After 2weeks....
Neyl's House
" wake up miss neyl. you have to go to class." kejut aunt mary.
" huarrggghh!!! aunty, what time is it? can you give me 5 minutes more? i am too sleepy. " kata Neyl yang masih berselubung didalam selimutnya.
" it already 7.50 am. your class start at 8 am right? wake up miss Neyl! " aunt mary masih tidak berputus asa mengejut anak majikannya itu. akhirnya Neyl bangun setelah dikejut hampir 5 kali.
selepas dia bersiap, dia memulakan paginya dengan bersarapan. menu hari itu ialah sandwich yang menjadi kegemarannya. Neyl dengan penuh semangat melangkah menuju ke kelasnya di Star Hill Expert Korean Languange and Attitude Class di Seoul berdekatan dengan rumahnya. kelasnya berlangsung selama 4 jam.
Big Bang's House.
gdragon's room.
Tok! Tok! Tok! Tok! ketukan pintu itu membuatkan gdragon kehilangan idea untuk menulis lirik lagu.
" siapa tu? kacau je " jeritnya dari dalam.
" hyung!! hyung!! seungri ni. buka lah pintu. " jerit seungri yang kepoh dari luar. Dengan perasaan malas, gdragon bangkit dari kerusinya menuju ke pintu bilik dan memulas tombol pintu. Seungri yang sedang bersandar pada pintu hampir tersungkur akibat pintu dibuka secara tiba tiba.
" haa, ada apa ni? " soal gdragon.
" hyung takpergi latihan ke? bukan ke hari ni hyung punya turn for your own solo song. " gdragon agak terkejut mendengar apa yang dikatakan seungri. Dengan pantas dia melihat jam dinding biliknya. ' alamak! pukul 12 lebih dah ni.'
" seungri ah, thank you. " dengan segera, gdragon menukar pakaiannya dengan pakaian yang selalu dia pakai ketika latihan. sejurus selepas itu dia terus keluar dari rumahnya.
-Neyl POV
Perlahan lahan Neyl menekan butang lif untuk naik ke tingkat 2. Sedang dia menunggu pintu lif terbuka, dia mengambil headphone Beats miliknya lalu dipasang.
-gdragon POV
" cepatlah turun wahai lif!! " dia mula membebel sendiri. akhirnya pintu lif terbuka. dengan pantas dia melulu keluar...... DUUKK!!
" auch!! i was late now. where you put your eyes?! " tempiknya kearah gadis yang dilanggarnya.
" auch!! hey you! who do you think you ar......" belum sempat gadis itu menghabiskan ayatnya, gadis itu terpaku melihat kearah gdragon.
" ahh! miss stupid blind girl! " kata gdragon.
" mr. freaking guy. why i always see you? can you move away from my eyes. you make me fell like..... ergh!!" tempik neyl. Neyl berjalan menuju masuk ke pintu lif.
-Neyl POV
" why must him? hurgh!" dia mula mengeluh. pertengkaran sebentar tadi membuatkan moodnya hilang serta merta.
- gdragon POV
" stupid girl. huh! alamak! dah lambat ni." gdragon segera mempercepatkan langkahnya menuju ke kereta miliknya. enjin kereta dihidupkan. kereta mula mula meluncur laju.
Neyl's House, at night.
Neyl tidak tahu apa yang perlu dilakukan, dia hanya berjalan melawat seluruh rumahnya. Bilik utama dimana tempat tidurnya. Bilik kedua adalah tempat tidur aunty mary. Bilik ketiga tempat tidur pengawal peribadinya. The last one is store room. Banyak barang. dia cuba mencari apa apa barang yang boleh diguna pakai. akhirnya.... GUITAR!!!
" ahjumma! this guitar is yours?? " soal Neyl kepada aunt mary.
" yes, but it was too old. " kata aunt mary tersenyum.
" its okay, i will send it to musical shop. they will repair all the damages. by the way, would you like to give me this guitar? " Neyl meminta izin untuk memiliki gitar itu. aunt mary mangangguk tanda memberi izin. Neyl melonjak keriangan.
sebelum Neyl melelapkan matanya, fikirannya melayang mengingatkan kata kata yang diajukan aunt mary kepadanya.
" neyl, go and find a work. you have to do this. it is bcause all your money will be frozen by your mom. " kata aunt mary dengan wajah yang kerisauan. Neyl sekadar tertunduk bisu seketika.
" i will think about that. " kata neyl perlahan.
mata neyl sudah mulai terkatup. akhirnya dia lemas didalam lenanya.
YOU ARE READING
Los Angeles + Korea ( COMPLETED )
FanfictionNeyl atau nama inggerisnya Neylie Kim dan nama Koreanya Kim Neyl Lee. Seorang gadis LA yang sudah biasa hidup dalam kalangan orang berkulit putih dan hanya tahu berbahasa inggeris. Kini dia sedang cuba membiasakan diri dengan kehidupan di Korea tanp...