CHAPTER 18

280 9 0
                                    

third day, Seoul Hospital.

" neyl.. kamu taknak bagi jiyong hyung masuk lagi ke? dah tiga hari kamu tak bagi dia masuk. " soal seungri yang menjaganya. jawapan yang diterima seungri adalah negatif. mata bundar neyl sudah kembali menakung airmata.

" neyl.. janganlah nangis lagi.. " pujuk seungri. dengan pantas airmatanya dikesat. tangan neyl di pegang seungri.

" neyl.. dengar cakap oppa ni.. oppa tahu jiyong hyung takkan melukakan hati orang yang dia sayang dengan sengaja. pasti ada sesuatu yang terjadi..." kata kata seungri tidak berhenti disitu. dia menyambung semula kata katanya.

" malam kejadian.. kami berenam memang ada pergi minum.. tapi selepas tu kami naik semula ke YG. tapi taktermasuk jiyong hyung dan lydia. mereka berdua takada dengan kami masa tu. lagipun.. pada awalnya kami ingat mereka akan naik ke YG sebab ada kerja yang mereka belum siap. lepastu.. kami telefon jiyong hyung.. dia mabuk berat. jadi kami minta tolong lydia bawa dia naik YG. tapi selepas 30 minit kami tunggu.. takada pun. jadi kami buat keputusan untuk turun balik tengok. mereka takada kat kedai yang kami minum tu. kami juga taksangka yang lydia sanggup buat macam ni untuk rampas jiyong hyung dari kamu. bila kamu telefon top hyung.. kami sudah mengagak sesuatu.. sebab tu kami datang juga dirumah lydia.. begitulah ceritanya yang sebenar." seungri bercerita panjang lebar. neyl tertunduk membisu.

" tapi malam tu.. jiyongie dengan lydia...." airmatanya bertakung lagi. hatinya perih. airmatanya turun dengan laju kerana sudah tidak dapat ditahan. pantas tangan lelaki seungri mengelap airmata neyl yang berjujuran.

" percaya lah. jiyong hyung tak akan buat macam tu. tolong oppa.. janji dengan oppa satu perkara.. " seungri memandang wajah neyl dengan penuh pengharapan.

" janji dengan oppa yang neyl akan letak kepercayaan neyl dekat jiyong hyung dan janji dengan oppa yang neyl tak akan berpisah dengan jiyong hyung walauapapun rintangannya. " seungri memandang wajah neyl lagi untuk persetujuan. neyl mengambil masa 2 minit untuk berfikir. akhirnya dia mengangguk setuju.

" boleh oppa panggil jiyong hyung masuk? " seungri meminta izin untuk membawa masuk gdragon. neyl mengangguk perlahan. seungri bergerak menuju ke pintu dan keluar.

" hyung.. masuklah. dia dah okay. jangan buat dia sedih lagi. hyung kena berhati hati lepas ni. explain lah kat dia. she will be alright. " kata seungri lalu meninggalkan gdragon disitu. dia menolak pintu itu lalu melangkah masuk perlahan lahan. neyl memandang wajah gdragon dengan sayu. gdragon mendekati katil neyl lalu duduk disisinya. tangan comel itu dipegang lembut.

" sayang.. look.. i know i am wrong. i am so sorry for what have i done.. i am........" kata kata gdragon terhenti apabila dia tiba tiba dipeluk neyl dengan erat.

" jiyongie.. jangan tinggalkan saya. jangan tinggalkan saya... " kata neyl sambil teresak esak nangis di bahu gdragon. gdragon kembali memeluk neyl lalu mengusap rambut neyl yang separas dada itu dengan lembut.

" mianhe neyl ah. mianhe.... saya cintakan awak seorang. saya takbuat semua tu.. saya takbuat... " kata gdragon sambil memeluk neyl.

" saya percaya awak. saya percaya.. seungri dah ceritakan pada saya semuanya." kata neyl yang menangis di bahu gdragon. setelah seketika mereka begitu, neyl melepaskan pelukannya dan mengesat airmatanya.

" mianhe... i only love you... " gdragon memegang tangan neyl dan diucapkan kata kata itu ikhlas. senyuman manis neyl mula terukir dibibir pucatnya.

" sayang.. i will take care of lydia okay.. " gdragon berbisik ditelinga neyl sebelum mencium pipi gebu neyl.

2 hari kemudian, neyl dibenarkan pulang kerumah.

KJY & KNL's house.

10.00 p.m

Los Angeles + Korea ( COMPLETED )Where stories live. Discover now