-Mikas Perspektiv-
Nu låg jag i Omars famn. Men en stor hoodie, mjukisbyxor och allt för stora strumpor. Men det är mysigt.
Jag berättade allt som hände för Omar. Han blev rasande. Påriktigt, jävligt förbannad blev han.
- Nu tycker jag att vi ska sova... Säger Omar tyst.
Jag nickar till svar.
Han gäspar och kramar om mig lite hårdare. Jag slutet ögonen. Varför gjorde du det Felix? Varför.
Jag vaknar hastigt. Det knackas på dörren. Hårt men försiktigt. Omar reser sig sakta. Han tror nog att jag sover. Sedan går han mot dörren.
Jag hör ett svagt ljud.
- Är Mika här? Jag måste prata med henne...
Felix. Jag hör direkt att det ör Felix. Helvete.
Omar börjar skrika på Felix. Att han aldrig får komma nära mig igen.
Fina Omar.
Det skriks lite mer.
Det sista som händer är att dörren smälls igen och en frustrerad Omar kommer.
- Tack, säger jag tyst.
- Allt för dig.
Sedan kryper han under filten och omfamnar mig.
*
Veckorna går. Jag har sjukanmält mig i 2 veckor. Nu tvingar mamma mig att gå.
- Lovar du att gå på skolan nu? Mamma kramar om mig.
- Jag lovar... Mumlar jag.
Hon ler och jag går ut. Nu ska jag åka buss till skolan... Känns ovanligt..
Jag öppnar mitt skåp och tar ut geografi böckerna. Och då kommer Josefine och ställer sig framför mig.
- Så.. Är du ledsen för att Felix dumpade dig? Flinar hon.
- Han dumpade mig inte.. Jag dumpade honom. Svarar jag surt och försöker gå förbi. Men då flyttar hon sig exakt som mig.
- För han säger iallafall att han gjorde slut med dig.
Jag fnyser åt henne och går förbi. Hennes flin bränner i min rygg. Usch, hon är så jävla kall.
- Tills nästa torsdag ska ni två och två göra en redovisning om varsitt land. Om djuren som lever där, huvudstad, ursprung osv. Säger Tobbe (vår lärare i geografi)
Hoppas jag får vara med Omar. Jag kastar blicken till honom och han ger mig ett oseriöst peddo smile.
Jag skrattar till och tittar tillbaka på Tobbe.
- Får man välja partners? Frågar Ogge rätt ut.
- Nej, jag delar ut lappar i olika färger och de som har samma färg på lapparna de är partners. Svarar Tobbe.
Vi är bara 18 i klassen så ja..
Jag tittar intressant på vilka färger alla får. Ogge blå... Oscar grön... Omar blå.. Fan... Felix gul... Och sedan får jag min. Helvetes jävla piss värld. Varför fick jag gul? Gadsh, Gud är verkligen imot mig.
Felix försöker få ögonkontakt. Men helvete eller.
Resten av skoldagen gick väll hyfsat bra. Felix kom inte fram till mig och inte Josefine heller.
Så nu är det bara bussen jag väntar på.
Det börjar komma fler och fler. Jag vill inte direkt få uppmärksamhet så jag ställer mig bakomför alla.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Everything changes
ФанфикMikaela flyttar tillbaka till Sverige. Hon har bott i Venezuela i 10 år. Hennes bästa vän Omar Rudberg flyttade till Sverige för sex år sedan. De var syster och bror för varandra, världens bästa vänner. Omars pappa var svensk och Mikaelas med. Så vi...