Ilvestassu haukotteli ja räpytti silmänsä auki auringon haaleassa hohteessa. Ilvestassu nousi vankoille jaloilleen ja nojautui taakseppäin venyttääkseen itsensä kuntoon. Kun hän oli valmis kolli asteli ulos.
Hän istahti leirin kivimaan päälle ja alkoi puhdistaa tomua päältään. "Hei Ilves!!"huusi joku ja Ilvestassu nosti katseensa. "No?" Hän kysyi Sirkkatassulta, joka hyppeli lähemmäs. "Menemme kaksin rajalle, mestarit käskivät." Sirkkatassu sanoi ja pysähtyi pesätoverinsa eteen.
"Sehän on hienoa." Ilvestassu kehräsi. "Mennäänkö heti?" Hän kysyi. "Niin oli tarkoitus." Sirkkatassu sanoi ja lähti jo uloskäynnille. Ilvestassu lähti perään ja yhdessä he vilahtivat ulos.
Kaksin he viilettivät jyrkännettä alas ja pian puut alkoivat tihentyä metsäksi. "Kumpi raja?" Ilvestassu kysyi ja hidasti kävelyvauhtiin. "Viimaklaanin." Sirkkatassu vastasi. "Kisataanko?" Ilvestassu kysyi. "Toki." Kolli sanoi ja pinkaisi juoksuun ja Ilvestassu meni perään.
He pääsivät hujauksessa rajalle ja lähtovät kävelemään sitä pitkin kohti järveä. "Käskettiinkö meidät vain tarkistamaan rajat?" Ilvestassu kysyi ja Sirkkatassu nyökkäsi.
Kaksikko käveli rajaa pitkin hiljaisuuden vallitessa. Oppilaat vilkuilivat vähän väliä rajan toiselle puolen. Sirkkatassu seisahtuinpaikoilleen ja tämän korvat värähtivät. "Kuulitko tuon?" Kolli kysyi Ilvestassulta. Ilvestassu kuuneteli tarkaan. Hiljaisten tassujen tömähdykset kantautuvat nummilta. Pian vuelä nousevaa aurinkoa vasten piirtyi kolmen kissan siluetit.
Ilvestassu siristi silmiään auringon häikäisyltä. Pian Syöksyklaanin kissat jo jarruttivat heidän eteensä. "Pelkkiä oppilaita." Ruskea kolli tuhahti. Partiota johtava juovikas naaras ei piitannut tästä.
"Mitä teette rajalla?" Tämä kysyi. Ilvestassu ja Sirkkatassu olivat kumpikin hetken hiljaa ja mietti pitäisikö vastata. "Meidät lähetettiin ensimäiselle rajapartiolle ilman mestareita." Sirkkatassu sanoi. Partiota johtava naaras tutkaili heitä katseellaan korvista hännänpäähän.
"Mennään." Naaras sanoi ja lähti rajaa pitkin kohti järveä. "Mut-" Ruskea kolli aloitti. Mutta naaras oli jo lähdössä eteenpäin. "Mustatassu, saalista klaanille pari jänistä." Tämä huikkasi oppilaalleen ja viiletti tiehensä. Mustatssu katsoi mestarinsa perään ja vilkaisi Sammalklaanin oppilaita. Ilvestassu kääntyi ja kutsui Sirkkatassun mukaan hännällä näpäyttäen.
Ilvestassun korvat nykivät taakse kun Syöksyklaanin oppilas kuului juoksevan tiehensä. "No sepäs oli jännää." Sirkkatassu tokaisi. "Jep, voisi kääntyä rumaksi, jos mukana olisi sotureita." Ilvestassu sanoi.
YOU ARE READING
soturikissat: Viimeinen toivo [DROPPED]
FanfictionNeljä klaania ovat asuneet solassa monta vuodenaikaa ja kuitenki reviireille levittäytyy ennennäkemätön vaara joka uhkaa kaikkia. Ainoa keino selviytyä on uskoa myyttiin ja lähettää neljä kissaa vaaralliselle matkalle tarinan perään. _______________...