° TBH 13 ; slowly changing

1.3K 214 9
                                    


× un-edited ×

“ abang, abang tak balik ke apartment lagi ke malam ni? ”
Soal Jihyo kepada Taehyung melalui iphone7 miliknya.
“ ya, budak. aku mungkin tak akan balik sampai hujung minggu ni ”
Balas Taehyung mendatar.

Jihyo mengetap bibir. Sudah hampir seminggu Taehyung tidak balik apartment mewah mereka.
“ em kenapa? ”
Setelah mendapat keberanian, akhirnya Jihyo bertanya kenapa.

Bukan apa, dia takut Taehyung anggap dia sebok dengan hal lelaki itu. Sebab tu Jihyo ragu ragu mahu bertanya. Kedengaran Taehyung berdehem sebelum menjawab ringkas
“ kerja ”

“ baiklah kalau macam tu. jaga diri abang ya, saya sayang abang ”
Jihyo tidak serta merta mematikan panggilan kerana mahu mendengar Taehyung membalas kata cintanya.
Namun hampa. Taehyung terus sahaja memutuskan panggilan.

“ haih— dia kenapa? dia tak pernah cakap dia sayangkan aku ”
Jihyo menyisir rambutnya ketepi. Memikirkan tentang kehidupan dia dan suaminya, Taehyung. Dia benar-benar serabut.

Sepanjang 8 bulan perkahwinan mereka, Taehyung tak pernah mengungkapkan kata cinta pada Jihyo. Sewaktu mereka make love juga, tak pernah sekali Taehyung katakan dia sayangkan Jihyo dan mahu Jihyo mengandungkan anaknya.

Malah Taehyung menyuruh Jihyo untuk makan pill supaya gadis cantik itu tidak akan mengandung.
Kadang-kadang hati Jihyo hancur saat terfikir yang Taehyung tak pernah melakukan perhubungan dengan nya atas dasar cinta.

Tetapi, cuma atas dasar nafsu. Seperti Jihyo itu hanya tempat pemuas nafsu bagi lelaki kacak itu. Tanpa Taehyung sedar, Jihyo sebenarnya tersiksa dentan perkahwinan mereka yang sememangnya tiada makna bagi Taehyung.

Lain pula dengan Jihyo yang makin hari , makin dia sayang dan cintakan Taehyung walaupun kadangkala Taehyung sering mengabaikan nya.
“ sedarlah Jihyo. dia sendiri pernah cakap yang perkahwinan korang ni tak ada makna pada dia ”

“ tapi kenapa dia sepertinya sedang berubah? He's like slowly changing and hard for me to touch him ”
Omel Jihyo pada diri sendiri. Dia dapat rasakan perubahan Taehyung yang semakin menjauh darinya sejak sebulan yang lalu.

“ dia dah bosan dengan aku? atau dia ada perempuan lain sampai jarang pulang ke rumah? ”
Jihyo mula hilang dalam perasaan over thinking nya. Dia yang overthink atau memang Taehyung semakin menjauh dan berubah?

× ×

“ tae ”
Lisa memeluk erat kedua leher Taehyung. Lelaki kacak itu pula memeluk pinggang rampingnya. Lisa tersenyum saat merasakan tangan Taehyung turun ke bawah— pinggulnya.

“ sayang, dah seminggu saya duduk di apartment ni dengan awak. saya akan balik hujung minggu nanti ”
Bisik Taehyung sambil bermain dengan rambut panjang Lisa.
“ alaa cepatnya ”
Gadis itu mula merengek manja.

“ nak buat macam mana. saya takut omma datang ke apartment saya. medti dia akan marah bila tengok saya tiada disana, sayang ”
Selesai berkata-kata, Taehyung mencium dahi Lisa. Lisa menarik muncung.

“ amboi. dah keluar dah muncung itik dia tu ”
Taehyung menarik lembut bibir Lisa. Namun tiba-tiba dia teringatkan Jihyo. Jihyo pernah buat begitu kepadanya. Sungguh dia rasakan Jihyo sangat comel. Lebih comel dari Lisa.

Segera Taehyung menggelengkan kepalanya. Dia sekarang bersama Lisa, jadi tak patut baginya untuk mengingati orang lain selain gadis cantik dihadapan nya itu.

“ saya sayangkan awak sayang. saya perlu pergi. nanti kita jumpa lagi ya? ”
Taehyung mula mengatur langkah kepintu utama apartment Lisa setelah mencium sekilas bibir merah gadis itu. Lisa sekadar mengeluh.

° ° ° ° °

“ kau lebih cantik dari dia, kau lebih baik dari dia, kau lebih bagus dari dia. kau— sempurna, Jihyo-ah ”
Taehyung mengeluh setelah dia terkenangkan tentang kecurangan nya. Dia curang dengan Jihyo kerana seorang gadis.

Gadis yang sebenarnya tidak setanding dengan Jihyo. Gadis yang jauh sama sekali untuk sama taraf dengan Jihyo. Baru dia sedar betapa sempurna nya Jihyo. Namun semuanya telah terlambat.

“ aku sedar yang kau sangat sempurna bila aku tidak lagi memiliki kau. oh hati, kenapa kau bodoh sangat dulu? ”
Taehyung tertawa hambar.

was HAPPIER.

[ TO BE CONTINUED ]

30 votes= update.
drop ur comments!

are you guys ready? 🙊

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

are you guys ready? 🙊

coming soon.
jimin's birthday special.
13Oct2018.

[C] HAPPIER Where stories live. Discover now