Bab 19

662 46 0
                                    

"Look how cute it is.." Melihatkan Hanz yang menukar arahnya kepada sebuah kedai mainan, mereka yang lain turut menukar arah. Pantang melihat sesuatu yang comel, pasti menarik perhatian seorang Hanz.

"You want it, Hanz?" Soal Franz. Matanya juga memandang ke arah patung animasi We Bare Bears yang disusun pada rak.

"Nevermind.." Balas Hanz sebelum dia kembali mengorak langkahnya. Comel memang comel tapi tak adalah sampai nak beli. Tengok dan pegang sahaja sudah memadai baginya.

Mereka berlima yang lain yang sudah sedia maklum dengan sikap Hanz itu hanya berdiam diri dan membiarkan sahaja.

"Let's buy some match shirt!" Ujar Ken pula tiba-tiba. Kakinya laju melangkah masuk ke dalam butik pakaian F.O.S. Mereka yang lain yang mendengar cadangannya sudah tergamam. Ingat sweet ke nak pakai baju matchy matchy ?

Kaki mereka mula teragak-agak sama ada mahu masuk ataupun tidak ke dalam butik itu. Ikutkan hati mereka, mahu sahaja mereka meninggalkan Ken di sana. Namun, apabila terlihat akan wajah teruja lelaki itu membuatkan mereka berbelah bahagi.

"Let's go.." Seperti pasrah sahaja nada suara Will. Mereka berlima mula melangkah masuk ke dalam butik itu lalu menghampiri Ken yang sedang sibuk melihat baju T yang ada.

"This one look so cute." Kata Franz sambil menunjukkan sehelai baju tshirt yang bercorakkan dinosaur pada poket di bahagian dada baju itu. Mereka berenam sama-sama tergelak.

"I like this one better." Kali ini Will pula yang memberi cadangan. Sehelai tshirt lengan pendek dan terdapat tulisan di dada baju itu iaitu Daddy ditunjukkan pada mereka.

 Sehelai tshirt lengan pendek dan terdapat tulisan di dada baju itu iaitu Daddy ditunjukkan pada mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"I can see Hanz is there." Usik Franz. Jari telunjuknya ditunjukkan tepat ke arah kepala lembu di baju itu.

"Let's take this one for us." Tiba- tiba sahaja Ken memberikan kata putus yang membuatkan mereka semua tercengang. Tanpa menunggu sebarang jawapan, Ken laju mengambil enam helai baju tshirt yang sama.

"The sizes for all of us are available. I will pay them." Katanya lagi. Dengan selambanya dia melangkah menuju ke kaunter dan meninggalkan mereka berlima yang lain.

"I can't imagine.. Six of us wear that shirt." Baru membayangkan hal itu sahaja sudah membuatkan Franz mengeliat kegelian. Dengan tak relanya, mereka melangkah ke luar butik itu dan menunggu Ken yang sedang membuat pembayaran di kaunter.

"Who's going to be a father soon? It wrote daddy there. But six of us are single as hell." Rungut Ben pula. Bibirnya dicebikkan tanda tida berpuas hati setelah melihat Ken yang melangkah mendekati mereka dengan senyuman manis yang terukir di bibirnya.

"Can I rip his mouth off, Farhan?" Soal Ben pada Airel Farhan. Lelaki melayu itu yang sedari tadi hanya senyap laju menoleh memandang Ben yang berdiri di sisi kirinya.

[IN EDITING] Suamiku Si King Pick-up Line | New VersionWhere stories live. Discover now