Ilvestassu istuskeli odottamassa oman klaaninsa oppilaita. Hän katseli Ukkosklaanin tuloa ja huokaisi. "Hei siellä!" Joku huusi. Ilvestassu kääntyi ja kohtasi jonkun Puroklaanilaisen katseen. "Kuka sinä olet?" Ilvestassu kysyi kohteliaasti.
"Olen Kettutassu, kuka sinä olet?" Kettutassu kysyi vuorostaan. "Minä olen Ilvestassu." Ilvestassu vastasi. "Luulin sinua ensin soturiksi." Kettutassu sanoi ja katsoi Ilvestassua. "Mistä sait nimesi?" Kettutassu kysyi. "Varmaan eniten hännästäni." Ilvestassu sanoi.
"Vihdoinkin." Ilvestassu supisi itsekseen kun hänen pesätoverinsa saapuivat. "Kikki tänne!" Joku huusi aukion keskeltä ja kaikki menivät. Huutaja oli Ukkosklaanin oppilas. "Haluaako joku ottaa ohjat yksin?" Sama kolli kysyi.
Kukaan ei vastannut. "Pitäisikö meidän valita kustakin klaanista päällikkö?" Hän kysyi. Kaikki nyökkäilivät myöntävästi. "Kukin äänestää omasta klaanistaan oppilas päällikön." Kolli sanoi ja kikki jakautuivat.
"Kukaan ei äänestä itseään." Ilvestassu sanoi pesätovereilleen. "Ilvestassu." Liitotassu sanoi. "Ilvestassu." Rottatassu sanoi vastahakoisesti. "Sama." Sirkkatassu sanoi. Ilvestassun valtasi ihmetys. "Varma?" Hän kysyi. Kolmikko nyökkäsi.
He menivät keskelle takaisin ja istuutuivat odottamaan. Ukkosklaanista valittiin Sumutassu ja Puroklaanista Kettutassu. Syöksyklaanista tuli Mustatassu.
"Selvä, haluisitteko käyttää keksittyjä soturinimiä?" Mustatassu kysyi. "Joo." Sanoi ruskea Ukkosklaanilainen. "Asetutaan rinkiin ja kerrotaan vuorotellen." Sumutassu sanoi.
"Päälliköt varmaan ovat päättellä -tähti." Ilvestassu sanoi ja muut nyökkäsivät. "Minä aloitan." Aijemmin puhunut kolli sanoi. "Voisin olla Varjoaalto." Hän sanoi. "Villimieli." Sanoi pieni kolli. "Pisraturkki." Toinen sanoi. "Lammikkotäplä." Viimeinen sanoi.
"Puuskapilvi." Sanoi Syöksyklaanin parantajaoppilas. "Tihkuhäntä." Toinen sanoi. "Haukka-askel." Sanoi viimeinen välinpitämättömästi. "Punataivas." Sanoi se uusi oppilas.
"Kinoshäntä." Sanoi Puroklaanilainen naaras. "Sammakkoloikka." Sanoi viimeinen Puroklaanilainen. "Minä olen Liitoturkki." Liitotassu sanoi. "Rottaisku." Rottatassu sanoi. "Sirkkakoipi." Sirkkatassu sanoi."Ilvestähti, Kettutähti, Mustatähti meidän pitäisi jakautua ryhmiin, jotka etsivät ruokaa ja makuualuset." Sumutähti sanoi. "Me voimme etsiä sammalta." Ilvestähti sanoi. "Me menemme kalastamaan." Kettutähti sanoi. "Me saalistamme myös." Mustatähti sanoi. "Me menemme siis hakemaan makuusija aineksia myös." Sumutähti sanoi.
He lähtivät erisuuntiin ja Ilvestähti haisteli ilmaa. "Tuolla on sammalta." Hän sanoi haistettuaan ilmaa ja hoksattuaan tutun hajun kotoa. He löysivät kiven jossa oli sammalta paljon. He nousivat kiveä pitkin ja leikkasivat kynsillään sammalesta vain vihreän osan ja jättivät juuret paikalleen.
"Tässä on varmaan tarpeeksi." Liitoturkki sanoi. He keräaivät sammalet palloiksi ja kantoivat aukiolle. Ilvestähden tiputtaessa sammalensa hän näki ruokakasan lähellä. "Hyvä saalis." Hän sanoi Sumutähden korvaan.
Ilvestähden klaanitoverit laittelivat sammalia pedeiksi ja Ukkosklaanilaiset täydensivät niitä höyhenillä sun muulla. "Tulkaa syömään kun olette valmiit!" Kettutähti sanoi. "Kohta valmis!" Sumutähti vastasi. Ilvestähti paineli sammalia tiiviimmin yhteen ja Varjoaalto kokosi siitä tiiviimmän.
Kaikki kokoontuivat yhdessä syömään kaloja ja maaeläimiä. Heidän joukossaan vallitsi hiljaisuus kunnes Kinosturkki kysyi: "Haluaako joku kertoa jotain?" Monet myöntelivät ehdotukseen
"Muistatteko viime lehtikadon." Kinoshäntä sanoi. "Se oli hyytävä, kaikki purot olivat jäässä kuten myös koko järvi ja joki." Naaras sanoi. "Meinasin kuolla kun synnyin silloin." Kinoshäntä sanoi. "Meidän klaanimme reviirille kuoli silloin kettu." Haukka-askel sanoi. "Nummet olivat aivan valkeat, jopa leiri oli täynnä lunta." Mustatähti jatkoi.
"Ukkosklaani ja Sammalklaani taisivat olla suojassa pahimmalta." Kettutähti sanoi. "Olimme kyllä suojassa pahimmalta lumelta, mutta kalliot olivat liian liukkaat ja sammalet olivat jäässä myös." Ilvestähti sanoi. "Menetimme silloin kaksi soturia ja pennun." Liitotirkki sanoi.
"Ukksoklaanissa oli kylmä, mutta levhväkatos piti pahimmat lumet poissa maasta." Varjoaalto sanoi. "Eivätkö Puroklaani ja Syöksyklaani pyytäneet apua muilta klaaneilta ruoanpuutteessa?" Rottaisku kysyi ivallisesti. "Ei, meille tarjottiin apua." Kettutähtisanoi.
"Ihan sama." Rottaisku sanoi. "Pitäisikö mennä nukkumaan?" Punataivas kysyi. Muut myöntyivät ja menivät sekalaisesti nukkumaan. Ilvestähden ympärille tulivat Sumutähti, Punataivas, Puuskapilvi ja Villimieli.
YOU ARE READING
soturikissat: Viimeinen toivo [DROPPED]
FanfictionNeljä klaania ovat asuneet solassa monta vuodenaikaa ja kuitenki reviireille levittäytyy ennennäkemätön vaara joka uhkaa kaikkia. Ainoa keino selviytyä on uskoa myyttiin ja lähettää neljä kissaa vaaralliselle matkalle tarinan perään. _______________...