On board back to korea.
" Neyl, kenapa awak duduk situ. haih! sini duduk dengan bakal suami awak. " kata gdragon sambil mengangkat kening. Dengan perasaan malas, dia bangun lalu berpindah tempat duduk. semua yang ada disitu tersenyum melihat gelagat mereka berdua.
" awak ni ngada ngada tau. " Neyl mencubit lengan gdragon. gdragon mengaduh sakit. tiba tiba Yang sungsanim mendekati mereka berdua.
" jiyong, neyl, nanti kita adakan sidang media untuk mewawarkan tarikh perkahwinan kamu ye. " gdragon dan Neyl mengangguk.
" kenapa saya kena kahwin dengan awak? sebenarnya omma suruh saya kahwin dengan anak lelaki kawan omma. anak lelaki dia tu singer........" kata neyl tergantung. gdragon yang setia mendengar mengangkat kening.
" jap. anak lelaki dia singer. nama sebenar awak apa? " soal neyl.
" Kwon Ji Yong" jawab gdragon ringkas.
" nama kawan omma tu Kwon Mi Soo. " kata Neyl memandang wajah gdragon.
" itu omma saya lah. " gdragon berkata selamba sambil tersenyum. Neyl menjengkelkan matanya sambil mencubit lengan gdragon. gdragon mengaduh kesakitan. Cl datang dihadapan tempat duduk Neyl dan gdragon.
" oppa, nanti dah kahwin nak honeymoon dimana? " soal Cl kepada gdragon.
" yah.... belum belum dah sibuk tanya." tegur gdragon. Cl hanya membuat muka tidak bersalah.
" sayang, sayang nak honeymoon kat mana nanti??? " soal gdragon dengan nada gedik. Neyl yang sudah meluat itu menjawab dengan acuh tak acuh.
" entah... takfikir lagi. " kata Neyl sepatah.
" alaaa. fikir lahh. taksabar ni. " kata gdragon sambil menggoyang goyangkan lengan Neyl dengan gaya manjanya. Neyl sudah tidak tahan dengan perangai gedik gdragon.
" yah jiyong.... janganlah macam ni. geli lah. " kata Neyl. Neyl cuba melepaskan tangannya daripada genggaman gdragon. gdragon tidak melepaskan genggamannya itu. Akhirnya Neyl mengalah. dibiarkan sahaja Gdragon begitu.
gdragon yang sedang mendengar lagu baru mereka itu tersentak apabila merasakan bahunya berat. dia menoleh kearah Neyl. Neyl yang menyandar dibahunya dek kerana tertidur.
Incheon International Airport, Seoul.
Para wartawan, pihak media dan para peminat yang lain sudah berkumpul diruangan menunggu untuk menanti ketibaan Gdragon. setelah menunggu, akhirnya Taeyang diikuti ahlinya yang lain muncul dari ruangan pelepasan.
" neyl, hold my hand tightly yaa. " Neyl mengangguk lantas menggenggam erat tangan gdragon dan mereka berjalan keluar dari ruangan pelepasan. Semua pengawal telah berjaga.Keadaan disitu sesak akibat ramai orang berkumpul dan membuatkan Neyl diasak asak. gdragon tidak tahan melihat Neyl begitu lantas dia memaut bahu Neyl lalu dibawa masuk kedalam Vellfire milik Syarikat YG.
YG Building.
Neyl melepaskan penatnya sambil duduk dikerusi empuk didalam biliknya. Pintu bilik itu dibuka.
" Neyl, nanti jiyong hantar kamu balik ya. " pesan Yg sungsanim. Neyl mengangguk dan tersenyum.
" Neyl... jom balik. saya hantar. " kata gdragon yang muncul dibelakang Yang sungsanim. Kemudian mereka berdua berjalan menuju ke kereta Lamborghini milik gdragon.
" yah jiyong, ini kereta awak ke? " soal neyl tidak percaya. gdragon mengangguk dan tersenyum. gdragon membuka pintu kereta itu keatas menjemput Neyl untuk masuk.
On the Way back home.
" Neyl, kamu dah beli baju pengantin?" soal Gdragon.
" dah.. warna pic. " kata Neyl ringkas.
YOU ARE READING
Los Angeles + Korea ( COMPLETED )
FanfictionNeyl atau nama inggerisnya Neylie Kim dan nama Koreanya Kim Neyl Lee. Seorang gadis LA yang sudah biasa hidup dalam kalangan orang berkulit putih dan hanya tahu berbahasa inggeris. Kini dia sedang cuba membiasakan diri dengan kehidupan di Korea tanp...