CHAPTER 10

357 9 0
                                    

" yah, Neyl, kenapa kamu senyap je? macam mana nak bincang ni kalau semua senyap. " kata pengurus Jang.

" yah, Jiyong, kamu pun sama, kenapa senyap je? cakaplah sikit. takfaham lah dengan kamu berdua ni. macam ada benda yang tak kena je. " kata pengurus Jang mengesyaki sesuatu.

Tiba tiba tangan Neyl ditarik oleh Gdragon lalu dibawanya keluar daripada bilik mesyuarat itu.

" okay, neyl, look, i am not gonna apologise with you. but, can we act like normal? " gdragon cuba berbincang dengan neyl.

" no! i cant. you have saw half of my body. how can we be normal? "jelas neyl.

" okay, kalau kita kahwin nanti saya akan nampak kesemuanya. jadi takpayah nak malu lah. " selamba gdragon memberitahu.

" what??? kahwin. noooo!! okay2. we act like normal. so deal? " neyl akhirnya menyetujui perjanjian  mereka berdua.

Mereka berdua pun melangkah masuk kedalam bilik mesyuarat itu dengan gelak ketawa yang dibuat buat.

2hours after discussing time.

Neyl berjalan jalan disekitar bandar di Los Angeles. Dia menelefon abang kembarnya untuk memudahkan dia bergerak.

" Rish, i am at Raffels Deluxe Hotel, would you like to bring me to my favourite book store?" kata Neyl kepada abangnya Rish.

15minutes then...

Sebuah kereta mewah berhenti betul betul dihadapan pintu masuk hotel itu. Neyl mula masuk kedalam perut kereta.

Last Book Store.

" Neyl, hows your life in korea? everything is allright? " soal Rish prihatin. Neyl senyum dan mengangguk sambil membelek buku buku.

" you are gonna be wife then. hmm. it make me sad. " sayu suara Rish kedengaran ditelinga Neyl. Neyl memeluk abangnya yang sering menjadi penyelamatnya dahulu.

" i am not gonna forget you buddy. " kata Neyl sedikit terharu.

setelah puas memilih buku, telefon bimbitnya  berdering.

" cik Kim Neyl Lee, anda dimana? anda tahu atau tidak yang anda akan menghadiri perjumpaan media?? " gdragon sengaja menekan suaranya agar kedengaran tegas.

" ya. ya. tahu. sabarlah. saya dekat kedai buku ni. kejap lagi sampai lah. " kata neyl selamba sambil membelek buku yang ada disitu. Talian dimatikan. Neyl malas ingin menurut arahan gdragon lantas dia kembali membelek buku dibahagian yang lain untuk melambatkan masa. Telefonnya berdering lagi.

" Neyl!! cepat balik!! " jerit gdragon ditalian. akhirnya Neyl terpaksa membuka langkah.

" Rish, can you pay it for me. i have to go. something urgent with my work. then, send it at my hotel. thanks ya! " pesan Neyl kepada Rish. sedang dia menuju ke pintu ada seseorang melanggarnya dari arah luar sehingga membuatkan dia jatuh terduduk.

" sorry. i am so sorry  i didn't meant it. " lelaki yang berambut putih itu menghulurkan tangan kearah neyl untuk membantunya bangun.

gdragon yang tidak puas hati lantas keluar menunggu neyl dihadapan pintu masuk hotel.

" sorry miss, are you okay? " soal lelaki itu. Neyl melemparkan senyuman.

" whata is your name? " lelaki itu memulakan sesi perkenalan.

" ah, my name is Neylie Kim. i am foriegn. " neyl menghulurkan tangan untuk bersalaman. salam itu disambut mesra.

" my name is Ilhoon Jung. wait, are you korean? " Neyl mengangguk dan tersenyum.

" ommo! saya dah lambat ni. saya pergi dulu. " kata Neyl lantas membuka langkah meninggalkan ilhoon disitu.

" wait. can i drop you then? " ilhoon meminta izin untuk menghantar neyl pulang.

gdragon memandang kereta Porche yang memarkir dihadapan pintu masuk hotel. pada awalnya dia membiarkan sahaja tiba tiba matanya tertarik untuk memandang setelah terlihat Neyl keluar dari perut kereta itu. satu perasaan aneh hinggap dihati gdragon melihat situasi itu. perasaan cemburunya meluap luap tetapi ditahan oleh egonya.

" bye ilhoon oppa " neyl melambaikan tangan dan melemparkan senyuman apabila kereta itu mula bergerak sehingga kereta itu hilang dari pandangan. gdragon yang sudah berdiri dibelakang neyl hanya membatu. Neyl menoleh kebelakang membuatkan dirinya terkejut dan hampir terjatuh di atas lantai tetapi sempat disambut oleh gdragon. wajah Neyl menjadi panas dan kemerah merahan.

" ehem. " gdragon berdehem dan melepaskan pelukan dipinggang neyl. wajahnya juga panas dan kemerah merahan. situasi disitu sangat ganjal.

" siapa tadi? kekasih? " kata gdragon memerli.

"ah, dia tu ilhoon. korean jugak. " gdragon agak terkejut mendengar nama ilhoon.

" ilhoon??? "....................

Los Angeles + Korea ( COMPLETED )Where stories live. Discover now