CHAPTER 8

383 9 2
                                    

Yg building

" yah jiyong, cepatlah tolong saya buat lagu. lagipun ni kan lagu awak. haih! " Neyl sudah mula membebel apabila melihat gdragon bersenang lenang dan bergurau senda dengan Lydia. Niat sebenar neyl adalah kerana hati dan matanya sakit melihat kemesraan sebegitu didalam bilik rakaman ini.

" buatlah dulu. nanti nanti saya tolonglah awak. " kata gdragon selamba tanpa memikirkan perasaan dan hati neyl. Pagi sebelum dia pergi kerja dia langsung tidak menjamah apa apa makanan dek kerana teringat amaran yang diberi gdragon kepadanya. perutnya sudah mula mendendangkan lagunya sendiri. ' alamak, perut aku bunyi. laparnya ' neyl memandang jam dinding dan menunjukkan pukul 12.00 tengah hari.

" neyl, kalau awak taksiapkan lagu ni hari ini juga, esok kita takboleh start record. so better awak siapkan hari ini juga. " kata Teddy kepada neyl. Akhirnya neyl cuba menyiapkan lagu itu.

Jam menunjukkan pukul 5.00 petang.

" Neyl, kamu dah siap setting tune untuk lagu Ride Or Die ni? kamu dah makan belum? unnie rasa kamu takkeluar dari bilik ni daripada pagi. " tanya Cl kepada Neyl. Neyl sedari awal pagi tidak berganjak daripada tempat duduknya sehingga sekarang demi menyiapkan lagu untuk gdragon dan lydia.

" belum lagi unnie. mungkin malam nanti siap. makan? haha. belum sentuh apa apa pun makanan. banyak sangat kerja. taksempat." Neyl memandang cl dengan senyuman yang agak tawar.

" kamu okay tak ni? kamu ke yang buat semua ni? mana jiyong oppa? " Cl menarik kerusi lalu duduk disebelah Neyl.

" okay je ni. saya yang buat seorang. Jiyong oppa? entah. taktahu pergi mana dengan lydia." Neyl berkata lemah.

" oppa ni kan, nak kena tau dia ni. ada ke dia suruh dongsaeng buat semuanya untuk dia. haish! banyak cantik dia. " Cl tidak puas hati dengan sikap gdragon.

12.00 tengah malam.

" neyl, kamu dah siapkan belum?! " jerit gdragon kepada Neyl. Neyl yang tertunduk diatas meja terus mengangkat kepala sambil memandang gdragon. dia mencuba untuk bangun. pandangannya tidak stabil dan kabur.

" jiyong........ " Neyl hampir jatuh namun sempat berpaut disisi meja. gdragon segera menerpa neyl untuk membantu gadis itu.

" neyl, kamu kenapa? pucat muka kamu ni. kamu demam ke? " soalan bertalu talu keluar dari mulut gdragon. kepala Neyl sakit ketika itu. tiba tiba pandangannya menjadi gelap dan dia tidak sedarkan diri.

Gdragon POV

12.00 tengah malam.

" neyl, kamu dah siapkan belum?! " jeritnya kepada Neyl. Neyl yang tertunduk diatas meja terus mengangkat kepala sambil memandang dirinya yang berada dihadapan pintu. gadis yang sentiasa berada didalam ingatannya itu mencuba untuk bangun. pandangannya tidak stabil dan kabur.

" jiyong........ " Neyl hampir jatuh namun sempat berpaut disisi meja. Gdragon segera menerpa neyl untuk membantu gadis itu.

" neyl, kamu kenapa? pucat muka kamu ni. kamu demam ke? " soalan bertalu talu keluar dari mulut gdragon. kepala Neyl sakit ketika itu. tiba tiba pandangannya menjadi gelap dan dia tidak sedarkan diri. gdragon segera mengangkat Neyl dan membawa neyl pulang kerumahnya.

Neyl yang masih tidak sedarkan diri itu dibaringkan diatas katil bersaiz king. wajah Neyl yang pucat lesi itu membuatkan hati lelakinya sedih. gdragon mengambil sehelai kain dan semangkuk air suam lalu dahi Neyl dituam. tubuh Neyl diselimuti oleh selimut tebal. gdragon menjaga Neyl sepanjang malam dan akhirnya tertidur disebelah neyl.

gdragon's House

Tok! Tok!! " hyung!! bukalah pintu!! " jerit seungri dari luar. gdragon bangkit daripada tidur dan membuka pintu. seungri terus menerpa masuk. wajahnya terkejut.

" Hyung...... Neyl....... " seungri memikirkan sesuatu diluar jangkaannya.

" jangan fikir lain. dia demam. tu yang hyung bawa dia balik rumah. " jelas gdragon. kemudian gdragon mendekati Neyl yang masih nyenyak tidur lalu disentuh dahi gadis itu.

