Lambang Kesucian (jjk) (idea asal)

57 2 0
                                    

Terdapat dua negara yang mempunyai kuasa yang terkuat di dunia fantasi iaitu Angel dan Devil.

Angel mempunyai seorang Puteri yang jelita dan berkuasa.Aurora lah Puteri tersebut dia diberi gelaran Princess of pureness kerana hatinya yang suci berserta wajahnya yang tiada cela dan disebabkan itu Aurora dijadikan sumber kuasa kepada Angel oleh King Angel iaitu ayahanda sebelum ayahanda Aurora mangkat.

Manakala terdapat seorang Putera yang terlahir dari kalangan Devil yang diberi nama Jungkook.Jungkook digelar Prince of darkness oleh ayahandanya kerana ayahandanya mengharap agar Jungkook boleh menjadi tunjang Devil tetapi Jungkook dilahirkan hati yang mulia serta kekacakan yang boleh mencairkan sesiapa sahaja.

Pada suatu hari,Aurora yang berumur 10 tahun sedang berlatih menggunakan kuasa.Ketika Aurora leka bermain dengan kuasanya,secara tidak sengaja dia hampir memijak seekor ular hitam.Aurora menghampiri ular tersebut.Ular tersebut cedera.Aurora menyembuhkan ular tersebut dengan mencium luka tersebut kerana ciuman Angel mampu merawat segala luka.

Ular tersebut terus bertukar menjadi seorang Devil yang comel iaitu Jungkook.Aurora sudah mula mengeluarkan kuasanya untuk melindungi dirinya.

"Eh tunggu jangan serang saya,saya baru je kena serang takkan kena lagi padahal awak yang sembuhkan saya"kata Jungkook.

"Apa awak buat kat sini,sini kawasan larangan Devil"tanya Aurora tegas.

"Tegasnya awak cakap nampak matang i like"puji Jungkook

Aurora sekadar menaikkan sebelah keningnya.

"Jom kita berkenalan"ajak Jungkook

"Boleh je tapi bukan kat sini kawasan larangan ni akan membuatkan awak maut"kata Aurora sambil tersenyum manis kepada Jungkook.

'Comelnyaa dia'kata hati Jungkook.

"Eh jangan tenung senyuman saya lama2 nnti awak berkhayal"kata Aurora setelah mendengar hati Jungkook.

"Senyuman Angel akan mengkhayalkan sesiapa sahaja untuk memperdaya musuh dan terus bunuh musuh tersebut,mari saya patahkan sihir senyuman tu"kata Aurora lagi lalu mendekati Jungkook untuk mengubati sihir tersebut.

"Takpe biarkan saya suka perasaan ni"kata Jungkook membuatkan Aurora terhenti tepat di hadapan Jungkook.

Jungkook terus memeluk Aurora lalu membaca jampi.Dalam sekelip mata Aurora berada di taman yang mempunyai tasik yang cantik.

"Mana awak bawak saya ni"tanya Aurora yang terpegun dengan keindahan taman dan tasik tersebut.

"Tempat dimana kita akan bersatu nnti"kata Jungkook

"Oh btw saya Aurora anak kepada Ratu Angel"kata Aurora.

"A..awak Puteri??"tanya Jungkook gagap lalu terus melutut di hadapan Aurora.

"Ye tapi tak payah lah sampai melutut"kata Aurora.

"Nama awak pula sapa"tanya Aurora.

"Jeon Jungkook Prince of Darkness"kata2 Jungkook membuatkan Aurora takut dan mula berjaga jaga.

"Apa yang ko nak dari aq "marah Aurora.

"Tak saya cuma nak berkenalan, betul"kata Jungkook.

Aurora dapat mendengar kata2 hati Jungkook.

'Tolonglah jgn takut dengan aq,aq baru nak kenal perempuan comel ni tolonglah aq ikhlas sbb dia dah selamatkan aq'rontaan hati Jungkook membuat Aurora tersenyum.

"Ohh ok"kata Aurora ringkas.

Jungkook kembali berasa lega.

"Boleh saya tau kenapa awak luka tadi ye"tanya Aurora.

BTS OneshotWhere stories live. Discover now