° HN 19 ; don't go

1.5K 192 12
                                    

Seoul hospital, South Korea

goodmorning, babygirl
Taehyung mengucup puncak kepala Jihyo yang baru sahaja terjaga dari lenanya. Jihyo tersenyum samar dengan mata kembali dipejam. Membiarkan Taehyung terus mendakap tubuh genitnya.

Kerana permintaan Jihyo malam semalam, Taehyung bersetuju untuk tidur sekali diatas katil ward

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kerana permintaan Jihyo malam semalam, Taehyung bersetuju untuk tidur sekali diatas katil ward. Nasib sahaja katil ward vip itu boleh tahan besarnya.
“ hey baby besar saya, bangun lah. mandi dan sarapan. saya boleh keluar belikan apa-apa kalau awak tak mahu makan makanan hospital ni ”

Taehyung berkata lembut ditelinga Jihyo sebelum mencium telinga dan pipi gadis cantik itu.
“ tak menyusahkan abang ke? ”
Soal Jihyo kembali. Tangan Taehyung yang berada diperutnya diusap lembut. Tidak mahu Taehyung jauh dari diringa.
“ abang tak kisah, sayang. anything for you, love

Balas Taehyung romantis. Jihyo tidak dapat menahan senyumnya.
“ baiklah, Jihyo mandi dulu. tak perlu temankan sebab saya rasa saya larat mandi sendiri ”
Jihyo bangkit dari pembaringan nya. Namun saat dia ingin turun dari katil, lengan nya dipegang Taehyung perlahan. Segera Jihyo memandang kearah Taehyung dengan wajah kebingungan.

“ abang nak sayang miliki cincin ni semula ”
Kata Taehyung sebelum menyarungkan cincin bewarna silver pada jari manis Jihyo. Jihyo tersenyum samar saat perasan yang cincin tersebut adalah cincin perkahwinan mereka 2 tahun yang lepas. Namun senyuman Jihyo bertukar hambar saat terkenangkan sesuatu. Jihyo memandang wajah Taehyung dengan pandangan sayu.

“ abang— bagilah cincin ni dekat orang yang akan jaga abang sampai abang tua nanti, okay? ”
Kata Jihyo. Baru sahaja dia ingin menanggalkan cincin silver itu, Taehyung menghalang pantas perbuatan Jihyo. Lalu tangan Taehyung menggenggam erat tangan Jihyo sebelum Taehyung keluarkan iphone8 miliknya dan menekan butang snap.

“ simpan. ini milik awak, sayang ”
Taehyung mengucup bibir perempuan kesayangan nya itu.
“ dah. pergi mandi, sayang ”
Bisik Taehyung. Jihyo sekadar mengangguk sebelum menapak kearah kamar mandi. Taehyung memandang iphone nya sebelum membuka aplikasi instagram.

INSTAGRAM

kim.v

kim

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

kim.v 143 @s.jihyooo ❤ and get well soon, sayang ❤

view comments..
j.kook aww sweet couple ❤ @jineomma boleh kook kahwin?
jineomma jangan nak mengada
@j.kook hyung lempang tahulaa
jineomma yay anak-anak ku sudah bahagia ❤
nmjn_monster er tolong hormat orang single disini @kim.v , terima kasih em
yongsugar sis tak kuat. bersemut phone sis. sis ship uolls ❤
j.kook em hyung tu bro bukan sis @yongsugar . @imyourhope tolong kutip yoongi hyung ni, thanks
imyourhope @j.kook maaf saya tak kenal siapa yoongi
imyourhope im happy for you guys @kim.v @s.jihyooo ❤

× × ×

jujur jimim kata, dia betul-betul cemburu bila dia membuka aplikasi instagram dan terlihat post Taehyung mengenai Jihyo. Jimin perasan cincin pada jemari runcing Jihyo adalah cincin perkahwinan Taehyung dan Jihyo. Sungguh dia bengang namun dia tahan. Dan dia berpegang kepada prinsipnya. Dimana kalau Jihyo bahagia, maka dia pun akan bahagia.

Tidak pernah sekali pun Jimin terfikir untuk memasak gadis cantik itu menjadi miliknya. Malah tidak pernah Jimin membenci Taehyung kerana lelaki itu berjaya memiliki jiwa raga dan hati gadis idaman nya.
“ Kim Taehyung— kau beruntung. sayangnya, kau lambat tersedar yang kau untung memiliki gadis yang bernama Song Jihyo tu ”
Jimin menggeram.

° ° ° ° °

Jam sudah menunjukkan pukul 8:30 malam. Jimin, Yoongi, Jungkook, Namjoon, Jin dan Hoseok sudah pulang bersama Jitae. Mereka berenam yang berkeras mahu menjaga Jitae sekaligus memberikan ruang kepada Jihyo dan Taehyung untuk berdua-duaan. Taehyung senang dengan hal itu namun hanya seperkara yang membuatkan dia gusar sejak tadi.

Jihyo. Gadis cantik itu kelihatan sangat pucat. Langkahnya juga lemah longlai. Segera Taehyung memaut lengan Jihyo yang baru keluar dari kamar mandi lalu menapak perlahan mendekati katil.
“ baring, sayang ”
Arahan Taehyung diikut Jihyo tanpa bantahan. Entah kenapa selepas makan malam, Jihyo berasa dua kali ganda lebih lemah dari kebiasaan.

“ awak nampak sangat sangat lemah, sayang. awak okay? atau nak saya panggilkan doktor kesini? ”
Soal Taehyung risau. Digenggam erat jemari Jihyo.
“ tak perlu lah, Taehyung ”
Balas Jihyo sambil cuba tersenyum. Semakin lemah dan sayu hati Taehyung melihat senyuman sakit gadis kesayangan nya. Jihyo yang perasan akan perubahan wajah Taehyung, segera mengangkat tangan nya untuk menyentuh pipi Taehyung.

“ andai saya sudah tidak lagi bernyawa, berjanjilah dengan saya yang awak tak akan pernah lupakan saya. jagakan Jitae baik-baik. jangan buat dia sedih. dan kalau dia tanya saya kemana, jujur pada dia yang saya sedang tunggu dia di syurga. tolong cari pengganti saya, abang ”
Kata Jihyo perlahan. Taehyung menggeleng kepalanya dengan mata yang sudah berkaca.

“ apa yang awak cakapkan ni, sayang? please, don't go. I'm begging you, don't go. just, don't go ”
Taehyung mencium tangan Jihyo. Airmata Taehyung yang sudah mengalir disingkirkan oleh Jihyo dengan senyuman semanis mungkin.
“ saya dah penat. saya dah tak larat nak berperang macam ni ”
Jihyo kemudian tertawa kecil.
“ saya rehat dulu, abang ”
Dan suasana menjadi hening.

Hanya yang tinggal adalah bunyi esakan Taehyung dan bunyi mesin degupan jantung. Namun bunyi mesin tersebut hanya bersambung berterusan. Menunjukkan garis lurus yang panjang tanpa henti. Garis yang sepatutnya bergerak keatas dan kebawah kini hanya bergerak lurus.
“ jangan, jangan pernah pergi.. tolong datang kembali.. ”
Esakan Taehyung diiringan bunyi mesin tersebut.

Akhirnya pintu ward Jihyo terbuka. 4 orang doktor berlari kearah katil. Seorang daripadanya menyuruh Taehyung agar tunggu diluar, yang mana Taehyung turutkan walau terpaksa.
“ selamatkan dia, tuhan ”

HAPPIER, now.

[ TO BE CONTINUED ]


Lots of love, JammyChimz ❤

[C] HAPPIER Where stories live. Discover now