7.00 a.m.
" jiyong, bangun... bangun cepat. awak tu kena masuk kerja awal hari ni. bangunlah... " Neyl mengejut suaminya yang sedang nyenyak tidur akibat kepenatan memunggah barang semalam. gdragon tidak berganjak walau seinci pun dari tempat pembaringannya. badan gdragon di goyang goyang kan. tidak sedar.
" Kwon Ji Yong!!!!!!!!!!!!!!!" jeritan Neyl menusuk di halwa telinga gdragon. dia akhirnya duduk. mungkin bertafakur seketika.
" sayang... apa jerit jerit ni... pagi lagi lah.. " kata gdragon kepada isterinya.
" banyaklah awak. yang sungsanim kata awak kena datang awal sebab ada koreografer dari US nak datang kan??? " Neyl memberitahu pesanan daripada Yg family group di wassap.
" awak pun kena ikut saya sekali. saya nak awak teman saya sentiasa." kata gdragon dengan manja. Neyl mengiakan kata kata suaminya itu lantas menukar pakaian yang selalu dia pakai untuk ke syarikat.
Yg building
" jiyong.. kamu pergi jemput koreografer baru kita di airport. sekejap lagi dia akan sampai. " yang sungsanim mengarahkan gdragon untuk menjemput koreografer yang baru. Gdragon mula bergerak ke kereta untuk ke lapangan terbang.
Incheon International Airport.
" mr. zackford?" sapa gdragon kepada seorang lelaki berkulit putih. lelaki itu berpaling dan tersenyum seraya mengangguk.
" are you gdragon the famous singer? " zackford bertanya kembali. gdragon tersenyum lantas menghulurkan tangan untuk bersalaman. kemudian mereka berjalan ke tempat parkir kereta untuk pulang ke yg.
Yg building.
" welcome mr. zackford. thankyou for coming..." kata yang sungsanim lantas membawa zackford ke bilik koreografer.
Neyl sedang menyusun kertas kertas lirik lagu yang diciptanya sendiri hanya untuk suka suka ketika dia tiada kerja lalu disimpannya ke dalam fail. kemudian Neyl mendapat sms daripada suaminya.
' sayang... saya dekat bilik latihan ni dengan koreografer baru.. awak buat apa tu? rindu lah.. '
neyl sudah tersenyum lalu dengan pantas jarinya menaip di skrin telefon.
' mengada lah awak nak rindu rindu.. haha. koreografer awak tu lelaki ke perempuan? saya? saya tengah kemas barang sikit ni.. " - send.
tidak sampai 2 minit smsnya dibalas.
' sayang.. saya rindu awak tahu. dia lelaki lah.. hehe, kalau perempuan awak mesti jeles kan? haha. wahh.. dah pandai jeles ya sekarang.'
' aish!! mana ada.. kalau perempuan saya jeles? tolong lah. haha. lelaki? boleh lah saya ngurat dia. hahaha. ' - send.
meledak ketawa neyl disitu kerana berjaya mengenakan suaminya.
' ngurat? awak nampak penumbuk saya? nak kena penumbuk sila lah ngurat. '
Neyl tersenyum.
' taknampak pun penumbuk awak tu. haha. kejap lagi saya datang sana ya.. saya nak ngurat dia. ' butang send ditekan.
' meh sini. ngurat lah cepat. saya nak tengok. lagipun memang sungsanim minta awak datang. palli datang. ' sebaik sahaja sms itu diterima neyl segera membuka langkah menuju ke bilik latihan.
Neyl dengan senang hati membuka pintu bilik itu. 3 orang lelaki yang berada disitu menoleh kearah neyl. ' zackford? ' neyl menyoal dalam hati. wajah yang tadinya ceria terus bertukar. dia melangkah perlahan lahan kearah gdragon. tangan Neyl dipegang gdragon lalu ditariknya ke sisi suaminya itu.
YOU ARE READING
Los Angeles + Korea ( COMPLETED )
FanfictionNeyl atau nama inggerisnya Neylie Kim dan nama Koreanya Kim Neyl Lee. Seorang gadis LA yang sudah biasa hidup dalam kalangan orang berkulit putih dan hanya tahu berbahasa inggeris. Kini dia sedang cuba membiasakan diri dengan kehidupan di Korea tanp...