"Tolong aku Aery"tangis Jhope.
Aery terkejut kerana dia berada dia suatu tempat yang boleh dikatakan berada di dua dunia.
"J..jhope"panggil Aery.
"Tolong aku...tolong lepaskan aku dari dia aku tak aman aku terseksa"tangis Jhope.
Aery cuba mendekati Jhope tetapi Aery diserang secara mengejut.
"KAU AKAN MATI"marah Jhope berubah menjadi ganas dan menakutkan sambil mencekik Aery sehingga putus nafas.
Aery tersedar dari mimpi ngerinya lalu suaminya,Jungkook turut tersedar.
"Hei sayang are you ok"tanya Jungkook.
Aery sekadar menggeleng.
"Saya mimpi Jhope"kata Aery.
"Tak mungkin sayang Jhope dah meninggal"kata Jungkook.
Setelah Taehyung baik dari disihir Jhope meninggal secara tiba2 ketika sedang melafazkan ikrar kahwin bersama wanita pilihan hatinya.
"Awak tau kan takde satu mimpi saya ni yang takde maksud"kata Aery.
"I know but it just a nightmare"pujuk Jungkook. Walaupun sebenarnya Jungkook bimbang akan Aery kerana mimpi Aery akan memberi bayangan tentang nasib seseorang.
"Kita tidur ye"kata Jungkook sambil baring.
"Dia minta tolong jasad dia teraniaya,roh dia terseksa"kata Aery.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Aery mimpi lagi ke kook"tanya Suga.Jungkook mengangguk.
"Kau tahu apa akan berlaku kan"tanya RM.
"Aku tahu hyung,aku risaukan keadaan Aery tapi Aery cakap yang roh Jhope hyung terseksa"kata Jungkook.
"Saya pun lately rasa Jhope ada di sekeliling kita,rasa dekat sangat"kata Hyun Min bekas isteri Jhope.
"Hyun Min kau kena tabah aku tau kau rindu suami kau tapi Jhope dah takde"pujuk Seokjin.
"Hei kookie"sapa Aery setelah dia tiba.
"Hei sayang,macam mana kerja"tanya Jungkook.
"Ok je"balas Aery.
"Betul ke yang kau mimpi pasal Jhope"tanya Suga.
Aery melepaskan nafas berat lalu mengangguk.
"Dia minta tolong"kata Aery.
"Kau rasa hyung ada urusan dunia yang tak selesai ke"tanya Jimin.
"Entah lah setahu aku Jhope hyung takde masalah dengan sesiapa"kata Jungkook.
"Jhope pernah janji apa2 ke dekat kau Hyun Min"tanya Seokjin.Hyun Min sekadar menggeleng.
Ketika mereka sedang rancak berbual,telinga kiri Aery berdesing lalu mendengar jampi manipulasi kematian.
Aery menoleh ke kiri,matanya terbeliak kerana dia ternampak Jhope sedang berdiri seperti orang hidup.Serta merta Aery bangun dan pergi ke arah Jhope.
"Sayang??"panggil Jungkook keliru kerana Aery bangun secara tiba2.Kemudian mereka terkejut melihat seorang lelaki seakan akan Jhope sedang berdiri.
"J..jhope ke tu tapi tak mungkin"kata RM.
Mereka turut bangun mengikut Aery ke arah Jhope.
"Jhope??"panggil Aery.
"Erk awak cakap dengan saya ke"tanya Jhope.
YOU ARE READING
BTS Oneshot
Fanfictiononeshot ini adalah idea gabungan daripada kawan2 saya serta saya ianya berpunca daripada satu game😂😂 Banyak mengarutz dan itu wajib😂. saya akan buat 2 versi untuk satu oneshot -original (banyak mengarut punya) -edit atau idea asal(untuk mengurang...