Oneshot ini adalah request daripada jeon_teah
Aku Katherina hanyalah seorang budak nerd yang baru sahaja pindah sekolah kerana aku perlu mengikut ibu berpindah ke Seoul atas urusan kerja.
Hampir seminggu aku di sini tetapi tiada sesiapa yang mahu berkawan denganku yelah aku pun sedar aku ni comot,nerd,tak lawa.
Tapi cikgu2 suka pada aku kerana aku rajin,aktif sukan dan bijak dalam semua mata pelajaran.
Aku yang tak sedar diri ni pun terminat pada seorang lelaki bernama Jeon Jungkook dia atlet sekolah,pandai cuma yang untungnya dia kacak dan popular kalau nak berganding dengan aku memang macam langit dengan bumi.
Jeon Jungkook ada ramai kawan seniot yang dikata popular dan diorang digelar BTS.
Pada suatu hari aku hampir terserempak dengan Jeon Jungkook aku pun apalagi menyoroklah dia sebenarnya cuba melambaik pada aku tapi aku ni pemalu terus sembunyi dalan stor yang kebetulan ada berdekatan.
"Fuh semangat"kataku.
"Hah ponteng"sergah seseorang.
"Oh mak kau nenek kebayan"latahku
"Aku tau lah aku ni tua tapi aku bukan nenek kebayan cuma nenek cleaner sekolah je"marahnya.
"Sorry nek saya terkejut"kataku.
"Katherina kenapa awak kat dalam tu keluarlah rehat nak habis"panggil Jungkook dari luar.
"Budak ni sakit perut,kamu balik kelas dulu nanti nenek cakap pada pengetua supaya dia boleh balik awal"kata nenek itu.
"Ohh o..ok"kata Jungkook dan berlalu pergi.
"Terima kasih nek"ucapku.
"Kamu suka budak tu"tanya nenek itu.
"Saya suka sangat tapi siapalah saya ni"kataku agak merendah diri.
"Tak payah drama sangat kamu ikut aku"kata nenek itu sambil menarik tanganku.
"Eh nenek nak pergi mana,sekarang waktu sekolah lagi,kalau mak saya tau saya ponteng kena sembelih saya nanti"kataku panik sambil mengikuti langkah nenek itu.Secara tiba tiba nenek itu berhenti.
"Selama ni ada mak kamu ambil kisah pasal kamu ada dia kisah kamu balik rumah atau tidak malah dia sendiri malu untuk mengaku kamu sebagai anak kerana kamu comot bukan"kata nenek itu.
"Mana..ne..nek tau"tanyaku terkejut.
"Kalau aku cakap aku ada kuasa ajaib kamu percaya"tanya nenek itu.
"Tak sebab semua tu ada dalam cerita budak dan cerita dongeng je"kataku tidak percaya.
Nenek tadi seolah rasa tercabar memetik jarinya dan masa seolah berhenti.
"Penatlah stay dalam costume ni"kata nenek itu lalu berubah kepada seorang perempuan yang cantik.
"You are my fairy godmother"kataku tiba tiba.Perempuan ajaib itu tersenyum dan menyuruhku menutup mata dan kami tiba di satu bilik yang serba pink.
"Sekarang ni aku nak ubah penampilan kau,kau diam je dan ikut semua benda yang aku ajar dan aku tau kau budak yang cepat belajar"kata perempuan itu.
Hampir 30 minit akhirnya rupaku telah berubah seratus peratus.
Aku tidak lagi memakai cermin mata tebal dan rambut terikat kemas pemakaian terlihat cantik pada tubuhku.
"Now kamu ni boleh jadi cantik"kata Perempuan itu.
"Oh lupa aku Rosalinda panggil Ros "kata Perempuan tadi.
YOU ARE READING
BTS Oneshot
Fanfictiononeshot ini adalah idea gabungan daripada kawan2 saya serta saya ianya berpunca daripada satu game😂😂 Banyak mengarutz dan itu wajib😂. saya akan buat 2 versi untuk satu oneshot -original (banyak mengarut punya) -edit atau idea asal(untuk mengurang...