luku 6

25 4 0
                                    

Mustatassu heräsi pesästään aurinkoon hellään hehkuun. "Mustatassu, tule tänne." Puroturkki kutsui juuri sopivasti. Mustatassu nousi ja meni ulos mestarinsa luo. "Mitä me teemme?" Mustatassu kysyi. "Ne autamme Haukkatassua hänen harjoituksissaan." Puroturkki vastasi.

"Mennään." Mestari sanoi ja he suuntasivat kohti Sammalklaanin rajaa. Haukkatassu istui jo odottamassa mestareineen. "Vihdoinkin." Haukkatassu sanoi ja nousi seisomaan. "Ei tarvitse olla noin äreä." Oravahäntä moitti. Haukkatassu pyöritteli silmiään.

"Mikä se harjoitus on?" Mustatassu kysyi. "Sinun kuuluu mennä Puroklaanin rajalle niin nopeaa kuin voit ja Haukkatassa yrittää napata sinut." Puroturkki sanoi. "Jaksatko mennä reviirin toiseen päähän?" Oravahäntä kysyi. "Tietenkin." Mustatassu sanoi. "Sinä voit kiertää, kääntyillä ja niin edespäin kunhan menet Puroklaanin rajaiselle rannalle." Puroturkki sanoi.

"Valmis?" Oravahäntä kysyi ja Mustatassu asettui valmiiksi lähtöön. "Lähtöön, NYT!" Oravahäntä sanoi ja Mustatassu ponkaisi lähtöön. Hänen vauhtinsa kiihtyi askelten pidetessä. Hän vilkaisi taakseen ja Haukkatassu tuli hänen perässään. Mustatassu hymähti huvittuneena ja kaartoi loivasti vuorille päin.

Haukkatassu kiri samalla, jota Mustatassu odottikin. Hän painoi takajalkansa maahan ja antoi itsensä kääntyä a juoksi suraan yllättyneen Haukkatassun ohi. Mustatassu jatkoi rantaa päi. Nähdessään rantaviivan Mustatassu teki terävän käännöksen Puroklaanin rajaa kohti uudelleen.

Haukkatassun askeleet kuuluivat kokoajan lähempänä. Mustatassu pitkitti vielä askeliaan ja Haukkatassu jäi pikkuhiljaa jälkeen. Hän hidasti vähän säästääkseen voimia. Haukkatassu kuitenkin pääsi liian lähelle. Mustatassu suuntasi rantaan jossa näkyi kaksijalan pesiä.

Mustatassu liukui sileillä kivillä voittoon. "Jes." Mustatassu iloitsi ja pomppi ylös, alas innosta. Haukkatassu pysähtyi huohottamaan kivien rajaan. Mestarit juoksivat oppilaidensa luokse nummelta. "Miten meni?" Oravahäntä kysyi. "Mustatassu voitti." Haukkatassu sanoi vähän huvittuneena.

Mustatassu lysähti maahan huohottamaan. "Oletko kunnossa?" Puroturkki kysyi huvittuneena. "Ihan kunnossa." Mustatassu sanoi yrittäessän saada yhä henkensä kulkemaan. "Mitä nuo tekevät?" Haukkatassu kysyi. Mustatassu katsoi kaksijalkoja joita Haukkatassu tarkoitti.

Puolisillalle meni kaksi kaksijalan pentua ja kaksi täysikasvuista. Pennut juoksivat innoissaan sillanbpäähän ja hyppäsivät veteen. "Miten vain, keskittykää olennaiseen." Puroturkki sanoi. "Miksi et saanut Mustatassua kiinni?" Puroturkki kysyi. "Hän teki yllättäviä liikkeitä ja oli liian nopea." Haukkatassu vastasi.

Mustatassu nousi jaloilleen ja istuutui. "Haluatteko harjoitella taisteluliikkeitä?" Oravahäntä kysyi. Oppilaat nyökyttivät päätään. Mustatassu racisti päätään ja meni muiden mukana harjoituspaikalle. Nummella juostessa Mustatassun katse riistäytyi Puroklaanin reviirille. Se kaukeni kokoajan, mutta harvan metsikön seasta näki yleensä joen. Missä se on?

Mustatassau ja Haukkatassu seisoivat vastakkain. Haukkatassun takana oli yhä nouseva aurinko. Luulee olevansa yhä etulyöntiasemassa, minä olen silti se nopeampi. Haukkatassu peruutti rinteessä ylemmäs ja Mustatassua kävi silmiin. Mustatassu loikkasi kaksi loikkaa joilla pystyi saamaan kiinni kollista.

Hän väistyi taakseni kuten oletin. Nyt se etu on minun. Mustatassun takaa vuorilta vyöryi tuulenaalto. Pikkuhiekkaa lensi Haukkatassua päin. Mustatassu loikkasi ylämäestä Haukkatassun päälle. Hän löi etutassuillaan kollin maahan makaamaan. Kolli nousi ylös, mutta Mustatassu tönäisi kollin pois eenen sitä.

Hän löi kollia aina uudestaan ja vihdoin tämä pääsi jaloilleen. He painivat ja kamppailivat, kunnes Haukkatassu jäi liikaa alakynteen. "Hyvä Mustatassu!" Puroturkki kehui. Mestarit tulivat alemmas oppilaidensa luo. "Oletteko samaamieltä, että aloituksella on iso merkitys taistelussa?" Puroturkki kysyi.

"Mennään nyt syömään ja puhutaan sitten taktiikoista." Oravahäntä sanoi ja nelikko lähti leirille. Mustatassun ajatukset harhautuivat kun sankka sumu näkyi vuorten juurella. Mustatassun korviin osui Haukkatassun suora häntä. Mustatassu väisti Haukkatassun ja kiri tämän edelle.

He saapuivat leiriin ja Mustatassu vain juoksi leiriin. Hän liukui pysähdyksiin leirin keskelle. "Ei tarvitse leveillä." Joku sanoi kun meni Mustatassun ohi. Täplätähti hymyili huvittuneesti ja sipaisi hännällään Mustatassun lapaa.

Mustatssu kehräsi kun päällikkö meni kumppaninsa luo. Mustatassu haki kanin kasasta ja Haukkatassu tuli syömään sitä Mustatassun kanssa.

soturikissat: Viimeinen toivo [DROPPED]Where stories live. Discover now