Mualaf (JJK)

18 1 0
                                    

"Hyung!!!Kita ada jiran baru"kata Jimin.

"So?Biarlah dia bukan dia kacau hidup kita"kata Suga.

"Tapi dia cantik sangat"puji Jimin.

"Haah hyung dia bertudung"kata Jungkook.

"Haaa kalau perempuan bertudung jangan sesekali korang nak tackle kalau tak nak makan kaki aku"pesan Hoseok.

"Tapi hyung dia memang cantik,lemah lembut,senyuman aumsss"kata Jungkook sambil berangan.

"Sabar kook sabar"kata Jimin sambil mengusap dada Jungkook.

"Kalau perempuan bertudung maksudnya dia beragama Islam.Islam agama yang tegas kita tak boleh buat main,kena hormat."pesan Hoseok.

"Well,walaupun aku atheist,aku sokong apa yang Hoseok cakap"sokong Namjoon.

"Tapi yang bertudung tu lah yang spesial"kata Jungkook.

Tiba2 pintu rumah BTS diketuk.

Seokjin membuka pintu dan nampak seorang wanita bertudung tersenyum ke arahnya.

'Ni ke jiran yang Jungkook cakap.Melting beb tengok senyuman dia.'monolog Seokjin.

"Er..hai"sapa Airin.

"Hai jiran baru ke"tanya Suga mencelah dalam bahasa Korea.

"Haah,saya tadi terserempak dengan dua orang lelaki katanya jiran sebelah rumah jadi saya nak berkenalan"kata Airin.

"Oh saya Seokjin abang besar diorang,yang muka garang ni Suga atau Yoongi,yang muka sunshine ni Hoseok,yang muka berkarisma ni Namjoon,yang kecik comel ni Jimin,yang kacak tapi tak sekacak saya ni Taehyung and last yang paling muda Jungkook"kata Seokjin.

"Oh nama saya Airin,Syasqiah Airin Lee"kata Airin.

"Ohh awak pun ada marga keluarga"tanya Namjoon.

"Haah ayah saya orang cina mualaf,kalau nama cina saya Lee Eun Rin"kata Airin

"Macam nama korea"kata Hoseok.

"Apartment ni mahal macam mana kau mampu beli,bapak kau tanggungg ke suami"serang suga.

"Eh kenapa hyung tanya macam tu"marah Jungkook

"Saya doktor bidan,saya beli sendiri"kata Airin.

"Fasih sebutan korea awak"puji Taehyung.

"Owh saya dah lima tahun tinggal Korea"kata Airin.

"Memandangkan awak jiran baru meh kita makan sama2"ajak Seokjin.

"Eh takpe saya tak selesa bila dikelilingi lelaki tak manis boleh timbul syahwat dan fitnah"kata Airin.

"Haa??"tanya mereka bertujuh.

"Senang cerita dalam Islam perempuan dan lelaki ada batas dalam bergaulan,salah sayings perempuan  tak elok bersedudukan dengan lelaki yang tiada hubungan sah dengan dia"kata Airin.

"Owwh baik jugak kau ni"puji Suga.

"Saya balik dulu ye"pamit Airin.

"Kalau saya panggil Eun Rin boleh"kata Jungkook.

"Boleh"balas Airin kemudian masuk ke rumahnya.

"Nampaknya dia jenis kuat pegangan agama Kook,hyung takut kau takde peluang sebab berlainan agama"kata Hosoek sambil menepuk bahu Jungkook.

Jungkook hanya menunduk dan mula mengalah tanpa apa2 usaha.

Hampir sebulan mereka berjiran hubungan mereka semakin akrab dan perasaan Jungkook terhadap Airin semakin kuat.

"Tak boleh jadi ni hyung,Kook angau sasau teruk ni"rengek Kook.

"Aish kau ni macam budak2 kalau dah angau luahkan"kata Suga

"Kook memang aku cakap kau mungkin takde peluang tapi tak salah mencuba sebab Airin orang yang berfikiran terbuka"kata Hoseok.

"Haa tu Airin baru balik apa lagi kook cepat ah"kata Jimin.

Maka mereka bertujuh tunggu sehingga Airin tiba di hadapan pintu rumahnya.

"Cakaplah sengal"marah Taehyung kemudian menolak Jungkook sehingga merapati Airin.

Airin mengundur ke belakang kerana terkejut.

"Maaf saya takde niat lain"kata Jungkook panik.

"Eh tak lah saya terkejut je"balas Airin

"Erm saya sebenarnya dah lama simpan perasaan,kalau awak sudi nak tak jadi teman wanita saya"kata Jungkook.

Airin sekadar tersenyum kemudian memandang lantai.Airin menaikan wajahnya dengan senyuman yang tak lekang dari bibirnya.

"Jungkook,saya mencari bakal imam bukan boyfriend.Bakal imam yang saya maksudkan adalah suami yang boleh membimbing saya ke syurga Allah.Saya bukan perempuan baik sebab tu saya perlukan lelaki baik untuk diri saya"kata Airin.

Jungkook agak kecewa dengan jawapan Airin dan menganggap Airin menolaknya.

"Tapi saya boleh bagi awak tempoh untuk mengenali pencipta kita.Setiap orang perlu diberi peluang.Saya akan tunggu awak andai kata awaklah bakal imam saya.Tapi ingat saya tak memaksa"kata Airin kemudian memasuki rumah.

Sejak daripada peristiwa itu Jungkook menjauhkan dirinya daripada Airin kerana sedang mempelajari agama Islam.Syukur keluarga Jungkook tidak menghalang.

Airin pula menganggap Jungkook tidak mahu menjadi bakal imamnya kerana berbeza pegangan agama.

Sehingga satu hari,Airin dipinang seseorang dan ibunya menerima tanpa meminta izin Airin.

Airin terkilan kerana dia berharap agar jodohnya bersama Jungkook tetapi takdir tuhan tidak boleh dijangka.

Airin kembali ke Malaysia dan bersedia untuk berkahwin.

Airin tidak mengetahui siapa bakal suaminya.Airin hanya redha dan berserah kepada Allah.

Setelah selesai segala akad nikah,tiba masa untuk sarung cincin.

"Assalamualaikum makmumku"kata suami Airin.

Airin memandang wajah suaminya dengan tangisan.

"Jungkook"kata Airin.

Jungkook sekadar mengangguk.

"Saya akan cuba untuk membimbing awak"kata Jungkook kemudian mencium ubun2 isterinya.

"Cintai saya kerana Allah bukan kerana jasad saya"pesan Airin.

"Saya berjanji dengan Allah akan menjaga amanahNya dengan baik"balas Jungkook.

Setelah selesai acara sarung cincin,Jungkook mencium dahi isterinya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 19, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BTS OneshotWhere stories live. Discover now