( en fråga innan jag börjar skriva, vill ni ha någons annan perspektiv lite mer? Eller att den personen ska komma in lite i berättelsen? Skriv isf)
-Mikas perspektiv-
Äntligen får Felix en ledig dag till bara mig. Vi ska åka till stranden och ha en liten date. Just nu är han där och fixar TROR jag. Men det borde han. Och jag står och försöker välja om jag ska ha vita shorts med blått linne eller svarta shorts med en grå magtröja. Fan vad svårt de ska vara.
Men jag väljer tillslut vita shorts och det blåa linnet. Jag knyter på min mina vita vans och börjar gå mot stranden som ligger kanske 200 meter från hotellet.
Jag tar upp min mobil och tar en selfie med palmer i bakrunden och lägger ut på instagram "date with the best guy ever. I love him so much💎" . Sedan lägger jag ner telefonen i fickan och fortsätter gå.
När jag är nere på stranden så ser jag Felix läääängst bort på stranden. Alltså det kommer ta typ 10 minuter till att gå. Men vad finns att göra? Jag suckar och börjar gå.
Det är ganska mycket folk. Barn badar coh skrattar, föräldrar och unga solar och lyssnar på musik. Några killar runt 18 års åldern spelar vollyboll längre bort. Jag älskaaar vollyboll. Felix kanske vill spela sen? Nej Mika, nu ska du på date.
När jag är så pass nära volleyboll planen så ser jag att killarna som spelar ser rätt bra ut. De är inte fula men absolut inte lika snygg som Felix. Men min blick fastnar på en lång, vältränad brunett som är sjukt duktig. Jag står bara och stirrar, han är sjukt jävla snygg.
Men såklart möter han min blick och jag börjar tok rodna.
- Heyyyy! Want to play with us? Ropar han.
Jag tvekar på att svara, jag borde inte ens stå och stirra på någon annan och tycka han är het osv. Jag har ju Felix.
- Uhm, no. Im gonna meet my boyfriend. Ropar jag tveksamt tillbaka.
Då händer det. Killen och två av de andra kommer mot mig. Shiet. Jag vill gå iväg, men jag står som förstelnad. När de står framför mig känner jag mig rörlig igen.
- Come and play with us, I can be your boyfriend. Säger han och tar tag om mina höfter och drar mig intill honom.
Jag knuffar bort honom och tittar äcklat på honom. Jag fräser några svordomar på engelska och går med raska steg bort från honom och till Felix.
- You gonna see more of me baby! Ropar han och hans kompisar skrattar.
Usch! Äckliga, snygga kille.
~spolar till mitten av daten~
- Hände det något innan du kom? Det tog så lång tid. Säger Felix plötsligt.
- Öhm, nej. Glömde bara att sätta på mig bikini under kläderna så fick vända .
Usch, jag hatar att ljuga, särkskilt för Felix. Kanske alla foooers har rätt, han förtjänar någon bättre.
- Bikini sa du? Flinar Felix och innan jag hinner blinka så har han ställt sig upp och dragit av sig tröjan.
- Lets bada!! Skriker Felix och springer ut i vattnet med mig hack i häl.
Vi stannar när jag har vatten till halsen och Felix till bröstvårtorna.
Han lutar sitt huvud mot mitt och tittar ner i havet. Han luktar en underbar doft, one million. Och han är precis som hans perfym, fast en på miljonen.
----------------------------------------------
Hejiji😘 det är fett najs i Spanien!😍 tyvärr så kommer kapitlens inte upp när jag vill utan bara när jag får internet vilken är rätt sällan på detta hotel😫
Men imorgon så byter vi hotel så då kanske vi får internet på rummet👍
YOU ARE READING
Everything changes
FanfictionMikaela flyttar tillbaka till Sverige. Hon har bott i Venezuela i 10 år. Hennes bästa vän Omar Rudberg flyttade till Sverige för sex år sedan. De var syster och bror för varandra, världens bästa vänner. Omars pappa var svensk och Mikaelas med. Så vi...