-Mika-
Att vara hemma känns underbart. Sängen på sjukhuset var inte alls mysig. Men nu var jag hemma och det var skönt.
När jag gick in i mitt rum så fanns det en säng, garderob, bokhylla, en lång spegel på väggen och skrivbord. Och en enkel hylla på väggen. Sedan några flytt kartonger där det stod mitt namn. Min blick fastnade på min säng, där låt det några tavlor. Jag gick sakta fram och tog upp en. Det var mig och Omar när vi var små. En när vi spelade fotboll, en när vi badade och en där vi kramades. Vi var inte så gamla där. Kanske 8? Jag log smått för mig själv. Minnen... Jag ställde upp dem fint på hyllan som var på väggen . Klockan var 22.43. Eftersom jag skulle till skolan imorgon så borde jag nog sova.. Jag bytte om framför spegeln. När jag drog av mig tröjan spratt jag till. Jag hade ett stort plåster på sidan av magen. Den hade jag inte känt. Jag fortsatte att klä av mig. Tillslut stod jag där i min victoria sectret bh och "tanttrosor". Haha det var typ tusen år sedan jag använde sånna... Efter en granskning av min kropp i underkläder drar jag på mig en stor tröja och lägger mig och försöker sova .
(Nästa dag)
-Fortfarande Mikas perspektiv-
Jag vaknade av telefonen som ringde. Jag tog upp den och tittade vem det var. Omar.
- Ja hallå? Gäspar jag.
- Hej! Förlåt väckte jag dig?
- Eh, nejdå! Säger jag lika sömnigt.
- Bra.. Men om du vill kan jag skjutsa dig till skolan? Frågar han blygt.
- Sure! Hämta mig 8!
- Najjs! Kommer då!
Jag lägger på och kliver upp ur sängen. Jag rotar bland mina kläder, fy vad svårt det blev... Tillslut väljer jag ett par jeans shorts och en rosa magtröja. Jag nickade nöjt åt mitt val. Jag sminkade mig inte så mycket, jag andvände typ bara mascara och ibland typ puder. Sedan gick jag ner och slängde i mig frukost. Klockan var tio i. Så jag skyndade mig upp och Borstade tänderna, plattade mitt hår som gick ner till naveln. Sen var jag redo, jag gick ner och tog upp min nyckel som jag fick av mamma igår och låste. Jag la den i väskan, sen när jag vände mig om kom Omar upp från ingen stans rätt framför mig. Jag skriker till och kastar mig bak. Han börjar skratta sitt riktigt gulliga skratt. Men jag hatar att bli skrämd..
- Alltså Omar!! Morrar jag och slår honom lätt på armen. Då fejkar han att han fick skit ont. Jag himlar med ögonen och det flinar han bara åt. Vi gick ner för uppfarten och satte oss på moppen.
När vi var på skolan kommer killarna och ger mig en bamse grupp kram.
- Alltså gud Mika, vi var så oroliga! Felix tittar rakt in i mina ögon när han sa det. Jag hade bara känt de i någon dag. Men det kändes som jag hade känt de i hela mitt liv. De var så härliga.
Under första lektionen hade vi matte. Och eftersom jag har missat några dagar så fick jag en bunt med läxor. Men skolan gick endå snabbt, för jag hade världens bästaste vänner som gjorde det så himlaaa kul! Det var bara lektionerna som förstörde allt, typ. haha..Nu var skolan slut och vi hade bestämt att åka hem till Ogge och spela fifa, ett rätt kul namn på ett fotbolls spel tycker JAG. När vi väl var där fick jag börja spela, mot Oscar. Han flinade mot mig. Och jag kunde knappt. Bollen kom till en i mitt lag, och jag visste inte hur man rörde sig och fick panik. Då tog Omar kontrollen och sköt måt.
- MEN FAN DIG OMAAAAAAAAAAAAR!! Skrek Oscar.
Omar räckte ut tungan och Oscar började jaga honom. Och Oscra var mycket snabbare en Omar så det slutade med att Oscar satt på omar och kittlade honom.
