-Mikaela-
Vårt nya hus är stort. Även så var det bara jag, min mamma och pappa som skulle bo där. Och vår lilla hund Tessie.
Jag gick runt i huset och betraktade de nya rummen. Det var väldigt fina tapeter och rummen var i normal storlek.
- Mika du kan väl välja ett rum? Mumlar pappa.
Jag nickar och går upp. Jag gick med snabba steg till ett rum mitt emot toan på över våningen. Det var fint och fönstret gav bra utsikt så man såg vår bil och en bit av gatan. Jag ler och drar med mig mamma och pappa upp.
- Omar bor tre hus bredvid oss. Vi kan packa upp så kan du träffa din kompis! Log mamma.
Jag tog på lite mascara innan jag gick. När jag började gå så började det regna lite smått. Jag räknade huset så jag inte skulle ta fel.
När jag hade dubbelkollat för tredje gången så sprang jag mot huset och knackade hastigt på.
Fotsteg kom närmre dörren och jag blev lite nervös. Tänk om han inte kände igen mig?
Mitt i mina tankar öppnades dörren. Jag röck till och såg Omar.
- oh may gad?! Mika??! Omar skrek och drog in mig i hans famn.
Jag blev alledes varm. Han släppte motvilligt taget och bad mig komma in. Han ropade på hans mamma, Wilnur.
Wilnur rusade ner för trappen och kramade mig hastigt. Jag besvarade kramen och log.
- åh vad vi har saknat dig! Mest Omar tror jag, hon gav mig en blinkning!
Jag fnissade till. Hon är så snäll Wilnur.
- Mamma jag och Mika går upp! Wilnur nickade och gick till köket.
Omar tog min hand och visade mig upp. Sist jag var här var det för tre år sedan, på sommaren.
Hans rum var som vanligt lite stökigt och sängen o bäddad.
- Alltså jag fattar inte att du är här?! Det är helt crazyyy!! Skrek han och tog in mig i sin famn igen.
Jag log och besvarade kramen.
Efter en lång kram så släppte Omar och tittade mig i ögonen. Hans ögon var allvarliga men snälla.
Han gick till sin säng och satte sig, jag följde efter och satte mig bredvid honom.
-Omar var har hänt? Sa jag oroligt.
Han tittade in i mina ögon och log ett riktigt gulligt leende.
Jag väntade på att han skulle säga något men han gjorde inte det.
- Omar.. Vad är det? Sa jag lite smått irriterat.
Han tog en djup suck innan han fick ut några ord.
- Medans du bodde kvar i Spanien så har mycket hänt.
Han tog ett djupt andetag och fortsatte.
- Jag har tre nya brorzor och är med i ett litet band liksom.
När han säger brorzor menar han såklart bästa vänner, att de är som bröder för honom. Det kunde jag förstå men inte det dära med bandet?
Han gick in lite mer på detaljer och berättade tex att de var riktigt kända osv.
Jag trodde inte honom först han visade sin instagram.
- Imorgon ska vi repa! Du kan väl sova över här så kan du följa med? Omar hoppade upp och ner av lycka.
YOU ARE READING
Everything changes
FanfictionMikaela flyttar tillbaka till Sverige. Hon har bott i Venezuela i 10 år. Hennes bästa vän Omar Rudberg flyttade till Sverige för sex år sedan. De var syster och bror för varandra, världens bästa vänner. Omars pappa var svensk och Mikaelas med. Så vi...