salah faham(jjk)

18 0 0
                                    

"Sampai hati awak buat saya macam ni"marah Yeong Ju dalam tangisan.

"Sampai hati aku??Kau tu lagi tergamak buat hati aku pedih.Aku curahkan kau kasih yang tak terhingga.Ni yang kau balaskan dasar betina tak sedar diri!!!!"tengking Jungkook.Mata Jungkook turut berair.

"Kalau macam tu lepaskan saya,saya dah tak sanggup hidup diseksa oleh kekasih saya sendiri yang saya percaya boleh lindungi saya tapi akhirnya diseksa"pujuk Yeong Ju.

"Percaya??"gelak Jungkook dengan nada sinis.

"Kau tak layak cakap pasal kepercayaan kalau kau sendiri yang khianat kepercayaan aku pada kau!!"tengking Jungkook.

"Aku tak nak lepaskan kau sebab aku tak nak lelaki kat luar sana jadi mangsa kau seterusnya"kata Jungkook lalu meninggalkan Yeong Ju.

Secara tiba2 jantung Yeong Ju mula melemah.Yeong Ju sudah tercungap dan rebah.Dia gagahkan diri untuk mengesot ke dapur untuk mengambil ubat tetapi telah tertulis hari itu merupakan ajalnya.Sebelum Yeong Ju meninggal dunia dia menyebut nama Jungkook dan terlintas perkara salah faham yang terjadi di antara mereka.

Flashback~~~

Yeong Ju sedang menunggu kedatangan kekasih hatinya,Jungkook kerana hari itu merupakan hari jadi Yeong Ju dan Jungkook ingin menyambutnya di sebuah restoran yang agak mewah.

Memandangkan Jungkook agak lambat,Yeong Ju mengambil angin di sekeliling taman kecil di restoran tersebut.

Lalu Yeong Ju terjumpa kawan lamanya Bae Jin Young.

"Hei juju"sapa Jin Young.

"Hei lama tak jumpa kau"balas Yeong Ju.

"Kau kerja apa sekarang"tanya Yeong Ju.

"Aku kan dah nak debut"kata Jin Young.

"Ohh ye ke tak tau pun"balas Yeong Ju.

"Yelah mana nak cari tahu pasal aku kan lepas dah date dengan artis terkenal Si Jungkook tu"rajuk Jin Young.

"Mana ada aku tau je kau dah nak debut saja usik kau"kata Yeong Ju.

"Kau pulak macam mana"tanya Jin Young.

"Macam ni lah nampak sihat tapi jantung aku makin hari makin lemah"kata Yeong Ju.

"Kenapa tak nak buat pembedahan"tanya Jin young.

"Peratusan hidup selepas pembedahan hanya 30 peratus aku tak nak mati awal aku nak bahagiakan orang yang aku sayang baru aku aman nak pergi"kata Yeong Ju.

"Hish merepek apa kau ni"marah Jin Young.

"Eh lupa aku ada date dengan bakal tunang aku nanti merajuk sebab aku lambat"kata Jin Young.

Kebetulan Jungkook sedang mencari Yeong Ju di taman ternampak Yeong Ju berbual dengan Jin Young.

"Ha yelah bye"kata Yeong ju lalu memeluk Jin Young.

Jungkook terkesima melihat teman wanitanya memeluk lelaki lain.Hatinya mula remuk.

Hari itu memeng merupakan hari malang bagi Yeong Ju.Jantungnya melemah dan membuatkan Yeong Ju tercungap.Jin Young tanpa berfikir panjang memberi bantuan pernafasan pada Yeong Ju.

Tetapi pada pandangan Jungkook mereka seolah sedang bercium.

"Jahanam kau Yeong Ju"marah Jungkook lalu meninggalkan restoran tersebut.

"Kau ok tak"tanya Jin Young cemas setelah melihat Yeong Ju kembali bernafas dengan baik.

Yeong Ju masih dalam keadaan lemah.

"Jap aku call Girlfriend datang sini tengokkan kau dia doktor"kata Jin Young.

Setelah gf Jin Young datang lalu dia memeriksa keadaan Yeong Ju.

"Nasib baik awak cepat bertindak"puji Ha Eun.

