CHAPTER 25

217 9 0
                                    

neyl cuba maju setapak dan kedengaran suara perempuan memecahkan suasana.

" dont you dare move foward neyl! " ujar hannah. neyl yang sudah teresak esak menangis mematikan langkah. neyl hanya mampu melihat anaknya yang sudah menangis. hannah mendukung jiwon sambil mengajukan pistol di kepala jiwon.

" this baby supposed to be my son with jiyong. why you?! if i cant get this baby.. you wont. " ujar hannah kejam. neyl sudah melutut.

" pleased... i am begging you hannah. give back my baby.. " semua peminat tidak berani mendekatkan diri dengan hannah yang mempunyai pistol ditangan. gdragon hanya mampu memeluk isterinya. kedengaran suara jiwon memanggil manggil dirinya membuatkan neyl terasa semakin sebak. situasi bertambah tegang.

" i love you jiyong. i love you. we will make it out together. " ujar hannah yang teresak esak.

Seungri yang berada dibelakang dan agak sukar untuk dilihat hannah terus mencapai telefon bimbit dan menelefon pihak polis. seungri dan pihak polis sudah melakukan sesuatu rancangan.

telefon bimbit gdragon berbunyi. sistem pesanan ringkas dari seungri diterima.

" hyung, hyung cuba berbual dengan hannah dulu sampai dia letak jiwon kat bawah. lepastu nanti polis akan ambil tindakan. "

" put down your phone jiyong! " jerit hannah. gdragon perlahan lahan meletakkan telefon bimbitnya ke lantai. kemudian, tangan neyl digenggam erat seolah olah memberi isyarat.

" look here hannah, you love me right? if you do love me.. put down that baby.. " ujar gdragon cuba memujuk menggunakan psikologi. perlahan lahan hannah meletakkan jiwon. gdragon pula cuba untuk mendekati hannah yang tidak keruan.

" it supposed to be our baby....... " ujar hannah sambil menangis. neyl yang perlahan lahan merangkak mendapati jiwon dan akhirnya berjaya. setelah jiwon diserahkan kepada taeyang, neyl kembali ke tempat suaminya.

" i am so sorry hannah.. but that baby was my baby and neyl. " ujar gdragon. kemarahan hannah membuak buak. pistolnya diacu kearah jiwon yang sedang didukung taeyang. gdragon segera menghalang agar hannah tidak menembak jiwon. neyl yang dapat mencapai kayu yang berdekatan segera memukul tangan hannah yang akhirnya terlepas tangannya dari menggenggam pistol. neyl dan gdragon berpelukan untuk melepaskan rasa lega. hannah yang masih tidak berputus asa itu mencapai pistolnya lalu melepaskan tembakan sebelum pihak polis sempat menahannya. neyl yang perasan hal itu segera menadah badannya dan butir peluru itu tepat masuk kedalam bahu kirinya. gdragon terkejut kerana neyl sanggup mengorbankan dirinya untuk orang yang dicinta. neyl rebah ke lantai. gdragon sempat memaut neyl tetapi apakan daya, neyl sudah hampir tidak sedarkan diri. gdragon meriba neyl. darah neyl sudah membanjiri tangan dan seluar gdragon. pada gdragon semua itu sudah tidak bermakna lagi. wajah gebu neyl dielus perlahan.

" neyl... tahan ye. tahan... sabar... " ujar gdragon sekat sekat.

" telefon ambulans!!!! cepat!!!! " jerit gdragon meminta bantuan. neyl yang sedang diribanya itu menyentuh lembut wajah gdragon lalu menghadiahkan senyuman manis.

" sayang.. kamu akan selamat.. jangan risau... " ujar gdragon. tidak lama kemudian, ambulans datang dan para jururawat dibantu gdragon untuk mengangkat neyl. neyl dibawa ke hospital.

London Grand Hospital.

Emergency ward

" macam mana anak mama jiyong... anak mama macam mana? " ujar Pn. Kim Haru sambil menangis teresak esak. kaki Pn. Kim Haru tidak mampu menampung berat badannya dan akhirnya jatuh terjelepok ke lantai. Rish memaut bahu ibunya yang terlalu sedih dan risau. semua ahli keluarga yg menunggu neyl dengan penuh sabar diluar wad kecemasan.

setelah hampir 2jam menunggu, akhirnya seorang doktor keluar daripada wad kecemasan itu.

" who is Mrs Kwon husband? " ujar doktor yang sudah pertengahan umur itu.

" me. i am kwon ji yong. " ujar gdragon lalu mendekatkan diri.

" mr. kwon ji yong, we had took out the bullet from mrs kwon neyl lee's  left shoulder. fortunetly, the bullet does not hit at her heart. if the bullet really hit mrs kwon neyl lee's heart. maybe she will dead. you may see her after she have been move to V1 ward. " ujar doktor itu sambil menepuk lembut bahu gdragon sebelum beredar. gdragon melepaskan nafas lega sebelum mendekatkan diri kepada ibunya dan ibu mertuanya.

" neylie selamat. dia okay. " ujar gdragon lalu memeluk kedua dua ibunya. semua yang menunggu neyl di hadapan wad kecemasan itu melepaskan perasaan tegang mereka.

V1 ward

a few hours after surgery.

pandangan mata neyl kabur. dia cuba menggerakkan jari jarinya yang terasa kebas. dek kerana itu, gdragon terjaga daripada tidurnya.

" sayang.. dah bangun. " ujar gdragon lalu mengusap lembut rambut neyl yang panjang.

" kat mana ni? " soal neyl.

" hospital. kamu selamat sayang. " gdragon menggenggam erat tangan neyl. tiba tiba mino membawa masuk jiwon lalu diserahkan kepada neyl. neyl memeluk anak kecilnya itu. nafas lega kedengaran.

gdragon meninggalkan neyl dan jiwon sementara kemudian keluar dari wad.

" seungri.. hannah betul betul dah kena tangkapkan? " soal gdragon kepada seungri. seungri sekadar mengangguk kepala.

" baguslah kalau begitu.. kamu boleh bagitahu semua ahli yg untuk datang jenguk neyl. " gdragon menepuk bahu seungri yang sudah dianggap sebagai adik.

Los Angeles + Korea ( COMPLETED )Where stories live. Discover now