Genişle ey kalbim kardan sözlerle |
Ayıkla ve yıka pıhtılarını•
Ahmet Akif Varlı
Rastgele seçtiğim bir ağacın altına oturdum ve çantamdan kitabımı çıkarıp okumaya başladım.
"Manevi bağları koparılan bir gençlik elbette kendisini küçümser. Memleketin ne ahlakını ne de adaletini beğenir. Ne yazık ki kendi uygulamak istediği ahlak ve adaleti tam olarak bilmemektedir. Öğrendiği gayet âdi bir takım mevzuları ve tavırları taklitten daha ileri geçmemektedir. Bilmezler ki yaşamak arzusunda bulunduğumuz bu ülkede halkın dinine ve inancına hürmet etmezsek, bize kimse katılmaz. Ve yalnız çürük bir cemiyet halinde kalmaya mahkûm oluruz.
Size, dünyayı hüsrana götüren doktrinden söz edeyim. İçimize bir kurt gibi giren felsefeden... İşte, gaflet uykusuna yatanlar, ülkemize bu düzeni getirmek ister. Marx'ı ister.
Marx için mülkiyet yoktur. Marx için din bir afyondur. Marx için aile kadını hastalıklı bir süstür. Marx için evlat sevgisi yoktur. Her şeyden evvel cemiyetleri karıştırmak için, dinin tenkidinden başladı. 'Dini insan yaratmıştır. Din, insanı değil.' diyordu. Dinin imha edilmesi halkın gerçek saadetinin icabıdır. Dinin tenkidi, din yüzünden akan gözyaşlarının doldurduğu bir vadide yeşeren bir filiz olmalıdır.
Işte bu zihniyete kanıp bizi hüsrana götüren zihniyete alkış tutuyoruz. Ey asil milletimin asil evlatları! Sizlere sesleniyorum. Bizler birbirimize düşersek bundan kimler faydalanır? Birbirimize kurşun sıkarsak, yaralarımızı kim saracak?..
Eksiklerimiz, hatalarımız yok mudur? Kim demiş. Bilelim ki Hakk'a niyet olan düşünce, hakkaniyetsizlerin bataklığına saplanırsa, harplerin en şerefsizi kazanılabilir. Mânânın maddeye, müdafaanın düşmana ön verişi, ölçüsüz ve mantık dışı iyimserliklerle mümkündür. Bütün imanlı ordular, bu şartlar altında katledilebilmiştir. Tarih, bize 'Uyan!' diye haykırıyor. Bir öğretmenin dinsiz oluşu mâna ifade etmez. Öğretmenin talebesine dinsizliği telkin etmemesi şarttır.
..
Bu millet birlik ve beraberliğe susamıştır. Bu millet tek ağızdan çıkan haykırış susamıştır. Bu millet , milli duyguların galeyana gelişine susamıştır... "
Ezan sesini duyunca yavaş yavaş toparlanıp camiye doğru yürümeye başladım. Bu park huzurluydu. Su sesi, kuşlar, yeşillik... İnsan kendini dinleyebiliyordu.
Namazdan sonra duama yine ilk onu kattım. Sonra az önceki ağacın altına geri döndüm. Bu kez yalnızca oturdum ve sustum. Kendimi dinledim. İçime doğdu yöneldim. Canımın yanışını hissettim. Bir karga gagalıyor gibiydi kalbimi.
Telefonum çalınca birden dünyaya çekilmiş gibi hissettim. Babannem arıyordu, açtım.
"Oğlum, hadi gel de gidelim artık. Bekliyordur deden.""Geliyorum babaanne."
Bisikletime doğru yürüdüm. Hava bozmaya başlamıştı. Aldırmadım. Gök gürültüleri içimde çaktı. Yağmur damlaları yüzümü ıslattı. Sürdüm...
Kayıtlardan*
•
Ses kaydı 28
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yırtık Ruh
Teen FictionSevdasına geç kalan ve geçmişinden kaçan bir genç adam vardı. Bir gün geriye döndüğünde hiçbir şeyi bıraktığı gibi bulamamıştı. Sevdiği kadın kayıptı. Onu bulmaya çalışırken hayatın ve kendi içindeki sırların da kapıları kendisine aralanıyordu. • 1...