14

14K 818 59
                                    

"What? So papa takkan selamatkan kakak?" Elena berdiri tegak dari posisi bertenang, dia kini tak boleh nak merehatkan tubuh lagi.

"It's 78 millions, El." Carl pandang tepat ke arah Elena.

"Ww..waa..wait what.. what? Pa, dia orang tangkap kakak tau. And you're worrying about 78 millions?"

"I can tolerate 7.8 millions, but not 78 millions. You tahu tak betapa susahnya papa kerja untuk that amount of money?"

"Carl, you tak boleh buat macam ni. Dia anak kita! Duit boleh dicari, tapi Hayla cuma seorang. You got billions, Carl!" Lily mendapatkan suaminya. Ya, billion. Itu tak termasuk dengan duit yang dia simpan di Swiss Bank yang tiada siapa tahu. Heh!

"You tahu tak berapa lama I kerja untuk.."

"78 millions tak ambil masa yang lama untuk you kumpul sekarang, Carl! Kalau dulu, maybe. But now, no. Bisnes you sekarang sukses like crazy! And you still risaukan those amount? Kita takkan jatuh miskin pun dengan hilangnya 78 millions!" marah Lily.

"After all, orang yang culik kakak mesti musuh bisnes papa juga. This is all because of you! And papa nak biar macam tu aje?"

"El.."

"Pa, kalau El dekat tempat kakak, will you do the same?"

"No!" Carl pegang bahu Elena.

"Papa akan selamatkan El?" air mata Elena sudah bertakung.

"Of course! You anak papa."

"Hayla juga anak papa!" tengking Elena.

"El, papa akan try untuk cari jalan lain."

"Just bagi apa yang dia orang nak! Easy."

"Tak semudah tu. What if dia orang buat lagi? And that time, ambil you pula?"

"Papa takut sangat ke hilang duit daripada hilang anak papa?"

Carl picit dahi. Kiff hanya memerhatikan riak Carl. Dia nak tahu apa yang Carl akan buat.

"I'll figure it out." Ujar Carl sebelum berlalu masuk ke biliknya. Lily terduduk. Dia letak tapak tangannya di dada untuk merasa degupan jantung yang tak pernah-pernah selaju ini.

"She's your wife." Elena pandang ke arah Kiff pula yang sejak tadi mendiamkan diri. Biji mata gadis itu memerah.

Kiff tidak mampu berkata apa-apa.

LELAKI bertopeng itu mendekati Hayla yang sudah lemah terikat di kerusi kayu. Perlahan-lahan lelaki itu ambil kerusi dan duduk di hadapan Hayla.

"Kau rasa bapa kau akan selamatkan kau?" tanya lelaki itu. Suaranya turut sama diubah dengan satu alat pengubah suara.

Disebalik topeng, matanya tepat memandang ke arah Hayla yang layu.

"Dia tak bodoh untuk bagi kau duit banyak tu."

"Dia literally tak kisah pasal kau kalau dia tak sediakan duit tu."

"And I don't care." Jawab Hayla berani.

Lelaki itu ketap gigi disebalik topeng.

"Kau tak kisah mati?"

Hayla ketawa. "Kalau aku mati, kau dapat apa?"

"Well.." lelaki itu bangun dari kerusi kayunya. Dia mendekati Hayla. BUK!

Satu tumbukan mengena perut Hayla. Nafas Hayla hampir putus dek tumbukan itu. Dia senak. Macam nak pitam dia telan tumbukan padu itu.

"At least in the mean time, aku puas tengok kau macam ni." Ujar lelaki itu.

Hayla ketawa lagi. "Kau mesti ada mental illness yang tak boleh tengok orang lebih daripada kau kan? The saddest part is, kau takde duit. Tapi kau nak duit. Kesian, sampai nak kena mengemis dengan bapa aku." Provok Hayla.

NYCTOPHOBIAWhere stories live. Discover now