“ hey apa yang kau fikirkan tu? ”
Gadis cantik yang bertubuh tinggi lampai itu hanya terdiam. Tidak membalas persoalan rakan karibnya. Si rakan mengeluh panjang dengan kepala digeleng.“ kau masih berjumpa dengan dia? berhentilah. dia suami orang dah pun. lepaskan dia. kau sendiri yang tersakiti kan? tak cukup dengan tu, kalau isteri dia tahu tentang hubungan korang berdua, isteri dia pasti akan kecewa ”
“ aku tak kisah— sebab aku yang memiliki dia dulu. dia milik aku, faham? aku yang bercinta dengan dia tapi tiba-tiba dia boleh pula berkahwin dengan pilihan orangtua dia. tch isteri dia tu yang rampas dia dari aku. bukan salah aku, Jen ”
“ kau— memang betul-betul keras kepala ”
Jennie mengeluh kesal. Benar, rakan karibnya itu terlalu keras kepala.
“ lagipun, kalau betul dia sayangkan isteri dia tu, kenapa dia masih ke apartment aku? ajak aku berjumpa? keluar makan dengan aku? ”Sekali lagi gadis berambut coklat terang itu berkata-kata. Bibirnya menarik senyuman sinis.
“ baiklah. terserah kau. aku cuma taknak kau bersedih bila satu hari Taehyung tu akan pilih dia dan tinggalkan kau buat selamanya ”
Jennie memegang bahu gadis cantik itu.“ dan— aku tak mahu satu hari nanti isteri dia datang cari kau ”
Sambung Jennie sebelum melangkah pergi. Lisa hanya berdehem. Ya, Lalisa Jeon. Dia adalah kekasih Kim Taehyung sebelum lelaki itu berkahwin. Namun Taehyung meminta mereka untuk berpisah.Semuanya kerana perkahwinan atas kertas Jihyo dan Taehyung. Tetapi, walaupun mereka telah berpisah, Taehyung acap kali ke apartment gadis cantik itu. Keluar dengan Lisa bagai pasangan kekasih dan mengungkapkan kata cinta kepada Lisa.
iphone8 milik gadis itu dicapai. Dicari kontak nombor Taehyung lalu menghubungi lelaki kacak itu.
“ ah— hai sayang! ”
Ceria sahaja nada suara Lisa.
“ ya, hai sayang ”
Balas Taehyung dengan nada datar.“ jom keluar? atau awak nak datang apartment? saya boleh masakkan untuk awak dan kemudian mungkin awak nak ke kamar dengan saya? ”
Lisa menyeringai suka. Oh sudah pasti dia suka dengan 'aktiviti' yang dilakukan mereka berdua didalam kamar tidurnya.Taehyung tertawa disebelah sana.
“ maaf sayang. saya ada meeting sampai petang. lepastu awak tahulah kan— saya perlu balik. saya taknak dengar isteri saya tu bising ”
Balas Taehyung, sebersalah. Lisa mengetap bibirnya, agak geram.“ aih dah hampir 2 bulan kita tak keluar bersama, sayang. dah lama awak tak sentuh saya, saya rindukan sentuhan manja awak ”
Rengek Lisa bagaikan anak kecil. Kedengaran tawa samar Taehyung. Pasti sahaja dia juga merindui gadis cantik itu.“ maaf sayang. saya betul-betul busy. saya perlu pergi. apa-apa yang penting, just call me okay baby? «
Lisa sekadar berdehem lembut sebelum panggilan terputus. Sementara Taehyung menekup wajahnya.“ sampai bila aku nak sorokkan tentang aku dan Lisa? Budak tu patut tahu tentang ni ”
Taehyung mengomel pada diri sendiri dengan kepala yang agak serabut.° ° ° ° °
“ baru aku sedar yang selama perkahwinan kita aku tak pernah beri kau kasih sayang yang kau sememangnya layak dapat. malah aku tak pernah ungkapkan kata cinta pada kau. bahasa aku juga kadang-kadang kasar. maafkan aku, sayang ”
Taehyung menatap sayu gambar Jihyo pada skrin iphone8 miliknya itu. Benar dia menyesal dan benar dia rindukan bekas isterinya.
“ sekarang baru aku sedar— aku tak sayangkan Lisa sejak kita berkahwin. aku hanya sayang kau seorang. tolonglah kembali pada aku, budak ”
Akhirnya lelaki itu tewas. Airmata nya jatuh setitis dan semakin lama semakin banyak.was HAPPIER.
[ TO BE CONTINUED ]
30 votes= update.
drop ur comments!
Note:
-jangan benci lisa pula ya😜 Aireen pun fans lisa so no hard feelings 🙊
Lots of love, -JammyChimz ❤
YOU ARE READING
[C] HAPPIER
FanfictionSERIES BROKEN MARRIAGE #1 pasangan suami isteri yang kini telah berpisah. ini semua kehendak si suami tetapi akhirnya, dia sendiri yang menyesal. start; 11sept2018 end; 28Sept2018 ❈#25 in fanfiction (25Sept2018) ✿#23 in fanfiction (26Sept2018) ❀#...