Lambang Kesucian (jjk)(original)

94 3 0
                                    

Pada suatu masa dahulu terdapat sebuah dunia fantasi yang mempunyai dua negara yang terkuat iaitu Fairyland dan Evil land.

Kedua-dua negara tersebut telah terlahir bayi bagi setiap negara.Aurora the princess of pureness and Jungkook prince of darkness.

"Apakah kejadian"marah ibu Jungkook yang merupakan ratu Evil land kerana dia terdengar gosip yang mengatakan Jungkook dan Aurora sudah bercinta dalam jangka masa yang agak lama dan bercadang untuk berkahwin.

Ratu fairyland turut menghalang cinta Aurora dan Jungkook kerana apabila kesucian Puteri di'sentuh' oleh mana2 puak Evil seluruh sumber kuasa fairyland akan goyah.

Walaubagaimanapun,Jungkook dan Aurora berkahwin secara sembunyi di kawasan yang agak terpencil.

Malangnya,perkahwinan itu tersebar 3 bulan setelah perkahwinan apabila terdapat mahkluk hutan yang menjadi saksi perkahwinan tersebut membocorkan rahsia mereka berdua.

Apabila ratu Fairyland dan Evil land mendapat tau,ianya sudah terlambat kerana Aurora telah pun mengandung dan bayi yang dikandung mempunyai kuasa hitam yang luar biasa yang telah diberikan oleh ayah bayi tersebut iaitu Jungkook.Bayi tersebut mungkin bakal menjadi ancaman  bagi Fairy dan menjadi tuah bagi Evil.

Pada satu hari,seorang ahli sihir datang mencari bayi yang telah terlahir tersebut di kedua dua negara iaitu Fairyland dan Evil land dan ingin menjadikan bayi itu lebih berkuasa serta menjadikannya sebagai anaknya sendiri.Ahli sihir tersebut membawa bayi itu ke tempat tinggal ahli sihir yang berkuasa.

Ratu Evil land telah merasuk hati Jungkook untuk membunuh Aurora dan mencari kembali bayinya untuk meningkatkan kuasa Evil land tetapi Aurora masih mempunyai kepercayaan pada Jungkook dan ingin menyelamatkan bayinya.Aurora memohon pertolongan daripada Bangtan Kingdom untuk menyelamatkan anaknya serta Jungkook.

Kesemua Putera Bangtan Kingdom,Jin ,Suga,Jhope,Jimin,Taehyung dan Raja Bangtan Kingdom,Rm merupakan merupakan abang2 kandung Jungkook yang telah dibuang oleh Ratu Evil land kerana mereka mempunyai hati yang murni.Mereka mengetahui keberadaan bayi tersebut kerana merasai ikatan kuasa yang kuat melalui kuasa yang diberi Jungkook kepada bayi tersebut.

Apabila ahli sihir itu tahu mereka dapat merasai bayi tersebut,dia memberi bayi tersebut kepada Raja Shadowhunter iaitu neymar (what?!!!Why dia sesat kat sini do😂😂).Neymar merasakan ianya terlalu bahaya untuk menjaga bayi tersebut memandang dia tiada ilmu menjaga bayi lalu dia memberikan bayi itu kepada Valentine yang pakar dalam menjaga bayi kerana dia sudah mempunyai dua anak iaitu Clary dan Jace yang kini telah menjadi Shadowhunter yang berkuasa.

Lama kelamaan Valentine berasa kasihan terhadap bayi comel itu lalu dia bercadang untuk memasuki mimpi Aurora lalu memberitahu cara untuk menyembuhkan Jungkook serta cara untuk melembutkan hati ahli sihir tersebut.Tetapi Valentine tidak berputus asa terhadap bayi tersebut lalu dia menyerahkan semula bayi itu kepada ahli sihir agar dia dapat berjumpa dengan ahli sihir untuk memperbaiki cintanya terhadap ahli sihir yang telah retak.

