× un-edited ×
“ abang.. ”
Jihyo segera berlari kearah Taehyung lalu mendakap erat lelaki itu. Oh sungguh dia rindukan bau wangian yang menusuk masuk kedalam rongga hidungnya pada saat ini.Namun tidak lama apabila Taehyung menolak Jihyo menjauhinya.
“ ab-abang? ”
Jihyo terkedu dengan perlakuan Taehyung yang padanya amat kasar. Taehyung sekadar berdehem sebelum terus melangkah melepasi Jihyo.“ abang.. kenapa abang dah 2 bulan lebih tak balik ke sini? Hyo call dan messages abang pun, abang tak angkat tak balas. mind to explain to me? ”
Suara Jihyo kedengaran agak tegas.“ aku— kerja ”
Balas Taehyung ringkas.
“ kerja apa?! sampai 2 bulan tak balik rumah! lagipun abang ingat Hyo ni bodoh sangat ke?! Hyo dah bacala rumours berkaitan abang tu! ”
Jihyo mengetap bibir.“ bahagianya rasa bila buka social media, nampak pasal suami sendiri ada scandal dengan seorang model terkenal”
Sinis sahaja percakapan Jihyo. Taehyung memandang Jihyo tajam.Dia lalu melangkah mendekati gadis cantik itu.
PANGG!!
Wajah Jihyo terpaling kekanan kerana tamparan kuat daripada Taehyung.
“ abang.. ”
Jihyo terasa matanya mula berkaca.“ kau! jangan kurang ajar boleh?! aku ni suami kau!— ”
“ dan saya ni isteri awak! isteri! tapi awak boleh pergi jumpa malah bermalam dirumah perempuan lain! tak fikir perasaan saya ke?! ”“ isteri atas kertas! sedar diri! ”
Teriak Taehyung semula.
“ jadi— awak suami atas kertas saya. jadi saya rasa.. tak perlu untuk saya hormat awak.. ”
Suara Jihyo mula mengendur.Wajah ditundukkan memandang lantai. Taehyung meraup kasar wajahnya. Dia baru tersedar yang dia telah meninggikan suara dan mengungkapkan kata-kata yang kasar kepada isterinya.
“ jihyo— ”
Taehyung cuba untuk mencapai tangan Jihyo namun segera Jihyo elak lalu terus menapak ke kamar tidur. Taehyung merengus geram.
“ pergilah! pergi! ”
Lantang sahaja suara Taehyung kedengaran.Sehari selepas pergaduhan
antara Taehyung dan JihyoSetelah seharian tidak bersua muka kerana Jihyo berkurung dikamar utama manakala Taehyung duduk didalam kamar tetamu, kini akhirnya Jihyo menapak keluar dari kamar.
Taehyung yang terlihat isterinya segera memanggil.“ budak, kita perlu berbincang ”
Sirius sahaja nada suara Taehyung.
“ ya, abang? ”
Balas Jihyo mahu tidak mahu.
“ aku akan lepaskan kau, budak ”
Datar Taehyung berkata.
Jihyo terkedu.Dia kaku ditempat dia masih berdiri. Terkejut dengan kata-kata Taehyung yang mendatar.
“ abang, abang sirius? ”
Suaranya cuba dikawal daripada bergetar. Taehyung mengangguk lalu mendekati gadis cantik yang kini masih bergelar isterinya.“ aku sirius, mari berpisah. dan aku minta maaf pasal semalam. aku betul-betul tak sengaja ”
Kepala Jihyo dia usap perlahan.
“ baiklah. lepaskan lah saya, abang ”
Balas Jihyo namun tidak langsung memandang Taehyung.“ hey, dengar apa yang aku nak cakap ni. maafkan aku kalau selama ni aku banyak abaikan kau, maafkan aku kalau kau rasa aku hanya gunakan kau untuk lepaskan kemahuan aku, maafkan aku sebab aku tahu aku banyak sakitkan hati kau— ”
Taehyung berhenti buat seketika sebelum menyambung lagi kata-katanya.
“ maafkan aku sebab tak jadi suami yang baik untuk kau. malahan aku curang. ya, aku ada perempuan lain. maaf sebab aku tak pernah ada apa-apa perasaan pada kau ”
Cukup. Itu sudah cukup untuk buatkan hati Jihyo berkecai parah.“ aku— ”
Segera Jihyo meletakkan satu jarinya dibibir Taehyung. Badan dibawa rapat sehingga bersentuhan dengan lelaki itu tetapi mereka tidak berpeluk.
“ cukupla tu, Taehyung. cukup sakitkan hati saya dengan kata-kata dan perlakuan awak ”Taehyung memandang wajah polos Jihyo. Dapat dia lihat titisan air mata yang mengalir dari mata bundar gadis cantik itu. Entah kenapa Taehyung berasa sakit, berasa dia mahu menyingkirkan airmata itu semua. Namun dia tidak boleh.
Seperti ada sesuatu menghalang dia untuk jujur dengan Jihyo, jujur dengan diri sendiri. Dan sesuatu itu adalah ego nya yang tinggi menggunung.
“ ceraikan saya, segera ”° ° ° ° °
“ Jin hyung, kenapalah Tae ego sangat dulu, kan? kalau tak Tae rasa Tae dgn budak kecil comel tu dah bahagia dah. kenapa Taehyung ceraikan dia.. ”
Taehyung menunduk memandang lantai.Jin menggelengkan kepalanya. Dia juga kusut melihat Taehyung yang tidak terurus dan serabut sebegitu rupa. Digosok perlahan belakang tubuh Taehyung.
“ Tae, lepaskan lah dia. Let the gone be bygone ”
Kata Jin perlahan.
“ dia dah bahagia dengan orang lain dah pun, Tae ”
Sambung Jin lagi. Taehyung menggeleng.“ dia tengah sakit. bahagia apa tu, hyung? dan Tae tak dapat nak jaga dia macam mana dia jaga Tae masa Tae sakit ”
Air mata Taehyung menitis lagi.was HAPPIER.
[ TO BE CONTINUED ]
35 votes=update.
drop ur comments.
part yg seterusnya bukan lagi ‘TBH’ yg bermaksud ThrowBack Happier. part seterusnya adalah perkara yg SEDANG berlaku. bukan yg SUDAH berlaku ❤
lots of love, JammyChimz ❤
YOU ARE READING
[C] HAPPIER
FanfictionSERIES BROKEN MARRIAGE #1 pasangan suami isteri yang kini telah berpisah. ini semua kehendak si suami tetapi akhirnya, dia sendiri yang menyesal. start; 11sept2018 end; 28Sept2018 ❈#25 in fanfiction (25Sept2018) ✿#23 in fanfiction (26Sept2018) ❀#...