Hatodik fejezet

215 23 5
                                    

Csípős szél süvített el a fülem mellett, csapkodta a rendőrség ablakait.
Sietve szívtam el a reggeli cigimet a bundás kabátomba rejtőzve a hideg ellen. Közben a sötétzöld autót figyeltem, ami az utca másik oldalán parkolt.

Megint.

Eldobtam a csikket és megfordultam, hogy besiethessek az épületbe, de egy kemény mellkasba ütköztem.
Connor rám mosolygott.
- Jó reggelt Hadnagy.- köszönt.
- Jó reggelt.- mondtam meglepetten.
- Szeretnék magával beszélni.- jelentette ki.
- Akkor gyere.- intettem, majd elindultam be az épületbe.
Az android gyorsan utánam eredt, majd kinyitotta nekem a bejárati ajtót.
Én megköszönve a gesztust átléptem a küszöböt és lekaptam a kabátomat.
- Szóval?- kérdeztem lehuppanva az íróasztalomhoz.
- Úgy gondolom...- ült le velem szemben- hogy szégyenli, amiért láttam egy rosszabb állapotában.
Az ajkamba haraptam.
- De véleményem szerint ennek nem kéne befolyásolnia a munkánk menetét.- folytatta- Ezért szeretném elhívni egy vacsorára, hogy tiszta lappal újra kezdhessük az ismerkedést. Persze, ha nincs ellenére.
Connor LED-je párat villant vörös színben, majd kérdőn nézett rám.
Én hirtelen meg sem tudtam szólalni, azt hittem lemegyek hídba.

Ha nem lenne android, még azt gondolnám randira hív...

- Jó.- nyögtem ki valamit- Jó... akkor holnap?
Connor bólintott, majd a gépe felé fordult és bele vetette magát a munkába.

...

Az étterem tele volt emberekkel. Hangosak voltak, az evőeszközök csörömpöltek a tányérokon, a vendégek pedig röhögcséltek.
Thalia leszegett fejjel túrt bele az ételébe, de egy falat se ment le a torkán.
-

Hogy haladsz a nyomozással?- kérdezte.
- Nem olyan jól... bonyolultabb mint hittem.- sóhajtottam.
A nővérem felkapta a fejét.
- Úgy tudtam Sam andrjoidját elfogtátok. Mi van azzal? Milyen bűntetést kap?- faggatott.
- Nem tudom... még sosem volt ilyen. Most szétszerelésen van, a CyberLife majd kideríti milyen hiba volt a programjában.- mondtam.
- Ennyi?! Kiderítik, aztán átírják a többi androidot és mehet tovább az élet boldogan?- kelt ki magából- Az én férjem belehalt a kis hibájukba!
Sokan kapták felénk a fejüket a hangzavar miatt.
- Ne kiabálj!- szóltam rá halkan- Nyugi, ha kiderítettem, ki áll a dolgok mögött, a saját kezeimmel ölöm meg.
Thalia újra leszegte a fejét és tovább turkált az ételében. Nagyot sóhajtva én is újra a tányérra koncentráltam.
- Hiányzik.- mondta hirtelen Thalia.
Leraktam az evőeszközöket és közeldbb húzva hozzá a székemet átöleltem.
Elöntött a bűntudat. Ugyan gyakran voltak összetűzésekink, de mindennél jobban szerettem a nővéremet. Én mégis összefeküdtem a férjével, most pedig képtelen vagyok megtalálni a gyilkosát.
- Apa felhívott pár napja.- bontotta meg az ölelést Thalia- Részvétet nyilvánított. Aztán bocsánatot kért, egymás után sokszor, elsírta magát és letette a telefont. Meg se tudtam szólalni.
Mellbe vágott amit mondott. 16 éve látni sem láttam az apámat, nem is beszéltünk egy szót se. És most felhívta a nővéremet, mintha semmi sem történt volna, mintha nem hagyott volna minket magunkra.
- Nem tudom, hogy most haragszom-e rá jobban, vagy akkor haragudtam volna jobban, ha semmit se mond.- a hangja elcsuklott.
- Haza viszlek.- jelentettem ki, majd intettem a pincérnek, hogy fizetnék.

Odakint a szél megenyhült, a szövet kabátomon apró hópelyhek landoltak.
A csúszós járdán lassan próbáltam eljutni az autómig, amikor arra lettem figyelmes, hogy a nővérem megtorpan.
- Ne vigyelek haza?- kérdeztem tőle.
Felém kapta a fejét, majd megrázta.
- Én még kimegyek a temetőbe.- válaszolt.
Visszagordultam és tovább indultam az autóm felé. Én oda most be nem teszem a lábam.

Otthon a meleg, befűtött ház fogadott, ennek örömére le is hámoztam magamról a ruháimat és átvettem egy lenge hálóinget.
Készítettem magamnak egy forró kakaót és beültem az ágyamba a kedvenc könyvemmel. Hirtelen a telefonom megzörrent - SMS-em jött.

Jeffrey: Találtak egy elég érdekes fotót Darick szomszédjánál, Mrs. Mares-nél. Behozattam az őrsre. Be tudnál jönni kikérdezni?

Hitetlenkedve vetettem hátra magam az ágyban. El se hiszem, mindig akkor kell zaklatni, ha épp pihenni készülök?

June: 20-30 perc és ott vagyok.

Visszavettem a ruháim, közben lassan eliszogattam a kakaómat.
Az ajtóhoz léptem, kinyitottam és Connor állt előtte.

Már kezdtem hiányolni...

- Jó estét.- köszöntem neki.
- Hadnagy.- biccentett.
Beültünk az autóba - amit amúgy kétszer annyit használok az ügy óta - Connor pedig a kezembe nyomta a képet, amit a szomszédnál találtak.
Az utcájuk volt rajta látható. Üres volt, csupán egy autó parkolt Darick házával szemben.

Pont az, amelyik engem is figyelt.

The Roads In DetroitOnde histórias criam vida. Descubra agora