" masih panas lagi. " kata gdragon kepada seungri. giliran seungri memeriksa suhu badan neyl.

" hmm. panas. " dia juga bersetuju dengan apa yang dikata gdragon. gdragon menelefon Cl untuk meminta bantuan.

" chaerin, datang rumah oppa, Neyl demam ni. palli datang. " kata gdragon sebelum memutuskan talian.

15 minit kemudian Cl datang bersama minzy di rumah gdragon.

" oppa, mana neyl?" soal Cl kepada seungri.

" dia ada kat dalam dengan jiyong hyung. " Cl terus meluru masuk kedalam bilik gdragon. lantas terlihat Neyl yang terbaring lemah. wajahnya pucat dan tidak berdaya.

" Chaerin, tolong tengokkan Neyl ye. oppa nak pergi office nak tengok kerja apa yang dia taksiap. " kata gdragon lalu pergi meninggalkan mereka bertiga disitu.

" oppa!! oppa tahu tak yang dia dah siapkan lagu oppa dengan lydia. dia dah siap setting tune. dah siap semuanya. takpayah lah oppa nak pergi tengok kerja dia yang taksiap. dia dah totally perfect buat kerja dia. that's why dia jadi macam ni. masa dia buat kerja ada oppa tolong dia? oppa pergi mana? sampai hati oppa buat dia macam tu? " Cl melepaskan semua kemarahan yang tersimpan setelah melihat Neyl terbaring lemah. gdragon terpaku mendengar apa yang diperkatakan Cl. agak lama dia mendiamkan diri lantas dia keluar meninggalkan Cl dan Neyl didalam bilik itu.

Yg building.

Recording studio.

" jiyong! sampai pun. ni neyl dah siap buat lagu kamu. bila kamu nak start record? " kata Teddy kepada gdragon. gdragon terkejut lantas merampas skrip lirik lagu dan pita rakaman yang berada ditangan Teddy.

" hebatlah neyl ni. dia boleh siapkan lagu dalam masa 1 hari. padanlah dia takada dekat cafe masa tengah hari tadi. " Teddy menyambung katanya. sekali lagi gdragon terkejut mendengar apa yang diberitahu. 'dia takmakan sebab buat lagu ni? ' soal gdragon dalam hati. jiwanya tidak tenang. perasaannya gelisah.

kemudian dia bergerak ke komputer untuk mendengar lagu yang dicipta oleh neyl. rupa rupanya suara yang didengar itu adalah asli suara neyl.

" daebak lah suara neyl. sedap.. " puji Teddy.

gdragon segera pulang kerumah. dilihatnya Neyl masih lagi tidur sambil diselimuti oleh selimut kegemaran gdragon.

" chaerin, dia takbangun lagi ke? " soal gdragon dengan perasaan serba salah. Cl hanya mampu menggeleng. tapak tangan gdragon segera hinggap didahi Neyl bagi memastikan suhu badan neyl stabil, tetapi sebaliknya berlaku. suhu badan neyl semakin panas.

" oppa, bawa dia pergi hospital lah. saya risau. badan dia panas sangat ni. " cadang Neyl kepada gdragon.

Raising Hospital

Neyl dibawa kebilik kecemasan. gdragon masih setia dihadapan bilik itu. tidak lama kemudian mama neyl datang bersama mamanya sendiri, Puan Kwon Mi Soo.

" jiyong, apa jadi ni? neyl macam mana? " soal mamanya.

" sebenarnya, dia takmakan satu hari. dan dia terpaksa bersengkang mata untuk siapkan lagu saya dan lydia. dia ada minta tolong saya tetapi saya tidak endahkan. jadi dia bertungkus lumus siapkan. suhu badannya meningkat. " terang gdragon dengan sayu.

15minutes after that....

" dr.  macam mana dengan keadaan neyl? dia okay tak? " gdragon bertanya kepada Dr Shin.

" dia stabil cuma dia perlukan rehat dan dia ditahan untuk pemerikasaan lanjut. lagi satu, dia tidak boleh terlalu penat dan stress. " dr shin memberitahu kepada gdragon dan ahli keluarga neyl.

semua orang melepaskan nafas lega apabila mendengar bahawa neyl dalam keadaan stabil.

" jiyong, omma minta kamu mempercepatkan perkahwinan kamu. kamu tahu atau tidak siapa calon isteri kamu? " soal Puan Kwon Mi Soo. gdragon hanya mampu menggelengkan kepala.

" yang sekarang terlantar sakit disebabkan kamulah isteri kamu nanti. " kata Puan Kim Haru. gdragon sangat terkejut mendengar kata kata mama neyl. tiba tiba neyl diusung keluar dari bilik kecemasan. wajahnya sudah kembali kemerah merahan. gdragon hanya mampu memandang dari jauh.

Los Angeles + Korea ( COMPLETED )Where stories live. Discover now