-Felix-
Undra om Omar fortfarande blir sur om jag stöter på Mikaela? För de är väl inte ens ihop? Och han har inte sagt åt mig att han har chingat henne. Så antagligen gör det inget... Mika sitter och filmar när Omar skrattar så mycket så tårarna sprutar när oscar kittlar honom. Då flyttar jag mig närmare henne och frågar om hon vill se en film istället för att spela FIFA. Hon nickade.
- Guyys vi tittar på film istället. Hojtade Felix.
-Sure! Ropade alla killarna i kör. Oscar klev av omar och vi alla tryckte ihop oss i soffan. Mika hade fått äran att välja film. Hon flinade och satte på en roman.
- MEN NEEEEEEJJJ!! Skrek Omar.
Mika sträckte ut tungan och satte sig imellan mig och Ogge. Men det blev bra endå. För den var tydligen sorglig och Mika var i min famn och grät. Hon borrade in ansiktet i min tröja och grät. Men när hon tittade upp så skrattade hon samtidigt. Jag har bara känt henne någon vecka, men tror faktiskt att jag är kär...
Det började bli svart ute och Mika hade somnat i min famn. Ogge låg och sov med huvudet lutat mot oscar, Oscar hade tagit en bild på det och lagt upp på instagram "@ogmolander sleeping..." och omar satt och grät för han hade satt på en ny roman. Och jag filmade såklart Omar i smyg. Omar såg förstås..
- Du får fan inte lägga upp det där på instagram eller något liknande!! Omar skrek, grät och skrattade.
- Försent brooo! Skrattade jag.
-Mika-
Jag öppnade ögonen sakta. Det var ljust ute, och armar runt mig. Jag satta mig hastigt upp och såg att jag och felix hade somnat i soffan. Gulligt att han stannade kvar med mig. Han kisade med ögonen efter mig. Men när han såg att jag borstade håret blundade han igen och det kom små snarkningar. Jag fnissade till. Efter att jag hade sminkat mit lite lätt så satte jag upp mitt bruna långa hår i en häst svans och gick till köket. Killarna har ju varit så snälla mot mig så då måste jag göra något för dem, frukost! Jag var rätt säker på att alla gillade pannkakor. Men gjorde också några mackor också. När allt var klart så låt det pannkakor i högar, smörgåsar i en liten korg, pålägg på en tallrik och juice på bordet. Jag blev riktigt nöjd.
- Nej vad snäll du är, sa Oscar medans han kramade mig bakifrån.
- Måste ju ge något tillbaka eftersom ni har varit så snälla mot mig, sa jag och log.
Oscar drog upp alla ur sängen och tog de till bordet. Vi åt under tystnad, tills Oscar öppnade munnen och började prata.
- Ehhjm, en kompis till mig ska ha fest på lördag. Så vi kanske kan gå? Sa Oscar.
Killarna tyckte det var en bra ide, men jag tvekade. Jag har aldrig varit på en fest förut. Jag vet bara att man brukar bli full eller något. Det har jag lärt mig av filmer och böcker. Men nu är det på riktigt. Det kanske inte alls är så eller så är det så. Men det kändes ändå inte rätt. Och jag har inga fest kläder heller. Och jag tror inte killarna vill shoppa med mig och jag vill verkligen inte göra det själv. Mitt i mina tankar får jag en lätt armbåge på sidan av min mage.
- Vill du också hänga på? Undrade Omar.
Nu måste jag svara. Säga sanningen.
- Alltså, jag har aldrig varit på en fest förut. Mumlade jag .
- Då blir det här den första du går till, flinade Ogge.
Jag log och nickade. Nu var det bestämt. Jag skulle på fest om två dagar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så, vad vill ni att det ska hända? Är lite idé lös.. (Haha det är inte ens ett ord tror jag x) ) Men om ni vill att ert namn ska vara med så skriv det!
xoxo
ESTÁS LEYENDO
Everything changes
FanficMikaela flyttar tillbaka till Sverige. Hon har bott i Venezuela i 10 år. Hennes bästa vän Omar Rudberg flyttade till Sverige för sex år sedan. De var syster och bror för varandra, världens bästa vänner. Omars pappa var svensk och Mikaelas med. Så vi...