° TBH 02 ; manja

1.7K 257 3
                                    

" budakkkkk "
Taehyung memanggil Jihyo dalam nada manja. Jihyo agak terkejut. Tidak pernah suaminya manja sebegini.
" iya abang? "

Balas Jihyo sambil melangkah mendekati Taehyung. Taehyung yang ternampak Jihyo segera menepuk kedua pehanya. Menyuruh isteri dia untuk duduk diatas ribanya.
" urghh "

Selesai Jihyo duduk diatas peha Tarhyung, wajah kacak Taehyung disembamkan didada Jihyo. Jihyo sekadar membiarkan. Tangan Jihyo perlahan bergerak keatas, separas kepala Taehyung.

Rambut suaminya diusap dan diramas lembut.
" abang okay ? "
Soal Jihyo apabila Taehyung mengeluh banyak kali. Taehyung diam untuk seketika.

" aku stress dengan kerja.. "
Taehyung akhirnya membuka mulut. Kali ini dia kedengaran seperti anak kecil yang sedang mengadu.
" ohh abangbaby saya ni penat yaa "

Ditarik lembut kedua pipi Taehyung. Taehyung menolak kedua tangan Jihyo menjauhi pipinya. Kedua tantan Taehyung merangkul kemas pinggang Jihyo, merapatkan jarak mereka.

" kau tahu.. kau cantik. cuma, kalau keluar, kenapa kau tak bersolek macam perempuan lain? kenapa didalam rumah sahaja? "
Soal Taehyung apabila dia selesai memerhati setiap sudut wajah Jihyo.

Jihyo tersenyum samar.
" sebab suami saya ada dirumah. saya cantik untuk abang. saya nak buat abang sahaja impressed dengan saya "
Jihyo mengusap lagi kepala Taehyung.

Taehyung tersenyum senang.
" goodgirl. my goodgirl. dah berhenti bermain dengan rambut aku. aku bukan budak macam kau, budak "
Kata Taehyung sebelum menolak lembut tangan Jihyo.

" ayy arasseo. kejap saya sediakan makan malam ya abang "
Saat Jihyo ingin bangun daripada duduk diatas riba Taehyung, tangan sasa Taehyung menahan dirinya.

" stay "
Bibir Jihyo dicium Taehyung lembut.

° ° ° ° °

" aku betul-betul rindukan kau budak. mana kau ni? "
Taehyung tersenyum hambar. Dia yang melepaskan isterinya, dia yang mahu cari kembali. Ah dia memamg bodoh.

" sekarang tiada lagi tempat untuk aku mengadu betapa stress nya aku dengan kerja-kerja aku "

Taehyung menyorok muka kacaknya dengan menggunakan kedua telapak tangan nya. Dia betul-betul tertekan.

Selalunya, pasti Jihyo yang mengurangkan rasa tertekan Taehyung namun kini tidak lagi. Bukan salah Jihyo tetapi salah bekas suaminya itu.

was HAPPIER.

[ TO BE CONTINUED ]

30 votes = update.
drop ur comments.
noted: chapter mmg pendek² sikit buat masa ni sbb ni just throwback masa tae dgn jhyo kawin. hope u guys faham ❤

[C] HAPPIER Where stories live. Discover now