-mikas perspektiv-
- Are you totally fucked up in your head?! Skriker jag när den okände kastar in min i en bil. Jag slår i huvudet i bil dörren på andra sidan. Mina armar och ben är ihop bundna. Ögon bindeln åkte ner till halsen precis så jag kunde se att det var en bil fram för mig. När bilen startar hackar den till och jag rullar ner dit där man har fötterna.
Vilka gör ens såhär? Mina ögon börjat tårar när jag inser att jag kanske kommer dö. Jag kanske blir mördad och jag får aldrig träffa min familj om de kommer hem, jag skulle aldrig få träffa Felix, Omar, Ogge och Oscar. Om ens Felix är okej, vem skulle överleva det de gjorde? Nu börjar tårarna strömma. Felix kanske är död.
~Flashback~
Nu sitter vi med händerna ihop flätande, tittar på när vågorna slår mot Klippan vi sitter på. Allt är perfekt.
- Du vet att jag älskar dig mest. Säger Felix och tittar in i mina ögon.
- Jag vet, och jag älskar dig mest. Svarar jag och lutar mitt huvud mot hans axel.
Det är då det händer. Ett par starka händer drar bak mig och håller fast mig. Felix reser sig hastigt upp. Men precis då blir han knuffad ner för Klippan. Det är det sista jag ser innan jag får något för ögonen. Jag skriker allt vad jag kan på hjälp. Men då får jag ett hårt slag i magen och sen släpar de iväg mig.
~flashback slut~
- Mikas perspektiv -
Någon rycker av ögonbindeln. Jag kisar för att kunna se i det mörka rummet. Men det enda som finns här e jag och en trappa. Och en stol jag sitter på. Då kommer en figur upp framför mig. Den börjar skratta lågt. Då tänds en lampa lite svagt och då ser jag . Det är den där killen.
-Felix perspektiv-
Vatten svämmar in i luft vägarna och jag sugs ner i strömmarna. Det känns som om lungorna ska sprängas och tinningarna explodera . Jag ger nästan upp innan jag kommer på att några har kidnappat Mika. Jag simmar och tar i allt vad jag orkar. Och med ett par sista ansträngningar så kommer jag upp med huvudet till ytan. Det är inte alls långt till stranden, bara bakom kanten av Klippan ska det vara en liten strand.
När jag nuddar botten efter en jobbig simtur. Så faller jag ihop och allt blir svart. Det sista jag minns är att jag ser Ogges förskräckta ansikte.
- Ogges perspektiv -
Jag och Oscar bestämde oss för att gå ner till en liten strand. Det var klippor runt vattnet och där slog vågorna hårt. Daff, Omar och kat är ute och äter. Andra lunchen för Omar idag... Hur mycket kan han äta egentligen? Man borde testa honom..
- Ska vi bada? Frågar Oscar.
Jag nickar och vi tar av oss tröjorna och börjar gå mot vattnet. Då ser vi en kille med svart t-shirt simma in. Och nästan vid land bara faller han ihop. Jag och Oscar får panik och springer fram och vänder på killen. Då ser vi något hemskt. Oscar skriker till och jag likadant. Det är felix. Vi drar upp honom. Han kisar med ögonen men stänger dom lika snabbt som han öppnade dom. Oscar gör mun-mot-munmetoden (vettefan hur det stavas😂) medans jag ringer ambulans. Efter ambulansen ringer jag Daff. Och han sa att han kommer direkt.
Han hinner hit innan ambulansen och han frågar genast massa frågor. Fast till mig då. Oscar kan det där med första hjälpen så han är lite upptagen. Omar började gråta och kat också.
När ambulansen kommer får bara Daff följa med för han är ansvarig för Felix eftersom felix är minderårig.
Men Kat kör oss andra direkt till sjukhuset. Men vi fick inte hälsa på först om en vecka. För att det är då han antagligen vaknar ifrån sin koma.
På hotellet sitter alla runt bordet och tänker.
- Hur fan kunde detta hända?! Ryter Daff frustrerat och slår med knytnäven i bordet.
- Jag vet inte... Säger jag tyst.
Tystnaden är tung. En vecka, tre missade konserter, 57 timmars förlorad träning, 2 intervjuer.
- VÄNTA!! Skriker Omar.
Alla tittar förvånat på Omar. Vafan är det med honom.
- MIKA VA MED HONOM! Utbrister Omar och börjar gråta igen.
Shit. Mika, hur fan kunde vi glömma? Tänk om hon ligger på botten av ett hav. Död och mat till hajar. Nej, så kan det inte vara. Kat börjar gråta, hon sätter händerna över ansiktet.
- Vi måste ringa polisen. Säger Daff tillslut. Alla håller med.
----------------------------------------------
Nu blev det inget långt kapitel.. För jag hinner inte för har massa läxor här i Spanien. Hoppas inte detta försvinner nu. Kopierar allt utifall att😂👌
Btw, gjorde om mitt omslag på novellen så säg gärna vad ni tycker😘
xoxo💕
YOU ARE READING
Everything changes
FanfictionMikaela flyttar tillbaka till Sverige. Hon har bott i Venezuela i 10 år. Hennes bästa vän Omar Rudberg flyttade till Sverige för sex år sedan. De var syster och bror för varandra, världens bästa vänner. Omars pappa var svensk och Mikaelas med. Så vi...