I'm sorry. Previous chapters actually sudah di rombak. And there's few additional scene. It's a very short one.
I'll put it here.
KIFF berjalan selamba ke arah Hayla dengan tidak berbaju. Dia hanya memakai seluar pendek, mendedahkan separuh tubuhnya yang mampu membuatkan para gadis telan air liur.
Tanpa kata, Kiff masuk ke dalam kolam tersebut walaupun sedang diperhatikan Hayla. Terkebil-kebil Hayla dibuatnya.
Air sederhana panas mengena kulit Kiff. Lelaki itu duduk di tempat yang tersedia, menenggelamkan tubuhnya hingga ke paras bahu. Dia baru memejamkan mata untuk beberapa saat sebelum membukanya semula dan memandang ke arah Hayla yang masih memerhati dengan riak muka terkejut.
"Kau nak join aku ke?" soal Kiff senada.
Hayla hanya diam. Dia segera bangun dan berjalan pantas masuk ke dalam rumah. Hayla tekup tapak tangan di dada. Ah lajunya jantung ni berdegup.
SEJAM kemudian, kelibat Kiff kelihatan di ruang dapur. Sungguh, lelaki itu buat Hayla seakan tidak wujud di dalam rumah.
"I nak sambung study. Dekat Dublin." Suara Hayla di bar dapur. Kiff berhenti sejenak ketika membuka pintu peti sejuk. Tapi tidak lama, dia kembali menutupnya dan meneguk rakus air mineral.
Melihatkan Kiff hanya mendiamkan diri, Hayla tarik nafas dalam-dalam. Mungkin kalau dia minta secara baik, Kiff tidak akan menghalangnya.
"I'll be back every semester break." Sambung Hayla. Masih tiada respons.
"As you don't really need a wife right now,.." Hayla baru hendak sambung kata-kata tapi terlebih dahulu dipotong Kiff.
"Why don't we play a game."
"Game? Game apa?" Hayla hilang punca.
Botol mineral diletakkan di atas bar dapur. Perlahan-lahan Kiff menapak merapati Hayla. Gadis itu gigit dinding bibir.
"To make it fair, you can choose what ever you're best at. And let's have a bet on it." Cadang Kiff.
Hayla berfikir sejenak. "And what's the prize?"
"Dua wishes." Kiff tarik senyum senget.
Hayla masih dapat rasa tamparan kuat yang mengena pipinya tempoh hari disebabkan pertaruhan itu. Hayla betul-betul tak mahukan kehidupan seperti ini.
"Okay." Hayla akhirnya bersetuju.
YOU ARE READING
NYCTOPHOBIA
RandomHayla dan Kiff berasal dari golongan elit dan perkahwinan mereka sudah diatur. pada Hayla, perkahwinan ini hanya bertunjangkan perniagaan sama seperti bapa, atok, dan moyang-moyangnya yang terdahulu. Tapi sebenarnya tidak. Kiff ada rancangan lain. H...