#PLAN B

39 2 1
                                    

JINJIN POV

lepas dia tutup sliding...aq cepat cepat bangun...aq turun bawah cari oppa..."wei...ko kat ne??" aq call dia...(kelakarnye...satu rumah pun nk calling calling)

"adekat ruang tamu ni ha..turun cepat..."

aq lari jengket jengket...almaklumlah...kaki sakit..jatuh moto..

turun turun je dah kena sindir "uihhh..sedapnye cintan cintun"

"babie...diam ah..cepat lah..ko kata dah ade next plan??"

SKIP NEXT DAY - MINHO POV

"good morning tuan muda"

"aq pernah warning an...kalau aq tido tu..jangan sesekali kacau..ko saje nak buat aq naik angin kan?"

aq baling bantal kat muka dia...aq buat tangan acah halau(macam shuh shuh...camtu lah)

"tapi tuan muda...tuan muda sekolah harini.."

hmmm...nak x nak kena jugak bangun..aq tarik tuala..sebelum masuk toilet aq ckp ngn dia..

"jap lagi aq turun nak tengok breakfast dah siap"

SKIP AT SCHOOL

aq masuk pagar skolah.."woi jae myeong"

aq lari kat dia and letak tangan aq kat leher dia..."home work malaikat maut tu ko dah siap belum??"

"hmmmm...dah...ko nak ape..aq rasa kita x ckup rapat lagi nk letak tangan kat bahu bagai ni..."

eh eh mamat ni ade yg aq sepak kat muka ni jap lagi kang...aq keluarkan buku latihan semalam..."nah..kau ambik buku ni..jangan bagi aq balik dalam kedaan kosong...paham...??"

aq campak buku tu kat muka jae myeong...

"뭐라고 하셨죠?(mwolago hasyeossjyo?)"

"ko x dengar ke buat buat pekak"..aq bagi penyepak kat kepala dia...and aq blah...

actually aq dah malas nk gi sekolah ...mungkin org nampak aq cool sebab gengster..pukul org sana sini..tapi aq takut...aq bunuh org sebab aq cintakan dia..dan aq takut dia dah mula nk balas dendam...

aq masuk kelas ngn muka selamba...and kelas pun berjalan seperti biasa...tapi itu x lama...

SKIP MKN TENGAH HARI

aq jalan gi cafe..uihh..lapa wei..

macam biasa...aq beratur...amik tray...acik cafe tu letak makanan and aq pergi tempat biasa...

lepas duduk..aq start makan..kunyah punya kunya..tetiba rasa something...something yg x boleh dimakan...aq keluarkan...

"kertas??"

aq bukak kertas tu...

aq bukak kertas tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"aishhh...shit"

aq kawal muka aq...alaa..x de benda nih...org lain gurau kot...

aq sambung mkn...(padahal dah berpeluh terok)

uishh..tengok syok makan acik cafe ni punya air tangan...datang satu kertas...elok dia ...golek...golek...golekk....sampai kaki aq...

"lance betoi..aq nk mkn lah..."

aq bukak kertas tu..

'awww sayang...still sambung mkn...nk minmin suapkan??'

aq keluar senyap senyap dari sekolah..balik umah...heheheh...body aq x yah ckp ah..menggigil teroxx iall

aq masuk...

"ajumma!!!!!!..."

aq jerit.. mana pulak org tua niii....

"ye tuan muda....ade apa yg boleh saya tolong...??"

"ko ingat baju pempuan dlm bilik aq tu...ko nk amik lah...klau x nk ....tolong buang ..x pun bakar terus lagi bagus...dengar x??!!"

"baik tuan muda"

celaka betul...haih...tolong lah...aq x ganggu kau pempuan...berhentilah buat benda benda nih...

dannnn....

aq dengar bunyi terseret dari bilik aq ke tangga...skit skit ..benda tu jatuh...

wow...kotak tu turun sendiri...aq x kesah pasal kotak tuu..

tapi isi dalam tu.....semua barang min...


P.E.L.I.K...[v]Where stories live. Discover now