sihir sequel(jjk)(idea asal)

17 0 0
                                    

Aery menjejakkan kakinya ke rumah BTS.Aery pergi ke rumah itu kerana mendapat panggilan daripada RM.

"Aku ingatkan kau tak nak datang"kata RM.

"Anak kau mana"tanya Seokjin.

"Takkan aku nak bawak dia ke tempat yang ada aura Jungkook"kata Aery dengan nada menyampah.

"Kau dendam lagi dengan dia"tanya Jimin.

"He try to kill me"jawab Aery tenang.

Mereka berempat menghela nafas berat.

"Sebenarnya dendam ni tak boleh bawak main Aery,sebab dendam kau hancur "kata Jimin.

"Aku tak berdendam pun lah aku cuma tak boleh lupakan apa yang dia buat kat aku"kata Aery sedih.

"Aery kau kena faham..."kata Suga terpotong.

"Faham??faham apa korang yang patut faham aku.Aku hampir dibunuh oleh suami psycho dalam keadaan aku nak beranak.Dia manusia tak berhati perut"marah Aery dengan air mata yang sudah tumpah.

"Listen.Kau dah salah faham,kitorang nak kau sendiri yang faham benda tu"kata RM.

"Ye betul tu"kata Seokjin.

"Tapi kitorang harap kau ambil balik deria keenam kau sebab Jungkook dah gila dengan deria tu"kata Seokjin.

"Padan muka dia,dia layak rasakan seksaan atas apa yang dia dah buat"kata Aery sinis.

Jimin memegang tangan Aery lalu cuba memujuknya.

"Aery aku tau kau sangat cintakan Jungkook,tolonglah dia,dia terseksa.Kalau kau tak boleh maafkan dia sekalipun jumpa dia kejap dan pulihkan semangat dia"kata Jimin.

Akhirnya Aery mengalah dan bersetuju untuk membantu Jungkook.

Aery memasuki bilik yang Jungkook duduki.Jungkook kini berkerusi roda,dia disahkan lumpuh sementara kerana besi terhempap pada kaki Jungkook.

Aery menutup pintu bilik dan duduk di birai katil.Jungkook tak perasan kehadiran Aery.

Jungkook sedang menyanyikan lagu Butterfly.Lagu itu adalah lagu kegemaran Aery dan Jungkook dahulunya mendodoikan Aery dengan lagu itu.

Dalam nyanyian Jungkook terdengar dia sedang menangis.

"I love you Aery,Im sorry,You are angle of my life,You so beautiful darling"kata Jungkook setelah habis nyanyiannya dengan tangisan yang menyayat hati.

Aery tersentuh lalu terus pergi kepada Jungkook.

"Kookie"panggil Aery.

Jungkook menyentuh muka Aery lalu tersenyum.

"Saya tak mimpi kan,tolong saya sayang please saya dah tak mampu"kata Jungkook.

Aery mengangguk lalu dia menemukan dahinya pada dahi Jungkook untuk mendapatkan deria keenam miliknya.

Tetapi kerana rindu yang teramat,Aery mencium bibir Jungkook terlebih dahulu.

"Still sweet as usual"puji Jungkook setelah mereka meleraikan ciuman.

Mata Aery bertembung dengan mata Jungkook tanpa sengaja dan terimbas beberapa memori Jungkook.

Flashback...

Jungkook mula rasa resah kerana dia mula melihat benda2 yang menyeramkan.

Jungkook berada dalam ketakutan tetapi dia tidak mahu beritahu isterinya kerana dia tidak mahu susahkan hati isterinya.

Jungkook berjumpa dengan seorang rakan lamanya yang turut mempunyai deria keenam,Daniel.

"Kau kenapa bro pucat je ni"tanya Daniel.

BTS OneshotWhere stories live. Discover now