-Ogges perspektiv-
Mika suckar och kryper närmare mig. Jag lägger armen om hennes axlar och suckar. Vad hennes liv är komplicerat. Först allt med Felix, Bryan, och nu hennes mamma? Alltså fyfan vad stark hon är.
Och så ligger vi. I flera timmar. Men det är bara mysigt. Att ha henne i min famn så jag kan krama om henne. Det är så jävla skönt. Att känna att hon är trygg i just MIN famn.
Mika rycker till när min mobil börjar ringa. Jag lirkar skamset upp den och svarar."Vart är du?! Det är ju förfan möte!!" Skriker Daff i andra änden.
- Jag är hemma... Mumlar jag.
"Men kom då!" Ryter han tillbaka.
Jag suckar och lägger på. Mika kollar trött på mig och jag tar hennes hand. Hon hörde säkert vad som gällde för Daff skrek verkligen. Jag fick till och med ont i öran hahaha...
-Mikas perspektiv-
Jag sätter mig i soffan med Enis och Ogge. Att ha Felix i samma rum känns obehagligt. Han stirrar kallt på mig. Jag suckar och kollar ner i marken. Varför ska han psyka mig så mycket?
Daff bryter den stela tystnaden och sätter sig i en stor svar läder fotölj . Han let stort mot oss och lägger en halv stor bunt med papper på det låga soffbordet. Alla kollar frågande på honom. Då suckar han tungt och delar ut papper. Det var om en ledig hets ansökan. I tre månader?- Vart ska vi? Frågar Omar.
- Vart ni vill. Ni bestämmer. Vi ska ha foooers önskemål. En småstadsturne! Men vi åker såklart till Stockholm och Göteborg endån. Ler Daff.
Kat ler och ger oss ett skrivblock som vi ska skicka runt och skriva vart vi ska.
Efter att Ogge skrivit ger han den till mig och jag tänker efter noga. Jag vill ju till en skidort. Men det är ingen snö en tyvärr. Men det är ju endå inte en så jag skriver Åre i Jämtland.
Dit åkte alltid jag och mina föräldrar på vintern när vi var här. Jag älskar att åka i de backarna. Fast jag åker snowboard inte skidor.Efter att alla ha skrivit så läser kat upp.
- Nortälje, Malmö, Örebro, Leksand och .... Åre?
Alla kollar på mig . Jag ler stelt och suckar.
- det ligger i Jämtland och hat typ Sveriges bästa skidbackar...
Felix skiner upp snabbt. Jag kollar på han och han försöker rädda sig ifrån att ha gillat min ide. Usch vad han är barnslig egentligen..
Efter mötet så bestämmer sig Ogge och jag att vi ska åka till en lokal för ungdomar. Och såklart har jag aldrig varit där.
Enis skulle kanske komma sen, Omar skulle få besök och Felix vilk jag inte ens se.-Ogges perspektiv-
Vi lägger oss i gympasalen på stora madrasser som har ramlat från väggen. Det var kallare i gympa salen så Mika hade tagit med sig en filt från nedervåningen där själva lokalen är. Hon virar in sig i den och sätter i skräddar ställning mitt emot mig. Jag frös också faktiskt.
- Vi delar, säger jag och Mika virar av sig den. Jag lägger mig ner med filten över mig. Sen lyfter jag upp högra armen så hon kan krypa in i min famn. Hon kryper ner smidigt så vi ligger i skedar ställning. Jag drar henne närmare mig och tar en arm under och en över så hon är helt i min famn. Min hand letar efter hennes och när jag hittar den så knyter vi ihop våra fingrar. Sen myser jag ner mitt huvud i henne nacke. Och nu bara ligger vi där.
Känslan att ha henne i min famn är obeskrivlig. Hennes hår luktar sjukt gott och det gör det hela mycket bättre.- Sover du? Viskar jag med ett leende.
- Nej men nästan, svarar hon och jag vet att hon flinar.
Jag nickar och drar henne närmare mig. Min hennes rygg trycks mot min mage. Jag ler och gosar ner mig huvud i hennes nacke.
Och såklart så kommer Enis precis när det var som mysigast.
- OSCAR IN THA HOUSEEE VART ÄR NI?! Skriker han med ett skratt.
Mika reser sig hastigt och jag suckar. Jag ligger kvar och hör någon springa mot oss. Jag hör mikas skratt och något som dunsar mot marken. Jag reser mig hastigt och kollar. Men där försöker hon resa sig medan hon skrattar. Enis räcker sin hand och hon tar den. Han ler när hon ställer sig upp.
Jag ligger kvar som en död fisk.
-Mikas perspektiv-
Ogge bad mig gå ut från gympa salen när alla Oscars och Ogges kompisar kom. Jag blev lite irriterad för jag vill ju skaffa nya vänner osv.
Vi sätter oss på en läder soffa i en pizzeria och han börjar prata.
- Jag gillar dig Mika.. Säger han plötsligt.
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag gillar ju han också men jag vill inte ha en förhållande en..
- Jag gillar dig också. Säger jag.
Han lutar sig närmare mig så våra näsor har kontakt. Han kollar tveksamt på min mun men tillslut kysser han mig. Nej, vi hånglade direkt. Det var inget med läppar bara tungor. Jag besvarade såklart och hand tänder smakade lite metall. Men det spelade ingen roll
Just friends, right.
----------------------------------------------
Hejj!!
Ni fick en pytteliten aning dirty, det kanske inte gils men aa :)
Är det någon som följer min novell? Skulle vara jätte kul att veta!
xoxo
-hannah💗
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Everything changes
Hayran KurguMikaela flyttar tillbaka till Sverige. Hon har bott i Venezuela i 10 år. Hennes bästa vän Omar Rudberg flyttade till Sverige för sex år sedan. De var syster och bror för varandra, världens bästa vänner. Omars pappa var svensk och Mikaelas med. Så vi...