaya menjadi seorang pereka fesyen.

"Such a big girl now.. Dah berjaya dah." Katanya sendiri. Telefonnya dimatikan lalu diletakkan di atas tilam semula. Tuala mandinya dicapai sebelum dia menuju ke kamar mandi.

[IN EDITING] Suamiku Si King Pick-up Line | New VersionWhere stories live. Discover now