"Ye lah kawan saya kot"kata Jin Young.

"Saya nasihatkan awak balik berehat lah"kata Ha Eun.

Yeong Ju menurut kata Ha Eun dan pulang.

Setibanya Yeong Ju di rumah Jungkook terus menamparnya dan mencaci Yeong Ju.

Jungkook memberitahu apa yang dia saksikan di taman tersebut tanpa memberi Yeong Ju peluang untuk menjelaskan keadaan

"Kau tak perlu jelaskan sebab kau pasti akan menipu"kata Jungkook lalu keluar dan menghempas pintu.

Setelah dari salah faham itu Jungkook akan sentiasa pulang dengan keadaan mabuk dan pernah memukul Yeong Ju tanpa sedar.

Jungkook juga pernah membawa pulang beberapa perempuan dan bercumbu di hadapan Yeong Ju.

Ianya berterusan sehingga kesabaran Yeong Ju menipis dan ingin membahas tentang salah faham itu pada hari ini tetapi perkara itu tidak akan kesampaian.

Yeong Ju meninggal dunia bersama beberapa titisan air mata.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jungkook baru sahaja habis sidang media tentang album terbaru mereka lalu Jin Young datang dan ingin menjelaskan segalanya pada Jungkook.

"Oh kau lah lelaki yang jadi spare part Yeong Ju."kata Jungkook sinis.

"Awak dah salah faham dan untuk kali ni je saya harap awak dapat mendengar memandangkan awak sentiasa menolak penenrangan dari Yeong Ju"kata Jin Young.

"Dia ngadu kat pulak"kata Jungkook.

"Jungkook saya ada bersama Jin Young dan Yeong Ju pada ketika itu dan saya adalah saksi"kata Ha Eun.

"Pada waktu tu Yeong Ju terkena serangan lemah jantung dan Jin Young bertindak bijak dan pantas menyelamatkan Yeong Ju tu sahaja"kata Ha Eun.

"Ye betul tu saya kawan lama dia.Saya sebenarnya ada date dengan Ha Eun dan terserempak dengan dia di taman."kata Jin Young.

"Kenapa kau tak cakap dengan aku dari awal"marah Jungkook.

"Yeong Ju sendiri cuba nak terangkan ada kau nak dengar"marah Ha Eun.

Jungkook rasa bersalah lalu terus pulang ke rumah ingin memohon maaf dengam Yeong Ju.

Setibanya di rumah,Jungkook mencari Yeong Ju di seluruh rumah.

"Sayang mana awak,saya nak minta maaf sayang"panggil Jungkook dengan tangisan.Lalu kakinya menuju ke dapur dan terlihat sekujur tubuh sedang terbaring di atas lantai.

"Sayang!!"jerit Jungkook.

Lalu Jungkook memeriksa nadi Yeong Ju

"Sayang please bangun,maafkan saya jangan hukum saya macam ni sayang tolong"tangis Jungkook sambil memeluk tubuh Yeong Ju.

"Sayang!!!!"raung Jungkook dengan kuat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sudah 6 bulan sejak pemergian Yeong Ju,Jungkook masih tidak dapat menerima kehilangan Yeong Ju.

Jungkook membuka telefon dan chat no Yeong Ju.

"Sayang saya tolong balas"tulis Jungkook.

"Saya tau awak masih hidup dah lah hukum saya,saya dah dapat pengajarannya"tulis Jungkook lagi

"Saya menyesal dan janji tak akan dera perasaan awak lagi.Orang sekeliling tak habis2 kata awak dah mati."tulis Jungkook

Dan Jungkook memdapat balasan chat dari Yeong Ju.

"Jungkook.."balas Yeong Ju.

Jungkook jadi teruja.

"Sayang!!!saya tau awak masih hidup maafkan saya sayang"kata Jungkook.

"Saya Yeong Ji kakak Yeong Ju.Saya harap awak dapat teruskan kehidupan dan lupakan Yeong Ju.Biarlah dia tenang dah 6 bulan awak macam ni"balas Yeong Ji

"Terimalah kenyataan Jungkook"kata Yeong Ji.

Jungkook menjatuhkan fonnya dan menangis teresak.

BTS OneshotWhere stories live. Discover now