Memory (RM)(original + edit)

10 0 0
                                    

"Saya akan tunggu awak balik pada saya"bisik satu suara dalam mimpi Hae Rin membuatkannya tersedar.

'Kenapa aku kerap mimpi suara tu'monolog Hae Rin.

Hae Rin terus segera bersiap kerana dia ada interview bersama kumpulan K-pop yang terkenal iaitu BTS.

Hae Rin agak bersemangat untuk bekerja kerana dia sangat meminati BTS lebih2 lagi RM.

"Saya akan jumpa awak my delusional husband"kata Hae Rin lalu mencium poster RM dan segera keluar dari rumahnya.

Hae Rin agak gementar melihat skripnya sementara menunggu ketibaan BTS.

'Macam mana aku akan buat salah, macam mana kalau sebutan english aku salah,haih nanti RM bagi impression buruk kat aku'fikir Hae Rin.

Para peminat yang hadir ke sesi temu bual bersorak sebagai sokongan apabila BTS telah tiba.

'Ok chill kau pernah interview Justin bieber and so on, kau boleh'monolog Hae Rin.

"Our guest for today is BTS the biggest korean boy band,give them a big applause"kata Hae Rin.

"Obviously the whole world know them but let me introduce myself to them"kata Hae Rin.

"Im..."sebelum sempat Hae Rin sambung RM terlebih dahulu menyebut nama Hae Rin.

"Lee Hae Rin"kata RM dengan pandangan sedih.Hae Rin agak terkesima.

"We know you the successful and famous talk show host"kata RM untuk menutup rasa sedihnya.

Hae Rin tersedar dari kejutan dan segera menyelamatkan situasi.

"Thank you for your compliment and I appreciate it"kata Hae Rin lalu tersenyum.

Setelah banyak soalan yang dilontarkan seperti biasa soalan cepumas akan menjadi penutup acara soal jawab.

"Ok the last question is do the member of BTS in relationship or was in relationship before"tanya Hae Rin.

Harapan Hae Rin adalah RM menjawab soalan itu dengan perkataan tidak.

Semua ahli katakan tidak tetapi RM menjawab soalan itu yang pernyataan yang membuat Hae Rin agak kecewa.

"Im the person that was in relationship before when I was in elementary school"kata Namjoon.

"O..ohhh ok can you tell us a bit of your story and describe the lucky girl"tanya Hae Rin.

"Can i tell it in hangul"tanya RM.

"Yeah we had translator here so no problem"kata Hae Rin kerana tidak sabar ingin tahu siapa perempuan itu.

"Dia adalah kawan baik saya waktu saya dicemuh kerana rupa saya waktu sekolah rendah.Lalu ada seorang budak perempuan yang sangat comel dan mempunyai perwatakan yang mulia datang dan berkawan dengan saya"kata Namjoon.

Hae Rin agak rasa sakit kepala lalu terimbas sesuatu di kepalanya.

"Dia melindungi saya kerana kasih sayang dia pada saya,saya bertekad dan berjanji pada diri akan menemani dan lindungi dia di masa depan serta mencintai dia sepenuh hati"kata RM.

"Tapi semua tu hancur kerana berlaku satu insiden yang memakan semua ingatan dia membuatkan dia lupa memori indah kita"kata RM sambil mengalirkan air mata.

Hae Rin turut menitiskan air mata tanpa disedarinya.

'Kenapa aku sedih'tanya Hae Rin.

Hae Rin mengelap air matanya dan menghabiskan skrip rancangan agar rancangan segera habis.

Hae Rin menunduk hormat pada BTS lalu berlari untuk ke bilik persiapan.

Tetapi kakinya melemah membuatkan dia terhenti sambil menangis semahunya.

"Hae Rin"panggil Seokjin.

Hae Rin segera mengelap air matanya lalu menoleh ke belakang.

Kebetulan staff yang lalu membawa benda berat dan malang tidak berbau barang itu hampir menghempap RM.

Hae Rin bertindak memeluk RM membuatkan dia menjadi mangsa hempapan barang tersebut sehingga kepalanya berdarah.

RM tidak membuang masa terus mendokong Hae Rin dan berlari ke hospital yang hanya 2 km dari studio.

Hae Rin bermimpi sepanjang pengsannya.

"Namjoon ah,saya suka awak lah ap kata kita dah nanti kita kawin"kata Hae Rin.

"Hae Rin kita muda lagi lah nak cakap pasal benda ni,lagipun saya tak handsome"kata Namjoon.

"Ishhhh,saya suka awak tu terima je lah saya tak kisah awak kena jugak kawin dengan saya kalau tak saya nangis kat sini"rengek Hae Rin.

Namjoon tergelak.

"Ok saya janji saya akan kawin dengan awak dan janji untuk mencintai awak sepenuh hati"balas Namjoon.

Memang ketika itu Namjoon masih muda tetapi pemikirannya agak matang.

Ketika mereka sedang menuju ke kantin,seorang budak ingin membaling bola kepada kawannya tetapi melantun pada Namjoon dan membuatkan dia hilang keseimbangan dan untuk bertahan dia memegang bahu Hae Rin membuatkan Hae Rin turut hilang keseimbangan.

Hae Rin jatuh bersama Namjoon tetapi nasibnya tidak baik kerana terdapat batu di tempat Hae Rin jatuh dan terkena kepala Hae Rin.

Kepala Hae Rin berlumuran darah.

Namjoon bertindak cepat meminta bantuan guru.

Setibanya di hospital,ibu bapa Hae Rin menenangkan namjoon kerana Namjoon menyalahkan dirinya.

Setelah tahu keadaan Hae Rin yang dia Amnesia membuatkan Namjoon lagi rasa bersalah dan sedih.

Namjoon mengambil tempat di sebelah katil Hae Rin sambil membisikkan sesuatu pada telinga Hae Rin.

"Saya akan tunggu awak balik pada saya"kata Namjoon.

Bisikan itu membuatkan Hae Rin tersedar.

Dia terdengar tangisan di sebelahnya.

"Namjoonie"panggil Hae Rin.

"Namjoonie??"tanya RM.

"Nae uri Namjoonie tunaikan janji dan tunggu saya"kata Hae Rin.

Namjoon terus memeluk Hae Rin.

"Saya bersyukur awak dah sedar"kata namjoon dengan nada tangisan.

"Saya nak tuntut janji awak dulu tu boleh"tanya Hae Rin.

"Nae future Mrs Kim"kata Namjoon.

3 tahun kemudian...

"Hari ini saya ada interview dengan BTS"kata Hae Rin.

"Tahu ler saya akan usik awak time interview nanti"kata Namjoon

"Sayang jangan buat macam tu nanti army jeles"marah Hae Rin.

"Nak kiss dulu"kata Namjoon.

Hae Rin mencium kedua dua belah pipi Namjoon.

"Mana cukup"rengek Namjoon lalu terus mencium bibir isterinya.

"Sekarang dah cukup"kata Namjoon.

"Good luck layan usikan Bangtan nanti ye isteri ku"kata Namjoon.

"Namjoon!!!"jerit Hae Rin lalu tersenyum bahagia.

BTS OneshotWhere stories live. Discover now