28.bölüm

32K 947 70
                                    

Düzenlendi...

Şilan berat ağa'nın  söyledikleriyle şaşkınca berat ağa'ya baktı. Ne demek istediğini anlamamıştı. Berat ağa karşısında ki kıza baktı bu kız onun yıllar önce kalbine giren kırmızı gözlüsüydü. Kahkaha atarak yataktan kalktı sağa sola dönerek yürüyor bir taraftanda kahkaha atıyordu yıllar önce kalbine giren ve sürekli aradığı kız meğerse aylardır yanındaymış şilan kahkaha eşliğinde bir sağa bir sola giden berat ağa'ya endişeyle bakıp ayağa kalktı.

"Ağam iyimisin" dedi sesinde sadece endişe vardı. Berat ağa şilan'ın sesiyle ona bakıp gülümsedi.

"Hem de hiç olmadığım kadar iyiyim " dedi şilan anlamamış gibi berat ağa'ya bakmaya devam edince berat ağa şilan'ın yanına gelerek yüzünü iki avucunun içine aldı.

"O gün gelecekte evlenme sözü verdiğin çocuk bendim " dedi.  Berat aga Şilan şaşkınca berat ağa'ya baktı. Berat ağa şilandan ayrılarak gardolabını açıp küçükken çok severek giydiği gömleği çıkardı hala saklardı. Şilan o gömleği görünce elini ağzına götürerek şaşkınca baktı berat ağa doğru söylüyordu o gün üzerinde o sevdiği gömlek vardı ve Şilan o gömleği hatırlamıştı. Berat ağa gömleği yerine bırakıp şilan'ın yanına geldi.

"Şimdi inandın mı? bana şilan o gün o çocuk bendim" şilan başını evet anlamında  aşağı yukarı salladı. Berat ağa şilan'ı bir anda kolundan tutarak kendine çekti ve sımsıkı sarıldı.

"Seni ne kadar aradığımı bilemezsin kırmızı gözlüm " dedi. Şilan merakla s

"Ne kadar? " Diye sordu berat ağa onun bu sorusuyla gülümsedi bu halde bile nasıl masumdu.

"Anlatamayacağım kadar çok " diye yanıtladı onu Berat ağa  Berat ağa'nın sözleriyle  gülümsedi  şilan ama aklına gelenlerle hemen berat ağadan ayrılarak sinirle gözleri'nin içine baktı.

"Ama benim kalbimde ki o çocuk sen değilsin berat ağa benim içimde ki o çocuğun icinde kötülük yoktu kalp kırmak aldatmak yoktu benim içimde ki çocuk iyi ve sen o iyi çocuk değilsin benim içimde ki o çocuk beni bu hayata bu yaşama sokacak bir çocuk değil " dedi ve odadan çıkmak için berat ağa'nın yanından geçiyordu ki berat ağa kolundan tutarak durdurdu. Ve şilan'ın gözleri'nin içine baktı.

"Özür dilerim güzelim o içindeki iyi çocuğu öldürdüğüm için özür dilerim seni bu yaşama mahkum ettigim için özür dilerim burayı kanattığım için( şilan'ın kalbini gösteriyor) ama izin ver herşeyi düzelteyim izin ver o kalbi kanattığım gibi tamirde edeyim izin ver o iyi çocuğu geri getireyim" dedi. Şilan birşey demeden bakıyordu berat ağa'nın yüzüne berat ağa ilk şilan'ın gözlerine baktı ve ardından dudaklarına yavaş yavaş yaklaşmaya başladı şilan uzaklaşmak istesede kalbi yaklaşması için hızlı hızlı atıyordu. Konuşsalar dudaklar birleşecek kadar yaklaşmışken oda'nın kapısı bir anda açıldı ve içeri zümra girdi.

"Oha yanlış bir zamanda geldim herhalde ben çıkıyım " dedi utanmıştı yanakları'nın pembeleşmesinden belliydi. Berat ağa sinirle kardeşine doğru baktı

"Bunu bilmen ne güzel zümra " dedi berat ağa sesinde ki sinirle şilan bir anda kıkırdayınca Berat ağa bakışlarını zümradan  şilan' a çevirdi  şilan hemen gülümsemesini yüzünden silsede berat ağa görmüştü göreceğini şilan'ın bu halleri berat ağa'nın hoşuna gitmişti. Zümra hafif bir öksürükle yine bakışları kendine çevirdi.

"Buraya neden geldiğimi sormadınız?" Diye sordu berat ağa sabır çekerek yanıt verdi kardeşine

"Niye geldin canım kardeşim" dedi dişleri arasından zümra abisin'i sınır ettiğini bildiği için   gülümseyerek konuşmaya başladı.

"Annem azat abime kız bulmuş ve kim olduğunu açıklamak için hepimizi salona çağırıyor " dedi. Berat ağa ona başını sallayarak odadan çıktı. Azat sinirle salona girerek annesine baktı ne çabuk bulmuştu kızı?

"Anne ben evlenmeyeceğim kimi bulduysan ona söyle istemiyorum onu"dedi o evlenmek istemiyordu hemde annesi'nin bulduğu bir kızla hayatta evlenmezdi. Zeyno hanım oğluna bakarak konuşmaya başladı

"Abin evlenecek dediyse evleneceksin oğul ve benim bulduğum bir kızla evleneceksin." Dedi  Azat  annesine sinirle baktı.

"Ne abim' in  söyledikleri  ne senin bulduğun kız umrumda değil evlenmeyeceğim dediysem evlenmeyeceğim " dedi

"Evleneceksin" diye bağırdı berat ağa
Azat arkasından gelen sesle arkasını döndü abisi kararlı duruşuyla karşısına geçti.

"Benim sözüm üzerine söz söyletmem azat evleneceksin " dedi berat ağa azat sinirle abisine baktı

"Hayır ne senin sözünle o kızla evlenirim ne de annemin isteğiyle evlenmeyeceğim" dedi. Berat ağa sinirle azat'ın yakasından tutarak duvara sert bir şekilde yasladı.

"Sana benim sözümün üstüne bir söz söylenmeyecek dedim Evleneceksin " dedi ve sert bir şekilde bıraktı azat'ı azat sinirle "babam ve büyük babam burada olsaydı senin sözünün bir hükmü olmazdı "dedi babası ve dedesi dedeleri'nin hastalığı için istanbul' a gitmişlerdi. Azat salondan çıkıyordu ki berat ağa'nın sorusuyla olduğu yerde kaldı

"Azat kimle evlenecek ana" dedi. Berat ağa Azat arkasını dönerek annesine baktı kimi bulmuştu annesi ona evlenmesi için Zeyno hanım oğlusunun sorusuyla gülümsedi

"Kadir ağa'nın dilsiz kızı leyla  ile evlenecek " dedi...

Yb.geldi sizce nasıl olmuş oy ve yorumlarınızı beklerim...

mardin güzeli Kuma(TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin