Semua ahli Big Bang bergegas ke bilik ketua mereka. Orang pertama yang mengetuk pintu bilik gdragon ialah Daesung.
" hyung!! kenapa ni? hyung!! " jerit Daesung dari luar.
gdragon yang berada didalam bilik itu masih terperanjat dengan isi yang berada didalam bagasi 'miliknya'. ' takmungkin. sejak bila aku ada barang perempuan ni.? ' dahinya berkerut sambil menggelengkan kepala tanda menafikan.
In the same time~
Aspire apartment (no rumah 15/7 2nd floor)Seoul, South Korea.
Tok! tok! tok! ketukan pintu yang bertalu talu membuatkan Neyl berhenti menjerit.
" miss?? miss Neyl?? are you okay? open this door baby. " jerit Aunt Mary dari luar rumah.
Neyl sangat terkejut melihat isi didalam bagasi ' miliknya'. ' no! no! it cant be!! i never have a men stuff. what happen?? ' wajahnya pelik. Dia menyelongkar bagasi itu. satu persatu dia menarik pakaian disitu. ' he is very high taste... ' desisi hatinya. ' gdragon? ' wajahnya kembali pelik. ' wait, how i can get this bag?? '
5minutes after flashback.
" yess!! that freaking guy. shit. he took my bag." Neyl menepuk dahinya. dia bangun dan meluru keluar dari bilik.
" aunt mary, did you know who is gdragon? " tanya Neyl kepada penjaganya.
" gdragon? ahhh!! i know who is he. he is a singer in this country. " Neyl sekadar mengangguk.
" i want to see him. he took my bag. " jelas Neyl pendek.
Huttel House Hotel, Hong Kong.
" who take my bag? " dia menyoal dirinya sendiri.
5minutes after flashback.
" yess! that stupid blind girl. he took my bag. no! no! i took her bag. " katanya pada diri sendiri. dia menyelongkar setiap helai baju milik Neyl. 'stupid girl' desis hatinya.
Gdragon membuka pintu biliknya. dia terus diterpa oleh daesung, taeyang, seungri dan top.
" yah!! kenapa??!!! " kata mereka berempat serentak.
" kau ingat tak aku ada terlanggar dengan siapa masa kat airport? " soalan pertama yang terpancul dari mulut gdragon.
" seorang perempuan. muka dia macam bukan origin. mybe dia foreign kot. visitor mybe. " kata seungri.
" kenapa hyung? " daesung menyoal.
" bag dia ada kat aku. barang dia semua ada kat aku dan bag aku ada kat dia. " gdragon memberitahu perlahan.
" ah, nak tahu nama dia pegilah tengok kat bag dia, ada punya nama dia. " top memberitahu. gdragon dengan pantas masuk kedalam biliknya. ' Neylie Kim @ Kim Neyl Lee ' kata hatinya perlahan.
" aku nak balik korea sekarang. i am sure dia mesti ada kat korea. " kata gdragon tegas. tetapi dia tidak dibenarkan untuk pulang ke korea.
2hours after concert Big Show.
" jom. cepat. aku nak balik ni. bag aku tu. headphone aku." gesa gdragon. mereka bergegas ke lapangan terbang antarabangsa Hong Kong.
1 hour 45 minutes after fly.
Incheon International Airport, Seoul, South Korea.
" miss, we have to go back home. " pinta pengawal peribadinya.
" no, i have to be here. i want my bag. " tegas Neyl.
tiba tiba dia melihat kelibat segerombolan manusia yang berasak asak mengiringi mungkin artis besar. Neyl mengikuti kumpulan itu.
" excuse me, i would......." belum sempat Neyl menghabiskan ayatnya, dia sudah ditolak jatuh. Akhirnya dia mengambil keputusan untuk menggunakan kekerasan.
" wait!!! hey you gdragon the one who freaking guy!!! " semua ahli kumpulan itu berhenti dan memandang belakang dari arah mana suara itu. Neyl mendekati kumpulan itu sambil membawa bagasi merah.
" who is gdragon? " soal Neyl. Neyl memandang kesemua ahli kumpulan itu.
" i am. ahh! you are stupid blind girl. wheres my bag? " kata gdragon meninggikan suara.
" where is my bag Mr. freaking guy. you are the one who take my bag. shit." bagasi merah yang dipegang gdragon dirampas oleh Neyl dan berlalu pergi. wajah gdragon bertukar panas seolah olah sedang marah.
" yah miss stupid blind girl!! where are you want to go!! " jerit gdragon tidak puas hati.
Neyl berpaling dan mengejek gdragon. Hati gdragon terbakar membuak buak.
YOU ARE READING
Los Angeles + Korea ( COMPLETED )
FanfictionNeyl atau nama inggerisnya Neylie Kim dan nama Koreanya Kim Neyl Lee. Seorang gadis LA yang sudah biasa hidup dalam kalangan orang berkulit putih dan hanya tahu berbahasa inggeris. Kini dia sedang cuba membiasakan diri dengan kehidupan di Korea tanp...