Alyra basahkan wajah berkali-kali. Cuba menyegarkan wajahnya. Dia tak naklah keluarga dia perasan yang dia menangis sebab bertengkar dengan Zaim Firdaus bila balik nanti.Alyra sedikit kaget melihat Hani yang berdiri berpeluk dibelakangnya sewaktu dia mengangkat kepala memandang cermin. Hampir gugur juga jantungnya. Ingatkan hantu.
Eh, bulan puasa mana ada hantu.
Dia mengabaikan saja wajah ketat Hani. Rezeki pun lari lintang pukang tengok muka hantu kak limah versi tengah tahan berak milik Hani ni. Macam mana perempuan ni boleh ada dekat restoran yang sama dia dan Zaim Firdaus berada ni pun dia tak tahulah.
Kebetulan atau mungkin memang Hani mengikut mereka. Entahlah, malas pula Alyra nak perah otak fikirkan Hani ni.
Langkah Alyra terhalang dek tubuh Hani. Nampak gaya macam Hani memang tak nak beri dia laluan. Ada jugak nak kena rempuh ni. Main halang-halang jalan pula!
"Kau nak apa?" Tanya Alyra malas. Dia memandang bosan pada Hani. Perempuan ni memang tak bahagia tengok dia bernafas agaknya.
"Aku nak beri kau amaran. Jangan sesekali kau cuba rampas Zaim Firdaus dari aku. Aku tak akan mengalah semudah tu dengan kau, Alyra. Aku akan pastikan dia jadi milik aku walau apa pun caranya. Aku tak akan biar kau rampas Abang Im dari aku buat kali ke dua!" Kata Hani tegas.
Matanya tajam memandang Alyra. Memang dia mengikuti Zaim Firdaus dan Alyra bila Elisa memaklumkan yang musuhnya keluar berdating dengan lelaki pujaannya.
"Ambillah," balas Alyra ringkas. Baru saja dia ingin melangkah keluar, Hani merentap tangannya kasar.
"Hei! Aku belum habis cakap lagi ni!" bentak Hani. Bengang betul dia lihat muka tenang Alyra tu. Tak akanlah langsung tak ada rasa takut mahupun tercabar?
"Apa lagi kau nak ni?"
"Kau jangan ingat yang Abang Im masih nakkan kau. Dia akan kahwin dengan aku!"
Alyra lepaskan keluhan berat. Malas betul nak layan orang tak faham bahasa ni. Kenapalah semua orang susah sangat nak faham bahasa melayu ni? Nak dia cakap bahasa Bangladesh ke apa baru semua orang akan tinggalkan dia sendirian.
Wajah Hani direnung tajam.
"Dah habis? Kalau dah habis aku nak balik."
"Kau jangan main-main dengan aku!" bentak Hani geram. Sakit hati bila Alyra seakan tidak terkesan dengan kata-katanya.
"Aku tak ada masa nak main dengan kau. Kalau kau nak dia, ambillah. Kalau kau nak kahwin ke nak goda dia ke atau kau nak buat apa sekalipun, buatlah. Aku tak kesah pun. Kau kan memang jenis perempuan tak tahu malu." bidas Alyra selamba. Terus saja dia menapak keluar dari bilik air tu. Malas nak layan perempuan gila.
"Hei Lyra! Kau jangan sesekali lupa dengan amaran aku! Aku tak pernah main-main dengan apa yang aku kata!" Tengking Hani geram.
"Ada apa ni?" Zaim Firdaus menegur. Dia datang ke sini untuk memeriksa keadaan Alyra bila gadis belum keluar lagi dari bilik air. Risau pula ada sesuatu yang tak diingini berlaku.
YOU ARE READING
Be Yours Again| Diterbitkan
Lãng mạnWas: Rindu Semalam. Published with new chapters. Start story: 1/1/2017 End story: 10/3/17 Alyra tidak pernah bermimpi untuk berjumpa dengan lelaki yang paling dia benci. Baginya lelaki itu cuma akan memusnahkan hidupnya sekali lagi namun dia pandai...