"Munirah !!!! .Kenapa makan coklat pagi-pagi ?! .Tak baik untuk kesihatan tau ?! .Kalau sakit perut ,abang tak nak tolong Munirah ! ."
"Hei,kenapa cakap macam tu ?. Munirah,jangan makan coklat boleh sayang ?.Meh,makan sandwich tuna ni .Sedap tau ."Suapan sandwich menghampiri mulut Munirah .Munirah menepisnya .Zawani terkesima .
"Tengok ,makin abang layan,makin naik lemak ! ."
"Lemak siapa ? .Lemak teruna ke ?."
"Adik ! .Jaga percakapan tu ! ." Zawani hampir saja menampar Munirah .Namun,dibatalkan niatnya .Dia mengucap .
"Betu lah kan ?.Abang Ainuddin mana ada girlfriend ."
"Munirah ,abang tak pernah ajar Munirah biadap dengan orang tua kan ?."
"Ya ke ?.Kalau dengan Abang Zawani ,mungkin tak .Kalau Abang Ainuddin ,ya ."
PANG !
Pipi Munirah ditampar oleh Ainuddin . Tanda bekas tamparan jelas kelihatan .Munirah menangis .Zawani cuba meleraikan pergaduhan.Ya Tuhan,tak pernah sekali pun mama papa naik tangan pada Munirah .Ni pula Ainuddin kali pertama menamparnya
"AINUDDIN ! .STOP IT ! ."
"Kalau abang sayangkan Munirah,ajar sikit budak tu suruh hormat saya ! ."Tengking Ainuddin pada Zawani .Tahap kesabaran hampir melepaskan dirinya daripada tembok ketenangan .Munirah berlari keluar daripada Apartment .Zawani menghalangnya ,namun,sudah terlambat .
"Tengok ?! .Apa kau dah buat pada Munirah ?! .Ainuddin,dia masih kecil.Dia perlukan dorongan kita ."
"Alah ,nanti dia balik lah tu ."
"Kalau dia tak balik ,macam mana ?.Awak nak Munirah kena culik lagi ?."Perasaan bersalah datang menghurungi Ainuddin .Alamak ! .
YOU ARE READING
Adik abang suka makan coklat
Fiksi RemajaHari-hari Munirah makan coklat .Tak kisahlah coklat gelap ,coklat putih,biskut coklat semua dia makan .Abangnya,Ainuddin mula risau akan keadaan adiknya yang makan coklat melebihi kuantiti biasa .