Sumutassu kiipesi puuhun pimeän yön pienentäessä näkökenttää. Sumutassu meni oksalle ja kyyristyi siihen. Villitassu värisytti Sumutassun oksaa, kun hän ryömi Sumutassua lähemmäs vastakkaisessa puussa.
Heidän oli tarkoitus harjoitella puissa piilottelua ja hyppäämistä ja pakenemista puuhun. Nyt heidän kuului ohittaa toisensa tipahtamatta. Oksat olivat päistä kiinni toisissaan ja niitä pitkin pystyi kylkemaan puusta toiseen.
Villitassu lähti varovasti eteenpäin ja Sumutassu meni myös. He tulivat keskelle ja Villitassu kyyristyi vielä matalammaksi. Pieni kolli kiemursi Sumutassun ali ja samalla Sumutassu meni yhä eteenpäin. Oksat heilahtivat kun Sumutassun takajalka luisti oksan reunan yli.
He pääsivät kumpikin turvallisesti rungon viereen ja lähtivät kipuamaan alas. Villitassu vilisti puusta alas kuin muurahainen. "Hienoa." Lehvätäplä sanoi Sumutassun korvaan. Villitassu sanoi Lehvätäplälle jotain, mutta Sumutassu ei kuullut. "Tule, mennään leiriin, harjoitukset ovat ohi." Lehvätäplä sanoi ja he lähtivät.
Sumutassu katsoi taivaalle. Kuuta ei näkynyt se oli pienennyt jo olemattomaksi. Sumutassu kompuroi kun Villitassu tönäisi häntä. "Mitä sinä..?" Kysymys jäi kuitenkin tarpeettomaksi, kun Sumutassu kompuroi sen puun ohi, johon oli törmätä. "Kiitos." Sumutassu murahti Villitassulle, joka hymyili takaisin.
Sumutassu pujahti pesäänsä Villitassun perässä. Villitassu meni omalle pedilleen ja jäi pesemään itsensä ensin. Sumutassu vain meni pedilleen ja käpertyi keräksi nukkumaan.
Linnun viserrys ulkoa herätti Sumutassun unestaan. Hän nousi istumaan ja suki itsensä nopeasti puhtaaksi. Sumutassu meni ulos ja etsi leiristä mestariaan. Lehvätäplää ei kuitenkaan näkynyt ja Sumutassu meni hakemaan hiiren tuoresaaliskasasta. Hän käveli oppilaiden pesän viereen syömään.
Äkkiä leiriin asteli vihaisia klaanitovereita. Sumutassu nosti katseensa ja näki klaanitoveriensa tulevan leiriin turkkeja pörhistellen ja häntiänsä heilutellen. "Mitä tapahtuu?" Sumutassu kysyi, tai oletti kysyvänsä.
YOU ARE READING
soturikissat: Viimeinen toivo [DROPPED]
FanfictionNeljä klaania ovat asuneet solassa monta vuodenaikaa ja kuitenki reviireille levittäytyy ennennäkemätön vaara joka uhkaa kaikkia. Ainoa keino selviytyä on uskoa myyttiin ja lähettää neljä kissaa vaaralliselle matkalle tarinan perään. _______________...