Zawani menaiki tangga menuju ke bilik Munirah .Namun,dia ternampak adiknya di ruang tamu yang terletak di atas .Zawani pergi ke arahnya .
"Adik buat apa ?."
"Tak ada apa.Jangan sibuk ."Balas Munirah .Zawani mengangkat keningnya .Hairan melihat perlakuan dia hari ni .Apa pasal dengan dia ?.Tak ada mood kah ?.
"Abang Zawani ,abang lapang tak ?.Kalau lapang,jom pergi makan.Lapar laa.. ."Rayu Ainuddin .Rambutnya masih lagi basah .Dia baru lepas habis mandi.Pandangannya tertumpu pada Munirah yang sedang bad mood dan Zawani yang tengah mahu memujuk Munirah .Apa yang sedang berlaku ni ?.
"Kalau cam tu ,jomlah pergi makan.Abang pun dah lapar.Jom,Munirah ."Munirah memalingkan mukanya ke arah lain.Kelihatannya memprotes .
"Kenapa dengan Munirah,bang ?.Abang buli dia ea ?."
"Mana ada.Jomlah .Jangan banyak cakap ."
****
Restoran...
"Munirah nak order apa ?."Soal Zawani .Ainuddin pula sedang khuysuk membaca menu.Banyak betul senarai makanan yang sedap-sedap.Heheh.Ada peluang ni untuk aku pesan makanan mahal .
"Saya tak nak apa-apa."
"Laa...kenapa pula ?.Abang nak belanja ni ."
"Be...betul ke abang nak belanja ?.Kalau cam gitu,Ainuddin nak set aiskrim dengan chicken chop grill boleh ?."Perasaan gembira memuncak di dalam hatinya .Yeahhh ! .Bolehlah aku makan sepuas-puasnya.
"Abang tak tanya awak.Abang tanya Munirah ."
"Munirah tak jawab ,biarlah Ainuddin yang order dulu,betul tak,Munirah ?."
"Suka hatilah nak order apa.Munirah tak nak makan ."Dah mati akal dah aku.Macam mana lah nak pujuk dia ?.Tiba-tiba merajuk .Tak ada angin,tak ada ribut .Haihh....
"Apa kata abang orderkan Munirah aiskrim coklat ?.Ada ceri lagi tu ."Tawarnya.Munirah masih dengan pendiriannya .Dia langsung tidak tertarik dengan tawaran abangnya itu .
YOU ARE READING
Adik abang suka makan coklat
Teen FictionHari-hari Munirah makan coklat .Tak kisahlah coklat gelap ,coklat putih,biskut coklat semua dia makan .Abangnya,Ainuddin mula risau akan keadaan adiknya yang makan coklat melebihi kuantiti biasa .