CHAPTER 1

588 13 0
                                    

Aspire apartment (no rumah 15/7 1st floor) Seoul, South Korea.

" Kwon Ji Yong!! bangunlah!! dah lambat ni!! " jerit Top dari luar pintu bilik.

" yah, Seungri, pergi kejut Ji yong, suruh dia bangun dan bersiap, kejap lagi nak pergi airport." kata Top kepada seungri lalu meninggalkan seungri yang masih terpinga pinga. ' airport? ahh!! nak pergi Hong Kong! ' bisik hati seungri.

Dia mula melangkah masuk kedalam bilik gdragon dimana biliknya terdapat 3 wadrobe yang hanya menempatkan baju baju milik peribadi gdragon. almaklumlah Fashionista katanya.

" yah hyung, bangunlah, we are going to Hong Kong!!! yeah!! bangunlah!! " kata seungri dengan sangat teruja.

seungri menggoyang goyangkan badan gdragon yang masih nyenyak tidur. Tiba tiba datang pula daesung dan taeyang. mereka bertiga bekerjasama untuk membangunkan gdragon. setelah 45minit operasi berjalan, akhirnya ketua didalam kumpulan ini bangun dan membersihkan diri. 

15 minutes after that~

" are you ready guys?? we are going to Hong Kong! " jerit pengurus Park yang teruja. Semua ahli bersorak teruja kecuali gdragon. dia membuang pandangannya ke luar tingkap sambil memasang headphone Beats miliknya.

Incheon International Airport, Seoul.

" miss, this way please.. " kata salah seorang pengawal peribadi milik keluarga Neyl sambil menunjukkan kearah kereta yang sudah sedia terparkir. Sedang sibuk dia membelek telefon pintarnya sambil menarik bagasi, dia dilanggar oleh seseorang yang entah datang dari arah mana. Neyl jatuh terduduk. Dengan pantas dia bangun dan membetulkan pakaiannya.

" hey girl, where you put your eyes? are you blind? " tempik gdragon kepada Neyl.

Gdragon yang juga terjatuh segera bangkit. Dia terus mengangkat bagasi nya dan berlalu pergi. Neyl hanya menghantar dengan jelingan mata. ' who do you think you are? freaking guy!! ' sumpah Neyl didalam hati. dia menarik bagasinya yang jatuh dan berjalan menuju ke keretanya.

Korea Airlines, on the board.

" yah seungri, ada nampak tak aku punya headphone Beats? " gdragon menyoal seungri yang duduk disebelahnya.

" mana ada hyung bawak naik flight. hyung letak mana? nanti dah sampai sana, hyung cari lah dalam bag. " seungri memberi cadangan.

1 hour 45 minutes later.

Korea Airlines sudah mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong.

' mana aku letak headphone aku ni? ' gdragon masih menyelongkar beg sandang miliknya. Tiada. Akhirnya dia memutuskan untuk mencari headphone kesayangannya itu di hotel penginapan mereka.

Hullet House Hotel, Hong Kong.

" seorang dapat satu bilik ye. sila bergerak ke bilik masing masing sebelum rehersal. " kata pengurus park yang sudah mula bergerak menuju ke biliknya.

Bilik 15-7 ( suite room )

gdragon mula mengangkat bagasinya keatas katil dengan niat ingin mencari headphone nya. Tiba tiba..........

" Aaaaarrrgggggghhh!!!!!!!!!!!! "

In the same time~

Aspire apartment (no rumah 15/7 2nd floor)Seoul, South Korea.

" ahh! i am so tired. aunt mary, is there some food that we can eat? " soal Neyl yang baru sahaja masum kedalam rumah.

" Miss Neyl, i have cook for you korean food. " kata Aunt Mary.

" no!! i dont want to eat that dishes. i want to eat, spagetti with milk. " Neyl seolah olah mengarahkan Aunt Mary untuk memenuhi kemahuannya.

" i am so sorry miss, there is neither spagetti nor milk. your mom already told me why are you here. so you have to follow all the rules here. " kali ini Aunt Mary bertegas dengan Neyl.

" Whatever..... " Neyl mula bergerak menuju ke biliknya dan meletakkan bagasinya ke atas katil dengan niat ingin mengemas pakaian. Tiba tiba........

" Aaaaaarrrrrgggghhhhh!!!!!! " jeritan gadis berkulit putih itu memecahkan suasana.

Los Angeles + Korea ( COMPLETED )Where stories live. Discover now