Winter Bear (Taehyung)(Original)

9 0 0
                                    

Taehyung baru pulang daripada world tour dengan hati yang gembira kerana akan bertemu dengan buah hati.

"Taeri ah~~~,your polar bear is back"kata Taehyung tetapi tiada sahutan.

'Aik mana Winter Bear aku ni'monolog

Taehyung mencari Taeri di setiap sudut rumahnya.

Taehyung terasa amat penat lalu dia terlelap di atas sofa di ruang tamu setelah mencari Taeri yang masih belum muncul.

Taehyung mendapat satu mimpi buruk tentang Taeri.

"Tae Tae saya nak sangat pergi concert BTS tu tapi saya kerja malam ni jadi saya tak dapat datang tapi saya akan support awak dari Vlive"kata Taeri yang cuba memujuk Taehyung.

"Tak payah lah,awak tidur je dekat pejabat tu suka sangatkan"kata Taehyung dengan nada rajuk.

"Alolo my Polar Bear majuk pulak"ejek Taeri sambil memeluk Taehyung dengan sangat erat.

"Lepaslah rimas"marah Taehyung sambil meronta untuk lepas daripada pelukan Taeri.

Taeri makin menguatkan pelukan dan mencium sekitar muka Taehyung sehingga Taehyung tertawa gegelian.

"Yeah saya menang,mana boleh Polar Bear saya majuk lama2"kata Taeri.

Kemudian suasana terdiam.

"Sayang please at least datang kejap pun tak apa,concertnya lama 2 jam lebih"kata Taehyung

"Yelah untuk my Polar Bear semua boleh,saya datang nanti jangan rimas pulak kalau saya asyik berkepit dengan awak"pesan Taeri

"Betul ke ni??"tanya Taehyung teruja.

"Ye saya cuba secepat mungkin untuk ke concert BTS"kata Taeri.

"Ni yang sayang sangat buah hati saya"kata Taehyung.

Hari kemudian bertukar malam.Concert BTS telah pun berlangsung selama 1jam.

Taeri sedaya upaya mengejar masa untuk tiba di Concert BTS seperti yang dijanjikan.

Akibat memandu terlalu cepat keretanya hilang kawalan dan dilanggar lori sehingga keretanya terseret jauh.

Taehyung mula rasa kecewa kerana tiada tanda Taeri akan datang.

"Ala dah lah tu,dia penat sangat kot"pujuk Jimin.

"Tapi dia dah janji"kata Taehyung dengan nada manja.

"Balik ni tak nak cakap dengan dia langsung"rajuk Taehyung.

Hakikatnya memang Taehyung tidak akan boleh bercakap dengan Taeri kerana Taeri telah disahkan meninggal dunia.

Tak lama kemudian Taehyung mendapat panggilan hospital mengatakan bahawa Taeri telah meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital.

Masa seolah terhenti bagi Taehyung.

"TAERI!!!"jerit Taehyung kemudian tersedar dari mimpi ngerinya.

"Nasib baik mimpi"kata Taehyung kemudian dia bangun untuk ke bilik tidurnya.

Tak semena mena air matanya jatuh.

"Aku tak boleh tipu diri aku,Taeri memang dah mati semua sebab aku,kalau aku tak desak dia mungkin dia hidup lagi"raung Taehyung.

Taehyung menghentakkan kepalanya pada dinding sehingga berdarah.

Taehyung kemudian mengambil kunci di atas meja solek Taeri dan menuju ke satu bilik yang tersembunyi.

Taehyung membuka pintu tersebut sambil tersenyum kemudian menyanyi lagu khas dicipta untuk Taeri.

WINTER BEAR LYRICS

She looks like a blue parrot
Would you come fly to me?
I want some good day, good day, good day
Good day, good day
Looks like a winter bear
You sleep so happily
I wish you good night, good night, good night
Good night, good night

Imagine your face
Say hello to me
Then all the bad days
They’re nothing to me
With you

Winter bear
Ooh, ooh, ooh
Sleep like a winter bear
Ooh, ooh, ooh
Sleep like a winter bear

Taehyung menyanyikan lagu tersebut sambil menyikat dan memandikan sesuatu.

Ianya mayat Taeri yang telah diawetkan.Mayat Taeri dituntut oleh Taehyung kerana Taehyung tidak boleh menahan rasa sedih dan rindu.

Mayat Taeri kemudian diawet dan dililinkan agar bentuk kekal sama tanpa berlaku pereputan.

Taeri dipakai gaun putih.Kulitnya putih pucat kerana tiada darah.

Taehyung mungkin nampak normal tetapi hanya dia yang tahu betapa dia rindukan dan gilakan Taeri.

Taehyung memegang tangan Taeri dengan tangisan.

"Maafkan saya Winter Bear,semua salah saya,saya jadi malaikat maut pada nyawa saya sendiri"kata Taehyung.

"Good night my winter bear"ucap Taehyung kemudian mencium dahi Taeri kemudian berbaring sambil memeluk tubuh Taeri.

BTS OneshotWhere stories live. Discover now