Oneshot ni saya buat khas untuksyafiqahzainalll
Syafiqah seorang penulis buku yang terkenal.Dia menuslis genre fiction ,non fiction,fakta dan sebagainya.Dia seorang penulis muda yang berjaya.
Dia juga telah pun bersuami meskipun usianya baru 19 tahun.Suaminya seorang rapper terkenal dari kumpulan BTS.
Mereka berkenalan melalui rakan karibnya iaitu Jin.Jin mencintai Syafiqah tetapi Syafiqah hanya menganggap Jin sebagai teman rapat.
Suga yang memulakan langkahnya untuk mendekati Syafiqah kerana dia merasakan Syafiqah seorang yang ada aura tarikan yang tersendiri.
Sepanjang perkenalan sehinggalah memasuki alam perkahwinan Syafiqah tidak pernah merungut tentang kesibukan Suga malah dia menyokong dan menjadi dorongan kepada Suga untuk terus berkarya dalam dunia muzik.
Sikap Syafiqah yang terbuka itu membuatkan Suga lebih menyayangi Syafiqah kerana isterinya seorang yang hidup atas kaki sendiri dan tidak terlalu mengharapkan lelaki.
"Hei honey"sapa Syafiqah yang melihat suaminya di ruang studio di rumah mereka.
Syafiqah menghadiahkan satu ciuman pada pipi Suga.
"Hei,sorry sayang lately ni saya buzy sangat so saya takde masa untuk awak"kata Suga sambil tangannya sedang menyusun lagu.
"Saya faham takpe awak siapkan kerja awak saya tunggu kat atas sambil siapkan novel,ni saya ada buat teh madu untuk awak"kata Syafiqah lalu mencium bibir Suga sekilas sebelum keluar dari studio Suga.
Jam menunjukkan pukul 1 pagi akhirnya Suga keluar dari guanya.
"Sayang dah pukul satu ni kenapa tak tidur lagi ni"tanya Suga sambil memeluk isterinya.
Syafiqah melentokkan kepalanya pada bahu Suga.
"Saya takde idea lah sayang"rungut Syafiqah.
"Kalau takde idea tekan save kat tepi tu,tutup laptop and tido"kat Suga sambil melakukan apa yang dia katakan dan meletakkan laptop Syafiqah di meja tepi katil.
"Goodnight sweetie"kata Suga sambil mencium ubun2 Syafiqah.
Keesokan paginya Suga terasa dia hanya memeluk bantal.
"Sayangggg"laung Suga.
"Oii"sahut Syafiqah.
"Wow swag bini gue"kata Suga seorang diri.
"Honey mandi dah pukul berapa ni sebelum saya yang pukul awak baik cepat siap hari ni awak ada recordingkan"marah Syafiqah dari bawah.
"Ye mak cik tak usah marah cepat tua aku tinggal cari bini lain"ugut Suga.
"Ko berani cari bini baru aku pastikan kau mandul 10 keturunan"marah Syafiqah dari bawah.Suga tertawa dengan ugutan isterinya.
Hampir 20 minit akhirnya Suga turun untuk bersarapan bersama isterinya.
"Sayang ikut saya eh hari ni pergi recording,awak bawak lah laptop awak tu kalau bosan"ajak Suga.
"Ok"balas Syafiqah.
"Masak apa ni"tanya Suga
"Aik sejak bila awak rabun takkan tak boleh tengok sendiri"kata Syafiqah.
'Amboi bini aq ni mmg takde insuran gamaknya mulut dia ni'monolog Suga sambil menyuap nasi goreng ke dalam mulutnya.
"Sedap tak"tanya Syafiqah.
"Tak lagipun takkan lidah tak berfungsi rasalah sendiri"balas Suga pula menyebabkan Suga dicubit Syafiqah.
Setiba Syafiqah dan Suga di Big Hit entertainment,Suga dimarahi ahli BTS yang lain kerana lambat.
YOU ARE READING
BTS Oneshot
Fiksi Penggemaroneshot ini adalah idea gabungan daripada kawan2 saya serta saya ianya berpunca daripada satu game😂😂 Banyak mengarutz dan itu wajib😂. saya akan buat 2 versi untuk satu oneshot -original (banyak mengarut punya) -edit atau idea asal(untuk mengurang...