Valentine dan ahli sihir pergi ke hutan terlarang bersama bayi tersebut.Ahli sihir itu memberitahu Valentine bahawa dia tidak mahu membunuh bayi itu sebaliknya dia ingin bayi itu menjadi lebih berkuasa agar bayi itu dapat menguasai dunia fantasi supaya tiada berlaku peperangan yang dahsyat lagi kerana ahli sihir merasai kesakitan di sebalik peperangan tersebut.

Tetapi Arleennur iaitu ahli sihir tersebut tahu ianya tidak mungkin untuk membebaskan kuasa bayi tersebut kerana Aurora merupakan kunci kuasa bayi tersebut dengan mengambil air mata serta darah Aurora secara rela dan Jungkook sebagai punca kuasa bayi tersebut (punca kuasa dua hadoo math dimana mana😢😭).Ini bermaksud jika Arleennur dan Valentine ingin menyelamatkan dunia fantasi,mereka memerlukan Aurora dan Jungkook.

Valentine berasa tertekan apabila Aurora menuduh bahawa mereka inginkan kuasa bayi tersebut tanpa mengetahui tujuan asal mereka lalu ingin membunuh bayi tersebut.Arleennur berasa ihsan terhadap bayi tersebut lalu menghalang perbuatan Valentine.Arleennur memberi bayi tersebut kepada Queen Elizabeth iaitu ibunya Arleennur di White House agar tiada sesipa yang boleh mengambil bayi tersebut kerana di White House terdapat ramai bodyguard dan cctv.

Ratu Evil land mengetahui tempat bayi tersebut dengan memaksa Suga untuk memberitahu tempat bayi tersebut lalu ingin melancarkan perang pada Queen Elizabeth.

Tetapi kerajaan Fairyland telah terlebih dahulu lebih cepat daripada Evil land.Dalam perjalanan Jungkook dan Aurora bertembung.Jungkook seolah olah tidak mengenali Aurora serta telah mencuba untuk membunuh Aurora kerana hatinya telah sepenuhnya dikuasai oleh Ratu Evil land.

Queen Elizabeth hanya bergoyang kaki kerana mereka telahpun bercuti (what?!!Seriously😂😂).Queen Elizabeth gembira dapat menjaga bayi kerana dia suka akan bayi.

Aurora telah mencuba sedaya upaya menyeru Queen Elizabeth melalui kuasanya tetapi gagal.Jungkook sentiasa menghalang Aurora serta melakukan bermacam cara untuk membunuh Aurora tetapi tidak berjaya kerana sebelum lafaz perkahwinan mereka dahulu,Jungkook telah menjampi Aurora agar Aurora tidak akan mati sehingga ajalnya menjemput.Manakala Arleennur dan Valentine telah perbaiki hubungan mereka dan sedang bermadu asmara.

Aurora sudah tidak tahan akan Jungkook yang berkali kali ingin membunuhnya,akhirnya Aurora mengeluarkan seluruh tenaganya lalu menembusi akal dan hati Jungkook dan Aurora dapat mematahkan rasukan Ratu Evil land yang menyebabkan Ratu Evil land tumpas lalu mati dan membuatkan dendam Aurora terbalas kerana Ratu Evil land telah membunuh Ratu fairyland.Setelah Jungkook kembali ke dirinya yang asal,Jungkook berkabung tenaga dengan Aurora untuk menyelamatkan bayi mereka.Akhirnya mereka dapat bertemu Queen Elizabeth.Queen Elizabeth dapat merasai kekuatan cinta antara Jungkook dan Aurora lalu memulangkan bayi mereka.Arleennur memberikan kuasanya kepada bayi tersebut dan menjadi witch godmother kepada bayi itu yang diberi nama Jeongsan.

Setelah itu Arleennur dan Valentine telah berkahwin manakala Aurora dan Jungkook serta anak mereka Jeongsan bahagia sebagai satu keluarga.

BTS OneshotWhere stories live. Discover now