CHAPTER 11

383 9 2
                                    

" yo! ilhoon, kamu ni tersenyum senyum. dah kenapa? " sergah minhyuk. sergahan itu membuatkan lamunan ilhoon terhenti.

" aish! mana ada. " ilhoon menyembunyikan apa yang dirasainya.

" hyung, ceritalah dekat kami. kamu jumpa buah hati ye?? " giliran sungjae mengenakan ilhoon. akhirnya ilhoon mengalah dan membuka cerita.

Raffels Deluxe Hotel.

Suite Room 18.

" ilhoon.. macam mana diaorang boleh terjumpa ni??? " gdragon sangat resah dengan hubungan antara ilhoon dan Neyl. gdragon cuba mendekatkan telinganya ke dinding sebelah. ' kenapa takada dengar apa apa ni? ' gdragon menggerutu didalam hati.

Suite Room 19

" ahh! ilhoon oppa!! " neyl ketawa sendirian mengenangkan situasi semalam. hatinya berbunga bunga.

Ting! tong! loceng dibiliknya kedengaran. Dengan pantas dia membuka pintu. wajah yang membuat hatinya berbunga bunga muncul dihadapannya.

" Neyl? jom keluar? " Ilhoon mengajak neyl keluar.

" wait, nak tukar baju dulu eah? " dengan pantas neyl masuk semula kedalam untuk menukar pakaiannya.

" eh, ada orang datang bilik neyl lah. " kata gdragon yang baru sahaja pulang dari lobi. dia menyembunyikan diri di sebalik tiang yang ada. 'eh, ilhoon tu. ' hatinya tidak senang. ' buat apa dia dekat depan bilik neyl. ' secara kebetulan, neyl keluar dari bilik dengan berpakaian dress putih dan berkasut but. Senyuman neyl yang sering menjadi dambaan gdragon itu dihadiahkan kepada ilhoon. gdragon tidak senang duduk. otaknya ligat memikirkan rancangan untuk membatalkan pertemuan mereka.

sejurus neyl dan ilhoon pergi, gdragon terus mengikuti mereka.

" neyl, would you like if i take you to Huntington Botanical garden? " kata ilhoon kepada Neyl. Neyl mengangguk dan tersenyum.

Kereta Lamborghini milik gdragon meluncur laju mengikuti kereta yang dinaiki neyl dan ilhoon. 'mana diorang ni nak pergi haaa. ' hati gdragon panas membara.

Huntington Botanical Garden.

" nak tanya, awak ni kerja apa ya? " soal Ilhoon kepada Neyl.

" saya composer dan writing lyrics english version untuk YG entertainment. awak pula kerja apa? "mereka saling mengenali antara satu sama lain.

" saya artis, dari cube entertainment. saya dari group BtoB. " jelas Ilhoon. Neyl memberikan senyuman.

"eh, ada jual aiskrimlah. kejap, saya pergi beli. awak nak? " neyl mengangguk dan tersenyum mesra.

" nah, aiskrim coklat untuk awak. " Ilhoon menghulurkan aiskrim coklat kepada neyl. Neyl menikmati aiskrim itu dengan penuh kenikmatan. Ilhoon tersenyum melihat gelagat neyl. hatinya terusik melihat perwatakan gadis itu.

Gdragon yang duduk tidak jauh daripada Neyl dan Ilhoon sedang memerhatikan aksi aksi manja mereka berdua. hatinya panas membara. perasaan cemburunya sudah menguasai diri.

" neyl, bibir awak.. " ilhoon menunjukkan ada kotoran dihujung bibir neyl disebelah kiri tetapi neyl menyapu disebelah kanan. Ilhoon mengambil sapu tangan miliknya lalu disapu di hujung bibir kiri neyl. neyl terpaku melihat keprihatinan ilhoon terhadapnya.

gdragon yang melihat aksi itu sudah tidak tahan lagi. akhirnya dia menelefon Neyl.

Thousand Years - Cristina Perri menjadi lagu nada dering neyl kedengaran membuatkan mereka berdua tersedar daripada fantasi mereka.

" hello. ha, ada apa? " kata neyl sedikit berbisik.

" awak kat mana? datang bilik mesyuarat sekarang. Sungsanim dah nak datang ni. " kata gdragon berbohong. Neyl yang terkejut terus mematikan talian dan berdiri.

Los Angeles + Korea ( COMPLETED )Where stories live. Discover now