CHAPTER 6

398 8 0
                                    

thousand years- cristina perry, lagu yang menjadi ringtone telefon bimbit Neyl mengejutkan dirinya yang sedang bersarapan. Pada awalnya dia membiarkan sahaja panggilan itu tamat dan apabila ianya mula berterusan, dia melihat kearah skrin telefon itu dan sangat terkejut.

" incoming call ~ jiyong Mr freaking guy. " dia mula menarik mukanya. ' haih! dia ni nak apa pagi pagi dah telefon. ' bisik hati kecil Neyl.

" yoboseyo...... nak apa telefon ni? jiyongssi, sekarang baru pukul 6.30 pagi. saya masuk kerja pukul 8 pagi. ada apa ni? " kata Neyl tidak puas hati.

" em. eh, awak ni, baru mula kerja dah buat hal eah. saya nak awak datang sekarang. saya ada hal nak bincang dengan awak. kalau awak tak datang........... " kata kata Gdragon tergantung.

" kalau tak datang kenapa? awak nak buat apa kat saya??? " Neyl sudah berang.

" kalau awak tak datang. siap!! " gdragon menyambung lalu meletak ganggang.

- gdragon POV.

' Neyl '. fikirannya melayang mengingatkan nama itu. ' ahh!! that stupid blind girl. siapa suka dia. huh! tak akan ada yang suka dia. dah lah macam gangster. ' desis hatinya dengan penuh rasa angkuh dan benci.

" calling ~ miss stupid blind girl " gdragon mula menelefon Neyl yang mungkin ketika ini masih nyenyak tidur.

" yoboseyo...... nak apa telefon ni? jiyongssi, sekarang baru pukul 6.30 pagi. saya masuk kerja pukul 8 pagi. ada apa ni? " kata Neyl yang kedengaran tidak puas hati di corong telefon.

" em. eh, awak ni, baru mula kerja dah buat hal eah. saya nak awak datang sekarang. saya ada hal nak bincang dengan awak. kalau awak tak datang........... " kata kata Gdragon tergantung.

" kalau tak datang kenapa? awak nak buat apa kat saya??? " Neyl sudah berang.

" kalau awak tak datang. siap!! " gdragon menyambung lalu meletak ganggang.

" hahahaha ! padan muka dia. tulah siapa suruh cari masalah dengan aku. the war is begin. " kata gdragon sedikit kejam sambil ketawa besar.

Los Angeles

Mrs Kim Haru' s House

" hello, can i speak with Mrs Kwon Mi soo ? " Puan Kim Haru  memulakan bicara dengan penuh sopan.

" Ya saya Kwon Mi Soo. siapa disana? " Soal wanita itu.

" Mi Soo ah, ni Haru lah. ingat lagi tak? " Puan Kim Haru memperkenalkan diri.

" Haru ah, rindunya dengan kamu. "

" boleh kita berjumpa petang ni? di Street Cafe ye. " kata Puan Kim Haru lalu ganggang telefon diletak.

4.00 p.m

Street Cafe, Los Angeles.

" Mi soo, kamu apa khabar?? " Puan Kim Haru dan Puan Kwon Mi soo memeluk sesama mereka.

" saya khabar baik. kamu sudah ada anak? " soal Puan Kwon Mi soo.

" anak saya kembar, yang pertama lelaki dan yang kedua perempuan. "

" anak saya dua juga. yang pertama perempuan, yang kedua lelaki. "

" wahh, boleh dijodohkan dua dua ni." kata Puan Kim Haru sambil ketawa kecil.

" betul lah. boleh eratkan lagi hubungan kita. apa kata kita kahwinkan anak kita yang nombor dua dahulu. " Cadang Puan Kwon Mi Soo. Puan Kim Haru bersetuju dengan cadangan itu.

Yg entertainment, Seoul.

Recording studio.

" unnie, unnie kena nyanyi macam ni........ " Neyl sedang sibuk membetulkan Chaerin yang sedikit lari tone suaranya. Gdragon hanya memerhati gerak geri yang dilakukan oleh Neyl. Tiba tiba pintu bilik recording itu dibuka seseorang. rupanya Lydia. dia datang untuk berjumpa dengan Gdragon.

" oppa!! lapar tak? jom makan? " ajak lydia. gdragon bersetuju lalu memandang Neyl. Neyl yang sedari tadi memerhatikan gdragon melarikan anak mata setelah mengetahui bahawa dia juga diperhatikan.

2.00 pm.

Yg Cafe.

" hello mom, how are you? Neyl menelefon ibunya untuk bertanya khabar.

" i am doing fine dear. i want to tell you something..................... "

Kaoji restaurant

" ya ma, mama jangan risau, anak mama ni okay je kat sini. " gdragon ditelefon ibunya ketika sedang makan bersama Lydia.

" mama nak bagitahu kamu sesuatu ni..................." kata mamanya.

dalam pada masa yang sama, mereka dikejutkan dengan berita yang bakal mengubah seluruh hidup mereka.

" APA?????????????!!!!!!!! " kata mereka menjadi serentak. Semua yanh berada disitu memandang dengan penuh kehairanan.

Los Angeles + Korea ( COMPLETED )Where stories live. Discover now